Midagi on mäda e. c- kategooriat päästekoolist ei saa

Kõigest mis tuleb pähe kui oled kaua tööst eemal olnud või pritsimajja liiga kauaks jäänud.
tulehull
Postitusi: 125
Liitunud: 11:59, 10 02 2006
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Midagi on mäda e. c- kategooriat päästekoolist ei saa

Postitus Postitas tulehull » 12:40, 01 08 2006

Mulle pakub huviselline asi-miks Päästekool valmistab ette poolikuid tõrjujaid. Nimelt-koolilõpetajal puudub C-KATEGOORIJA JUHILUBA.Tööleasumisel nõutakse C-kat,kaitseväe läbimine jne olimasolu,kuid kooli saab lõpetada hilma nendeta ja asuda tööle peaasi ,et lõua ära tõmbad.Lõpetaja saab 2astme ja palga lisa kuigi teda autorooli lubada ei saa.Minuarust on see mees poolik.Suuremas komandos pole hullu agakui on koosseis 1+2,siis on häda käes.MIKS PÄÄSTEKOOL EI ÖPETA AUTO JUHTIMIST,on ju auto tõrjuja üks peamisi töövahindeid seni kuni pole eraldi AUTOJUHTI. Avaldage oma arvamus.

janark
Postitusi: 330
Liitunud: 17:19, 17 01 2006
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas janark » 23:15, 01 08 2006

Võibolla teil Viljandimaal nõutakse meestelt C-kategooriat ja ajateenistuse läbimist kuid meil näiteks on see soovituslik. Minuarust pole Päästekool siiski see, kes peaks autojuhtimist õpetama. Selleks on ikkagi autokoolid ja oma ala spetsialistid. Kui sinu arust mitte poolikut tõrjujat koolitada siis peaks olema C-kategooria juba kooli astumise eelduseks, kuid siis poleks meil sinna minemas neid mehigi, kes sinna praegu lähevad. Päästekooli lõpetanu peab oskama kasutada kogu pääste armatuuri ja ka erinevaid autopumpasid. Kui tõrjuja sõita ei tohi või ei oska siis tuleb panna rooli see, keda võib.

Kas teil on siis kõik mehed praegu C kategooria ja ajateenistusega ???

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Postitus Postitas anttil » 08:30, 02 08 2006

Tegelikult tulehullu´l teatud mõttes õigustatud küsimus.
Meie teenistustes pole ju vahet, kas oled autojuht või tõrjuja- tervise ja füüsisenõuded on ju samad. Kui unustada näiteks ära autojuhi töö spetsiifika.

Kui tõrjuja sõita ei oska või ei tohi- tuleb panna see, keda võib??????????????????????????????????????????????????????

Kurat mehed nalja teete või. Ega see jalgratas ole, et kes tahab see pukki ronib ja minema leegib.

Juba praegu käivad näiteks meil siin autojuhid ülepäeva tööle, sõidavad ka need mehed, kes on tõrjujana tööle võetud ja sõita suudavad(loe ka varem sõitnud on)

Tõrjuja peab oskama kasutada erinevaid autopumpasid. Mõelge nüüd kui palju on erinevaid pumpasid ja erinevaid autosid Eestisse toodud. Ja peale selle kipuvad nendel pumpadel ja autodel jälle mingid omad nipid olema.

Ma arvan isiklikult, et las pumpadega tegelevad ikkagi autojuhid ja mitte tõrjujad. Siis võib olla kindel, et autost ikka vesi välja tuleb ja vesi sinna ka sisse läheb. Või istume kusagil suitseva ruumi ukse taga ja nuputame kuidas saada vesi paagist pumpa või kuidas saada vesi veevõtukohalt paaki/pumpa.

