PostitusPostitas kalifa » 22:14, 23 11 2007
Ma pole küll nii hea seaduste lahkaja, kui Doktor, aga siiski jäi sellest seadusest kuidagi vilets ja päästjavaenulik mulje, mida järgnevalt püüan vähe põhjendada:
(2) Päästeametnikele laieneb avaliku teenistuse seadus käesolevast seadusest tulenevate erisustega.
(3) Päästetöötajatele laienevad töölepingu seadus ja muud tööseadused käesolevast seadusest tulenevate erisustega.
Nende punktidega võetakse teiste töötajate ja ametnikega võrreldes õigusi vähemaks, nagu oleksid alamad töötegijad!
(1) Päästeteenistuja töötulemusi, läbitud täienduskoolituse tulemuslikkust ja vastavust kutsesobivuse nõuetele hinnatakse üks kord aastas. Hindamise korra kehtestab siseminister määrusega.
(2) Päästeametnikke ei atesteerita avaliku teenistuse seaduses ettenähtud korras.
(3) Päästeteenistuja võib hindamistulemuste põhjal ameti- või teenistuskohale mittevastavuse tõttu nimetada madalamale ameti- või teenistuskohale või teenistusest vabastada.
(4) Kõrgemaid päästeametnikke võetakse ametisse konkursi alusel. Konkursi läbiviimise korra kehtestab siseminister määrusega.
Korralikult sisse kirjutatud päästjate kontrollimise süsteem, keda vastavalt vajadusele karistada või ka vallandada, et ei oleks mingit kohtujama- komisjon kokku, mõni ülesanne ja siis allkirjad alla, otsus jõustub ja probleem lahendatud. Kindlasti ei kuulu sinna komisjoni AÜ või päästjate esindaja, ka töövaidluskomisjon viitab sellele seadusele ja tõstab käed püsti- tubli, päästjatele ära tehtud!
§ 10. Päästeteenistuja vanne ja vande andmine
Vahepeal taheti ju kõik päästjad ametnikeks teha, aga paraku jäi sellest plaanist järgi vaid vanne, mis hea pärast pean ma vannet andma, kui ametnikuks ei sobi, kas siis sõjaväe kord hakkab tagasi tulema!
(3) Päästeteenistujate palgaastmetele vastavad palgamäärad, diferentseerimise alused ning täiendavate tööülesannete täitmise või nõutavast tulemuslikuma töö eest lisatasude maksmise alused ja ulatuse kehtestab Vabariigi Valitsus määrusega.
Siin on siis punkt, mille alusel peaksid saama autojuhid täiendavalt tasustatud, samuti pinnaltpäästjad, keemiasukeldujad, autode remonti tegijad jne. Eks näis, kas raatsitakse maksta või jäävad kõik päästekooli tunnistuseta 1 astmele sama palga peale.
(2) Riiklikke vanaduspensione suurendatakse järgmiselt:1) 10 - 15-aastase päästeteenistuse staaži korral - 10% võrra;2) 16 - 20-aastase päästeteenistuse staaži korral - 20% võrra;3) 21 - 25-aastase päästeteenistuse staaži korral - 25% võrra;4) 26 - 30-aastase päästeteenistuse staaži korral - 40% võrra;5) üle 30-aastase päästeteenistuse staaži korral - 50% võrra.
Nüüd saab rahulikult meie raudvara pensile minna,kontori poole peal on ka üle 30- aastase kogemusega ootajaid, samas saavad juhtkonna esindajad kantida omale ministeeriumi raames aastaid juurde, et rohkem välja annaks!
(1) Päästeteenistuja töö- ja puhkeaeg määratakse töö- ja puhkeaja seaduse alusel, arvestades käesoleva seadusega ettenähtud erisusi.
(2) Valveaeg on osa puhkeajast, millal päästeteenistuja peab olema kättesaadav tööülesannete täitmiseks.
(3) Valveaja kestus ei tohi ületada 150 tundi kuus.
(4) Valveaja eest makstakse lisatasu, mille suurus on 5 kuni 10 protsenti päästeteenistuja tunnipalga määrast.
Detsembris saaks uue korralduse järgi 16 tööpäeva ja 15 puhkepäeva, millest kuni 12 võidakse Teid määrata kodusele telefonivalvele sandikopikate eest, et vajadusel panna komandos arvele teine masin, kui põhiauto saadeti suurõnnetusele. Enam ei saa vastata helistamisele, et olen maale sõitnud, kui välja kutsutakse (ega vist siis ka lisatasu ei tule)
§ 21. Päästeteenistuja puhkuse ja puhkeaja katkestamine
(1) Päästeteenistuja puhkus võidakse katkestada ilma tema nõusolekuta, kui ta kutsutakse teenistusse tagasi seoses hädaolukorraga.
(2) Päästeteenistuja puhkeaja võib ilma tema nõusolekuta katkestada eriolukorra või erakorralise seisukorra väljakuulutamisel.
Siin siis ka reserv metsapõlengute ja reostuste tarbeks, milleks hoida palgal suurt päästjate armeed, kui on võimalik puhkeõigusi ignoreerides koheselt hulka suurendada- jääb vähe orja tunne, kui minister hüüab, siis kõik rannast lahingusse!
§ 22. Päästetööd väljaspool väljasõidupiirkonda
Päästeteenistuja töölerakendamist ööpäeva ulatuses päästetööde tegemiseks väljaspool temale Päästeameti peadirektori käskkirjaga kinnitatud väljasõidupiirkonda ei kohaldata avaliku teenistuse seaduse §-s 40 ja Eesti Vabariigi töölepingu seaduse §-s 51 sätestatut.
Ja teistele töötajatele makstavad lähetuse rahad on ka kokku hoitud, pane autoga või Tallinnast Võrru, üks suur päästeteenistus kõik!
2) Käesoleva seaduse §-d 11 ja 12 jõustuvad 1. juulil 2008. aastal.
Palgaralli kestab siis veel pool aastat, kas jälle ei jõutud pabereid õigeaegselt valmis?
Mina küll ei näe siin seaduses midagi sellist, mis päästjale kasuks tuleks. Kindlustus ja kompensatsioon olid ka varem, vaktsineerimine samuti, puhkeajal jäin sõltuvaks, seda eriti maapiirkonnas, kus ühe küla mehed komandos tegevad, häda korral võib pooled päästjad lisaks kutsuda ja seda üsna odavalt üle kogu vabariigi- neile kehtib nüüd tulemise kohustus ja VANNE!
Ma arvan, et koos selle palgatõusu astmete trikiga, on päästeteenistusele nüüd küll vesi peale tõmmatud- NÜÜD SIIS VALIKU KOHT-HÄRRASED!
mõtetes olen veel Teiega!