1. leht 2-st

Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 10:01, 09 01 2008
Postitas real
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12790073

§ 13. Päästeasutuse tugikomando operatiivne valmisolek

Tugikomando töökorraldus peab tagama:
1) väljasõiduvalmiduse kuni 5 minutit;
2) [Kehtetu – RT I 2007, 11, 57 – jõust. 11.02.2007]
3) tehnikavalmiduse vastavalt § 7 lõikele 3.

Äsja komandosse saadetud uued eeskirjad nõuavad, et päästekomando väljasõiduvalmidus peab olema 1 minut. Seadus ütleb, et tugikomando töökorraldus peab tagama väljasõiduvalmiduse kuni 5 minutiga. Mis sellest arvata? Ei ole ju enam punkt kahte, mis lubas väljasõiduaega käskkirjaga muuta.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 11:18, 09 01 2008
Postitas Doktor
real kirjutas:https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12790073

§ 13. Päästeasutuse tugikomando operatiivne valmisolek

Tugikomando töökorraldus peab tagama:
1) väljasõiduvalmiduse kuni 5 minutit;
2) [Kehtetu – RT I 2007, 11, 57 – jõust. 11.02.2007]
3) tehnikavalmiduse vastavalt § 7 lõikele 3.

Äsja komandosse saadetud uued eeskirjad nõuavad, et päästekomando väljasõiduvalmidus peab olema 1 minut. Seadus ütleb, et tugikomando töökorraldus peab tagama väljasõiduvalmiduse kuni 5 minutiga. Mis sellest arvata? Ei ole ju enam punkt kahte, mis lubas väljasõiduaega käskkirjaga muuta.
1) väljasõiduvalmiduse kuni 5 minutit;
kuni...

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 14:44, 09 01 2008
Postitas kert.
Punkt 2 kehtestas minu mäletamist mööda meeskonnavalmiduse, mis olude sunnil lihtsalt oli vaja ära kaotada.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 14:52, 09 01 2008
Postitas Doktor
kert. kirjutas:Punkt 2 kehtestas minu mäletamist mööda meeskonnavalmiduse, mis olude sunnil lihtsalt oli vaja ära kaotada.
Mehed, pange palun redaktsioonide viited ka foorumisse. Riigiteataja töötab päris hästi.

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1019764
§13. Päästeasutuse tugikomando operatiivne valmisolek

Tugikomando töökorraldus peab tagama:
1) väljasõiduvalmiduse kuni 5 minutit;
2) vähemalt 4-liikmelise meeskonna valmiduse;
3) tehnikavalmiduse vastavalt § 7 lõikele 3.
Aga tegelikult on avatud nüüd tee täieliku suitsusukeldumise valmiduse likvideerimisele maapiirkondades. Või on see olemasoleva olukorra seadustamine, võta nüüd kinni.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 10:03, 01 02 2008
Postitas kalifa
Kui määruse muudatusega tühistati OA-s inimeste arv, siis varsti võib vist oodata ka autode arvu vähendamist.
Huvitav, kes julgeb sellise paberi allkirjastada, või lastakse vaikselt ettekirjutisi rikkudes edasi!

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 14:08, 01 02 2008
Postitas Doktor
kalifa kirjutas:Kui määruse muudatusega tühistati OA-s inimeste arv, siis varsti võib vist oodata ka autode arvu vähendamist.
Huvitav, kes julgeb sellise paberi allkirjastada, või lastakse vaikselt ettekirjutisi rikkudes edasi!
Päästjad, endised kolleegid, lugege selle määruse kõrvale ka Päästetööde suitsusukeldumise eeskirja.. "4 mehe nõude" tühistamine on häbiväärne. Mina olen harjunud ka hajaasustusega piirkondade elanikke inimesteks pidama.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 22:07, 05 03 2008
Postitas kalifa
Tekkis küsimus Järvamaa väljasõiduvalmiduse kohta, kus paakautod terves maakonnas on mehitamata. Ja siis nagu meenus, et hr. Klaos vist endine Järvamaa päästeala juht, kelle tarku mõtteid oleme saanud ka ajakirjas lugeda. Kuidas saab olla päästekeskuse juhiks inimene, kes eelneval ametipostil ei suutnud teovõimelist päästesüsteemigi organiseerida, vaid jättis maakonna elanikud kaitseta(Tallinna suvalises keskkomandos on rohkem mehi valves, kui kogu Järvamaal kokku!).