Praeguses olukorras peaks kutsutud ja seatud küll juba tõsiselt selle probleemi peale mõtlema.
Antti
tel. 58279009

speyactilus
Postitusi: 61
Liitunud: 12:11, 06 02 2006
Asukoht: Viljandi KK
Kontakt:

Postitus Postitas speyactilus » 01:49, 08 08 2006

kas sa antti oled päris segi pöörand ve .... teeme siis nii et kui tõrjuja ei pea oskama autopumbaga töötada siis autojuht ei pea oskama tuldkustutada ja ss'i teostada .... minupärast olgu tõrjujal kasvõi ainult kolmerattalise jalgrattaload aga kui ta ei ole võimeline autopumbast vett väljaajama siis mida NAHH...I ta yldse tuleb siia tööle.

ja veel antti ... sa ära tähtsusta seda autojuhi ametit nii yle et autojuht on AjaO ... kui tõrjujal on C-load aga ta pole elus tuletõrje autoga sõitnud (C-lubade olemasolu näitab et ta siiski on sõitnud vastava kategooria masinaga) ja tööpäeva hommikul selgub et rühma kahest autojuhist on ühel sitt kinni ja teisel silm haige ja mõlemal sinised lehed, siis võetakse hommikul kell 8.00 see ainumas tõrjuja kellel on C-kat, lykatakse autorooli ja padavai harjutama (seda peaks muidugi tegema enne kui autojuhid sinisele lehele jäävad) ... sa kas sõidad linnas tulekahjule minut-kaks kauem või ei sõida yldse siin on ju vahe juba märgatav

vat sellised on praegult lood ... nii et tõrjujad kes pole veel autopumpa elus näind-katsund vuta-vuta garaasi onu-antti teeb teile nyyd kursuse ...
Mina ei kuuluta ainumast tõde ...

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Postitus Postitas anttil » 10:46, 08 08 2006

rahu sõbrad rahu.
Ärgem unustagem seda, et igas garaazis on erinevad autod. Oled Sa kunagi proovinud töötada Kata-3 pumbaga? Ärgem unustagem et tehnika kipub minema järjest kaasaegsemaks ja autod tahavad meie eest järjest rohkem asju ära teha. Aga kuna tegemist on tehnikaga siis......
Minuga juhtus selline tore lugu kui me kustutasime Visu toodanguplatsi. Tegemist oli siis Pärnu 11 (Kata 3). Oli vaja panna auto lahtisele veevõtukohale. Panin ja toimetas, niikaua kuni oli vaja muuta Apollo asukohta. Peale surve mahalaskmist keeldus autol vaakumpump töötamast.
Selleks et auto toimetama saada tuli ronida pisikese luugi kaudu asjale käsipidi kallale. Peale pisikest lukksepatööd andis auto jälle iseseisvalt vett. Niikaua kuni tuli auto veevõtukohalt ära viia ja paagist vett andma hakata.
Ja selle peale teatas auto mulle et ega tema ikka vett anda ei taha. Ei andnudki. Auto võeti arvelt maha jne. jne.
Hommikul kui valgeks läks saime teada, miks auto vett ei andnud. Nimelt oli imipoole otsas olev lüliti jäänud sektori peal üke nuki võrra tahapoole- ja auto jaoks tähendas see seda et tema töötab vapralt veevõtukohal ja paagist vett peale ei andnud. Kuigi kõik lülitid ja hoovad tundusid paigas ja korras olema.......me vett ei saanud.
Niipalju siis autojuhi töö ületähtsustamisest.
Kui sa ikka masinat ei tunne või tema kõiki nippe ei tea siis võib teinekord asi kehvaks minna. Ja takkajärgi on ju kõigil hea targutada.
Antti
tel. 58279009

janark
Postitusi: 330
Liitunud: 17:19, 17 01 2006
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas janark » 22:12, 08 08 2006

asi kaldub juba natuke teemast kõrvale, jutt oli c-kategooriast nüüd juba pumpadest. Mina oma lauses (Kui tõrjuja sõita ei tohi või ei oska siis tuleb panna rooli see, keda võib) mõtlesin seda meest, kellel on lisaks C-kategooriale ka alarmsõidukijuhiluba. Ja selline mees peab saama auto juhtimisega hakkama. Mis puudutab pumpasid, siis kõiki Eestis olevate autode pumpasid ei saaks ju V-Maarja Päästekool selgeks teha ka kõige parema tahtmise juures. Veel vähem selliseid vigureid mis nende uute pumpadega juhtuda võib.