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 22:15, 05 03 2008
Postitas jaan kaera
kalifa, jäta sm. klaos rahule. ta peab ennast säästma, sest ma kavatsen lõunaregiooni ametisse minna, äkki tuleb Doktor ka, siis vaataks, kes päälik...!!!???
nali.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 17:52, 07 03 2008
Postitas janark
kalifa kirjutas:Tekkis küsimus Järvamaa väljasõiduvalmiduse kohta, kus paakautod terves maakonnas on mehitamata. Ja siis nagu meenus, et hr. Klaos vist endine Järvamaa päästeala juht, kelle tarku mõtteid oleme saanud ka ajakirjas lugeda. Kuidas saab olla päästekeskuse juhiks inimene, kes eelneval ametipostil ei suutnud teovõimelist päästesüsteemigi organiseerida, vaid jättis maakonna elanikud kaitseta(Tallinna suvalises keskkomandos on rohkem mehi valves, kui kogu Järvamaal kokku!).
Järvamaal on igas komandos paakautod, mis on küll mehitamata, kuid vajadusel sõidavad siiski välja vastavalt meeskonnavanema korraldusele - kas sõidab üks päästja kohe paagiga välja (juhul kui on C-katiga mees olemas) või kutsutakse paagjuht kodust. Hetkel on Paides 2 autojuhti haiguslehel ja 1 lahkub. Mehi on ka juurde võetud ja peale koolitust hakkavad ka autodega sõitma. Lisaks toetatakse maakonnas kuuel mehel C-kategooria omandamist. Seega ei saa hetkel iga päev paaki mehitada, kuid loodetavasti see mure laheneb lähiajal. Kuna on vakantseid kohti, ei saa ka igapäevaselt maakonnas maksimum lubatud meeskonda välja panna, sest muidu tekivad ju lubamatud ületunnid. 5. märtsil oli tõesti vist ajalooline päev, kui kogu maakonna peale oli valves 10 meest pluss op.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 18:29, 07 03 2008
Postitas kalifa
Ma tänan põhjaliku vastuse eest ja on hea meel, et päästeamet leidis raha ka meeste juhtideks koolitamiseks.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 06:19, 08 03 2008
Postitas tulehull
Oleks vaja saada tagasi ületundide lubamine(aastas 200 tundi),siis ei oleks asi nii kehva.Olen kindel,et mehed oleksid nõus lisa teenima.Kas see kokkuhoid ükskord liiga rängalt kätte ei maksa?

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 11:49, 08 03 2008
Postitas anttil
Lugesin ja seda üle-eelmist vastust ja jäin päris imestama-mõtlema. Kirjutatakse, et meestel toetatakse c- kat õpinguid. Mina saan sellest praegu aru nii, et kui mees lõpetab täna autokooli, siis homme ongi ta paakauto juht valmis. [-X Kurat mehed siin on midagi väga valesti. Äkki ikka sõidaks enne mõnda aega ja alles siis katsuks meest ka sõiduautost natukene raskema päästeauto rooli taha panna. Ja alarmsõiduki juhi koolitus?? Kas seda polegi enam vaja või.


Siinkohal soovitan võtta lahti Tuletõrjuja- Päästja ABC ja lugeda esimene lehekülg( kui ma õieti mäletan) uuesti ja mõttega läbi.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 12:19, 08 03 2008
Postitas kalifa
Niikaua, kui päästjal on auto juhtimine lisakohustus ja kõik, kes kehaliste katsetega ja vererõhuga välja praagitakse, ka kohe töökohalt üle parda heidetakse- jääbki see Teie ainukeseks võimaluseks oma vigastuste hinnaga loota kõigevägevamale, et algaja veoauto juht, kes päästeauto rooli pannakse, ka õnnelikult kohale jõuab. Eks need mehed, kes õnnetuse selle tõttu juba läbi elanud, teavad, millest räägin.
Alternatiiv oleks võtta op. autojuhtidena tööle endised lahkuma sunnitud päästjad, kelle kogemused oleksid meestele toeks ja autod saaksid sõitma. Sellised mehed leiaksid rakendust paakautodel ja eritehnikal(redelid, korvtõstukid, voolikuautod, konteinerveokid, staabibuss!). Tallinnas see süsteem vahepeal toimis, kuid siis "kellegi" korraldusel hakati ka autoredelitele hingamisaparaate peale ehitama, sest kõik juhid peavad ka suitsusukelduma. Selliselt käitudes võiks saada reaalseks ka 63 eluaasta päästeteenistuses.
Vaata ka selgitusi teemas "Operatiivsõit".

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 15:20, 08 03 2008
Postitas janark
Sel opautojuhtide teema oli meil siin foorumis eraldi olemas täitsa ja jagan ka mina teie arvamust, kuid tuleb mõelda ka tulevikule, sest enamus poisid kes lõpetavad keskkooli jne ei ole tänasel päeval väga huvitatud C- kati omandamisest. Kui me paneme eesmärgiks värvata ainult C-katiga mehi siis jääme kindlasti suuremasse hätta. See toetamine ei ole ka 100% lubade tegemise hinnast, vaid selleks tuleb kindel summa. (Seotakse ka arvatavasti lepinguga ja töötamise kohustusega) Välja koolitatakse need mehed, kes on komandopealiku poolt määratud ja seega need mehed, keda pealik usaldab päästeauto rooli. Peale C-kati omandamist tehakse kindlasti ka alarmsõidukijuhi koolitus ja meestest saavadki tasapisi autojuhid. Ma ei kirjutanud seda enne pikemalt lahti kuna pidasin seda loomulikuks. Olen siin foorumis ka varem öelnud, et Järvamaal on kõigil autojuhtidel alarmsõidukijuhi koolitus läbitud.

Re: Väljasõiduvalmidus

Postitatud: 16:26, 08 03 2008
Postitas tulehull
Varasemal ajal oli op autojuhi loa saamiseks vaja teise liigi luba,see eeldas seda ,et autojuhil pidi kogemusi olema vähemalt 3 aastat,siis sai alles minna õppima.Tänapäeval saab selleop autojuhi paberi kohe,kui Ckat on käes.Asi muidugt lihtsam,aga kuhu jääb sõidu kogemus.