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Postitus Postitas anttil » 22:52, 08 08 2006

Ok asi kaldub jah teemast kõrvale.
Nüüd jällegi näide elust(kahjuks)
Tuletõrjeautojuhina tööle võetud autojuht. Läbinud kõik kursused jne. jne. Sõidab. Kiireet enam ei ole. Jõuab samaliigiliste teede ristmikuni.
Ja äkki pidurdab nii et tagumise istme mehed on ninapidi riiulis- et mitte külje pealt sisse sõita paremalt tulnud linnaliinibussile.
Ei olnud mitte Tartu mees.
Nu vot siis :oops:

Tahaks teile meelde tuletada tsitaati lasteraamatust"Arabella mereröövli tütar" kus Taaniel Tina saadikud Raudpatsile meelde tuletasid" mehi tuleb hoolega valida Kapten"
Antti
tel. 58279009

janark
Postitusi: 330
Liitunud: 17:19, 17 01 2006
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas janark » 12:52, 09 08 2006

arvan, et anttil, mitte keegi ei soovi sulle vastu vaielda, aga kui valik on selline kesine, nagu ta praegu on siis tuleb ju valida halvimatest parimad.

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Postitus Postitas anttil » 09:04, 10 08 2006

Nu vot sellepärast arvan minagi, et kes tahab see võiks ikkagi päästekoolist omale c- kat kätte saada. Sest kui kuidagi ei saa siis kuidagi saab ju ikka.
Antti
tel. 58279009

Ivo
Postitusi: 143
Liitunud: 21:17, 07 02 2006
Asukoht: Lilleküla Keskkomando
Kontakt:

Postitus Postitas Ivo » 18:36, 10 08 2006

Tallinnas on autojuht - autojuht ja päästja - päästja. Pumbaruumi päästjal asja pole. Ja linnaliiklusesse pritsuautoga veelvähem. Iga mees jäägu ikka oma alale kindlaks, mis ei tähenda, et autojuhid tulekahjul ei aita päästjaid. Tulekahjul on kõik võrdsed.
Ivo

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Juhikoolitus!

Postitus Postitas kalifa » 21:16, 10 08 2006

Oli mulgi enne pritsust äraminekut plaan teha päästekooli autokooli grupp, oleks siis tõesti koolitanud välja profid, ega palju see oleks nõudnudki- ühele autole pedaalid sisse, klassid ju olemas, materjal samuti ja piisavalt aega kursus läbi viia, kuid kahjuks jäi see õpilaste vähesuse ja minu elukoha kauguse taha, siis pakuti välja, et teegi autokool ja hakka kursuseid korraldama kõigile soovijatele, see paraku nõuaks kohapeal elamist.
Soomes ei võetagi kooli õppima, kui juhilube pole, see on tingimuseks, samuti olen seal osalenud libedasõidu kursusel, õpilased kahekaupa autole ja 90 kilomeetrine sõit harjutusväljakule polnud probleem, nii saavad juhid proovida erinevaid autosid ja ilmastikutingimusi.
Praegu loota, et juhilubadega tulevad sinna kooli õppima, on vist utoopiline, keskmine korraliku juhi palk kätte on 8-12 tuhat, mis paneb valikud paika, alternatiiv oleks päästeteenistuses korraldatud juhikursused, puudu tuleb aga sõidukogemusest( vaata ka teisi juhtimist puudutavaid teemasid).
Kui Teil on inimesi, kes on pühendunud päästetööle ja Te usaldate neid, nad on tasakaalukad ning pikaajalised B-kat. juhid, siis pange ette nad saata kursustele, nii ehk saaks leevendust juhtide põuale.
Näited on igatahes Harjumaal suuremas osas positiivsed!
Jään huviga jälgima seda teema arendust ja püüan igati aidata!
mõtetes olen veel Teiega!

speyactilus
Postitusi: 61
Liitunud: 12:11, 06 02 2006
Asukoht: Viljandi KK
Kontakt:

Postitus Postitas speyactilus » 08:39, 14 08 2006

Ivo kirjutas:Tallinnas on autojuht - autojuht ja päästja - päästja. Pumbaruumi päästjal asja pole. Ja linnaliiklusesse pritsuautoga veelvähem. Iga mees jäägu ikka oma alale kindlaks, mis ei tähenda, et autojuhid tulekahjul ei aita päästjaid. Tulekahjul on kõik võrdsed.
Tallinn on veidi teine teema liikluse poolest. Aga miks ei ole tõrjujal pumbaruumi asja ??? Tuletõrje töös EI OLE LIISTUSID. Kõik peavad teadma kõike. Mis tähendab igale oma ala ??? See ala on TULETÕRJE ja PÄÄSTEALA
anttil kirjutas:Ärgem unustagem seda, et igas garaazis on erinevad autod. Oled Sa kunagi proovinud töötada Kata-3 pumbaga?
Igas garaazis ei ole kõiki eesti pumpade näidiseid. Töötatakse sellega MIS ON OLEMAS ja õpitakse neid pumpasid MIS ON OLEMAS.

NB! Doktor - kuna see teema varjeerub sujuvalt nii C-kategooria kui yldse-auto-tundmise vahepeal siis ära hakka seda teemat nyyd meelevaldselt tykeldama
Mina ei kuuluta ainumast tõde ...

Remm
Postitusi: 20
Liitunud: 22:58, 01 02 2006
Asukoht: Pärnumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Remm » 23:27, 15 08 2006

Minu arvates on igasugune kategooriate omandamine iga inimese oma asi. Kui tahad autojuht olla, siis käi papp välja ja õpi. Miks peaks riigi raha eest (mina kui maksumaksja seda ei poolda) igale vennale katte jagama? Mul on ka D ja E puudu, tõepoolest võiks ju need riigi poolt saada. Ja siis võiks olla mul ka kaatrijuhi paberid ja... No mõelge nüüd ise sügavamalt. Pritsuauto rooli saab panna ainult sellise mehe, kellel on olnud ka SÕIDUKOGEMUSI eelnevalt. Vaielge mulle nüüd vastu.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas kalifa » 00:18, 16 08 2006

Remm kirjutas:Minu arvates on igasugune kategooriate omandamine iga inimese oma asi. Kui tahad autojuht olla, siis käi papp välja ja õpi. Miks peaks riigi raha eest (mina kui maksumaksja seda ei poolda) igale vennale katte jagama? Mul on ka D ja E puudu, tõepoolest võiks ju need riigi poolt saada. Ja siis võiks olla mul ka kaatrijuhi paberid ja... No mõelge nüüd ise sügavamalt. Pritsuauto rooli saab panna ainult sellise mehe, kellel on olnud ka SÕIDUKOGEMUSI eelnevalt. Vaielge mulle nüüd vastu.
Ka kaatrijuhi pabereid on vähemalt Tallinnas jagatud, kui oli vaja kaatrile valvesse juhte, paraku on see kaater rohkem lõbusõidulaevana kasutuses ja seal oma juht, nii, et kui päästeametil vaja, siis leitakse rahad ja tehakse kursused.
Mis puutub sõidukogemusse, siis sellega olen nõus, kellel seda seljatunnetust ei ole, see juht arvab ennast kergema auto roolis olema ja kasutab sõiduauto sõidustiili, eks neid teelt väljasõidu- ja ümberpaiskumise näiteid ole igas maakonnas leida.
Kuna määrusega on 3 aastase sõidukogemuse nõue tühistatud, siis seda töölesoovijalt nõuda ei saa, samas ei suuda alarmsõidukijuhi algväljaõppekursus, mis tuleb juhiks saades läbida, anda piisavaid sõidukogemusi, et lasta juht vilkuritega liiklusesse.
Jään oma ettepaneku juurde, parim valik praeguses olukorras oleks endi seast leida sobivad kandidaatid ja neile korraldada kursused päästeameti kulul, sest saadav palgalisa ei stimuleeri ise neile kursustele minema.
Ärge olge kadedad selle peale, kui õiged mehed saavad ka mingit kasu päästeteenistuses töötamisest!
mõtetes olen veel Teiega!

pets 96
Postitusi: 49
Liitunud: 14:02, 08 07 2007
Asukoht: Põltsamaa
Kontakt:

vaba teema

Postitus Postitas pets 96 » 21:36, 16 07 2007

Tõrjujad kes tunnevad huvi mis moodi asjad pumba ruumis toimivad peaks ise asja vastu huvi üles näitama.Kellegile ei saa midagi peale suruda :!:

Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist