Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Kõigest mis tuleb pähe kui oled kaua tööst eemal olnud või pritsimajja liiga kauaks jäänud.
Vasta
Doktor
Postitusi: 1305
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas Doktor » 15:55, 30 07 2009

Head päästjad, ma adun foorumis jälle seda fenomeni, mis tekib siis kui pinevad ajad kohal. Rohkem on olukorra kirjeldusi ja vähe arvamusi. Teiste sõnadega tekib mõneti selline sündroom :-@ :-@ :-@ . See pole mõeldud kellegile halvasti ütlemiseks, kuid olukord nõuab mõttetööd rohkem kui enne. Finantspohmelus on karm asi.

Tuletan siinkohal meelde mõningaid põhilisi punkte, mis on teenistuse praegusesse olukorda viinud. Asetame toimuva ka konteksti ja tuletame meelde, et kõige tähtsam asi on raha ja raha oli meil viimasel kümnendil palju. Enne kui jätkata soovitaksin lugeda kahte lehelugu. .
Vanad head majandusseadused ununesid ka teenistuses. Seega võtkem seda kui arutluse alustala, et finantside hulk on vähenenud. Järgmise 2010 aasta Päästeteenistuse eelarve saab olema minimaalselt 33.3 % väiksem kui käesoleva aasta oma. Pilt ei muutu ka siis ilusamaks kui tammsalus karafini täis viina naha vahele väänata. Vaatame asja lähemalt kaugemas perspektiivis.

Kunagi väga ammu enne 01.03.2006 oli meil süsteem kus riigiasutusi haldasid maavalitsused. Olid maakondlikud päästeteenistused. Komandosid ei suletud ja nagu Reinuvader mulle kunagi ütles, oli mis oli, aga komandod olid mehi täis. Agenda 21 raames esines Lauri Tabur (nüüd vist juba endine Siseministeeriumi töötaja) säärase jutuga. See agenda 21 oli jutukoda. Taburi kirja pandu aga võtab maakondlikus süsteemi hästi kokku. Süsteem peab arenema koos makonnaga või lihtsamalt öeldes süsteemi osad peavad olema seal kus neid vaja on. Ei maksa siiski unustada ja vähemalt päästesüsteem unustab seda lausa ennastunustavalt, et selle süsteemil olid varjuküljed. Tõrjuja hingele hakkas silma soleerimine maakondlike kontorite tasandil.
  • Esiteks ei käidud kuulu järgi väga hea meelega üle maakonna piiri tööd tegemas.
  • Teiseks väljaõppesüsteem oli killustunud. Iga maakond andis oma tunnistusi ja tunnistas ainult oma tunnistusi, mida lõpuks regioonides enam ei tunnistatud, sest regioonide väljaõpetajad andsid välja oma tunnistusi.
  • Kolmandaks käitumine mida suudan nimetada vaid jauramiseks. Jauramise ehedaim näide oli olukord kus endine TTPA kasutas valdavalt Bogdanov tüüpi liitmikut ja seda ümbritsev Harjumaa kasutas SMS tüüpi liitmikut. Ja NB ka TÜPK oli SMS' i peal, nii et kui Tallinnas oleks olnud suures koguses voolikuid vaja oleks kõvasti nalja saanud.
  • Ja viimaseks kui mitte viimseks :) Tunnistame siis ükskord avalikult, et maakondlike palgasüsteemi oli sisse programmeeritud kahel kohal töötamine. Kesised palgad (viimast vist eriti Valgamaal) ja 24/72. Kuivõrd arvutajatele oli ilmselt ammu selge, et meil ei ole pappi mõistliku palgaga lahinguvõimeliste komandode maakondades pidamine. Mida ei ole seda ei ole. Isiklikult usun, et tõrjujate abiteenistuja staatuses hoidmise juured on just seal. Sedapsi.
[järgneb...]
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Doktor
Postitusi: 1305
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas Doktor » 22:38, 31 07 2009

Ja edasi tekkisid meil regioonid või toimus juhtimise tsentraliseerimine.
Nagu mul kombeks on viitan esmalt ajalehe artiklile
Ja nii nad tapsidki regionaalpoliitika Ülo Tuulik Päevaleht 20.04.2007
Artiklis on kritiseeritud Elva häirekat. Kriitika pole õiglane ja on asjatundmatu. Asi oli selles, et helistaja rääkis ärevusse sattununa paksu murdekeelt, mida kirjakeele kõneleja ka rahulikus olukorras raskesti mõistab. Muu jutt on siiski mõtlemiseks.

Preagu väheaktiivne liige tulemees põhjendas tsentraaljuhtimise vajalikust kunagi sellega, et kõik tüüpilise bürokraatia tunnused olid juba enne olemas. Puudu oli vaid tsentraalne juhtimine ja regioonireform selle ka toob. Tulemehe argument tundub huvitav. Tundub, et eesmärgi põhjusena tuleb arvesse lihtsalt asjaolu, et tsentraalne juhtimine on levinud ja tavaline . Teisalt siis juhtimissüsteemi toimimine ei ole oletatavasti nii oluline.
Jõuan oma meeldetuletusseeria teise põhimise punkti juurde. Tsentraalsüsteemi moodustamisega "võõbati maakondlik süsteem üle", kuid midagi sisulist see esialgu kaasa ei toonud enne kui A. Tammsalu kirjutas Häires
Eelmisel aastal teatas Päästeamet, et pärast päästeasutuste administratsiooni tasandil tehtud
muudatusi hakkame analüüsima päästetööde tasandit ning valmistuma sealseteks muudatusteks.
Järgnevalt tutvustame loodava teenistusmudeli põhisuundi.
Soovitaksin kõigil hetkeärevuses olijatel seda artiklit veel kord lugeda. Seekord aga nii, et ridade vahele jääv ka pärale jõuaks. Küllap jõuate kohe järeldusele, et meil käsil etapp x ja raha ei ole.

Ehk mu vingu saanud endine tõrjuja aju oletab järgmist.
  • Pideva reformimise tulemusel on meil tänaseks enam- vähem korraliku tehnikaga teenistus, mille koosseise on märgatavalt vähendatud.
  • Seega selle tehnika kasutamine on puudulik, kuna pole personali.
  • Personali pole muidugi selle pärast, et palgamull, millega PIhl (ja valitsus kui selline) kaasa läks ei võimalda lisajõudu palgata.
  • Ja esimest korda viimase kümne aasta jooksul peab päästeamet ka sisulisele kokkuhoiule mõtlema.
Mis muidugi toob küsimuse juurde kuidas edasi?
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Orm
Postitusi: 5
Liitunud: 14:04, 10 02 2009
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas Orm » 14:55, 01 08 2009

Võib oletada, et kui kunagi asuti päästesüsteemi tsentraliseerimise teele, olid tollastel juhtidel head kavatsused arendada päästesüsteemi neile parimal teadaoleval moel. Mingist hetkest hakkas see tsentraliseerimine aga ise dikteerima edasisi samme. Piltlikult: kui on öeldud A ja B, siis tuleb öelda ka C, sest et reeglina ei julge ükski ametnik ausalt tunnistada, et A ja B polnud parimad valikud. Haldusteoorias nimetatakse seda rajasõltuvuseks. Loogiliselt järgmine samm on Päästeameti likvideerimine ja juhtimise allutamine otse siseminile. Seejärel on tegemist täiusliku tsentraalse bürokraatliku süsteemiga, mida on küll mugav juhtida, aga pideva optimeerimise tulemusel jääb pääste inimestest üha kaugemale. Põhjus jällegi lihtne: monopoolsel organil on mugavam osutada vähem ja kallimat teenust, seda enam, et Eestis puuduvad seaduslikud normid pääste kvaliteedile.
Nüüd seoses masuga võib juhtuda, et kukutakse tsentraliseerimise rajalt maha ja asutakse juba enne täielikku tsentraliseerimist uuesti detsentraliseerima ehk päästmist kohalikele omavalitsustele üle andma. Põhimõtteliselt on see igati tervitatav protsess, kui riik suudab selle juures vältida killustumist ja läbi seaduste ning standardite tagada teatud ühtsuse (mida maavalitsuste päästeasutustes mäletatavasti nappis).

Doktor
Postitusi: 1305
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas Doktor » 21:47, 01 08 2009

Orm kirjutas:Võib oletada, et kui kunagi asuti päästesüsteemi tsentraliseerimise teele, olid tollastel juhtidel head kavatsused arendada päästesüsteemi neile parimal teadaoleval moel. Mingist hetkest hakkas see tsentraliseerimine aga ise dikteerima edasisi samme. Piltlikult: kui on öeldud A ja B, siis tuleb öelda ka C, sest et reeglina ei julge ükski ametnik ausalt tunnistada, et A ja B polnud parimad valikud. Haldusteoorias nimetatakse seda rajasõltuvuseks. Loogiliselt järgmine samm on Päästeameti likvideerimine ja juhtimise allutamine otse siseminile. Seejärel on tegemist täiusliku tsentraalse bürokraatliku süsteemiga, mida on küll mugav juhtida, aga pideva optimeerimise tulemusel jääb pääste inimestest üha kaugemale. Põhjus jällegi lihtne: monopoolsel organil on mugavam osutada vähem ja kallimat teenust, seda enam, et Eestis puuduvad seaduslikud normid pääste kvaliteedile.
Nüüd seoses masuga võib juhtuda, et kukutakse tsentraliseerimise rajalt maha ja asutakse juba enne täielikku tsentraliseerimist uuesti detsentraliseerima ehk päästmist kohalikele omavalitsustele üle andma. Põhimõtteliselt on see igati tervitatav protsess, kui riik suudab selle juures vältida killustumist ja läbi seaduste ning standardite tagada teatud ühtsuse (mida maavalitsuste päästeasutustes mäletatavasti nappis).
:YMAPPLAUSE: :YMAPPLAUSE: :YMAPPLAUSE:
Ei suuda paremini öelda.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Doktor
Postitusi: 1305
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas Doktor » 23:24, 01 08 2009

Lõpetan kolmanda postitusega oma jutuvada ja kutsun kõiki pritsimehi kaasa mõtlema. Oma jutumullis lähtun avalikest andmetest. Ma ei pääse ameti siseinfole piisavalt ligi.

Kuidas päästeamet saab edasi minna? Kuidas võiks edasi minna? Mida peaks/ei peaks tegema? Käesoleval hetkel ei saa amet jätkata nii nagu see praegu töötab. Raha kogus väheneb, seega on kulutuste vähendamine paratamatu. Küsimus on kuidas seda tehakse?
  • Ma elan Eestimaa lõunaosas ja tean siinset olukorda liigagi hästi. Juhul kui mõni Raua prospekti seltsimees tahab sellega tutvuda, siis võib minu juurde tulla ja ma tutvustan seda. Võrumaal on registreeritud töötus 15,5%, Valgamaal 13,1%. Kontrastina Tartumaal küll 8, 5%. Eestis keskmiselt 10, 7% Seega kui Tallinnas tekib plaan lõuna komandosid lammutama hakata, siis ehk on parem vähemalt esialgu pakkuda kokkulepet palga suure vähendamisega(osalise tööajaga). Teadke, et pritsimeestel on kodus tõenäoliselt töötu abikaasa ja lapsed. Ükskõik kui sitt see palk olema saab, see on parem kui töötus ja haigekassa maksab ka midagi. Jah ma mõtlen tõsiselt. Ühtlasi olgu öeldud, et mujal pole olukord roosilisem. Mind võidakse süüdistada, et ma soovin teenistust muuta mingiks sotsiaalprojektiks. Ilmsesti olen ma siis reaalse olukorraga liiga hästi kursis. Lõuna politseinikud räägivad, et nn korralikud kuid kehvas sots situatsioonis olevad inimesed on hakanud rohkem vägivallatsema. Ohvriteks lähedased, naabrid jne. Saksamaal praktiseeritakse meetodit, kus kehval ajal võetakse sõjaväkke rohkem kaadrisõdureid ja seerusid. St nende ametikohtade hulka suurendatakse just noorte meeste töötuse puhverdamiseks. Palgad pole teab mis erilised, kuid riik saab oma maksud ja mis kõige olulisem, töötamise harjumused ei kao. Tõesti, tõesti, numbrid mida OVA st näha saab ei ole mitte numbrid vaid reaalsed lihast ja verest inimesed. Paljudel 5, 10, 15a pritsimehena turjal. Kokkuvõtteks, palun mitte lahmida komandode sulgemistega.
  • Lõpetada raiskamine uuele läikivale päästetehnikale. Ma olen siin foorumis varem ka urisenud ja küsinud, et kas me suudame üleval pidada sellist kogust uusi veoautosid ja kõike muud. Varem need vähemalt osteti välja. Uuel ajal aga saadi kasutusrendiga. Võlg on võõra oma. Ma ei ole uue tehnika vastu, kuid Eestis on täiesti ära unustatud sõna kapitaalremont ja tehnika moderniseerimine. Uus pritsiauto maksab, ütleme 4 milj. krooni. See on 40 x 100 000 krooni. Kujutage ette, et valitud (loomulikult mitte kõigi) tuletõrjeautode remodiks kulutame per auto 100 000. Vägisi tuleb pähe võrdlus noore elluastunuga, kes seisab esimesel palgapäeval poes ja ei tea mida ära osta. Buumi ajal käitus meie päästeamet niisamuti.
  • Süstematiseerida igal tasandil täienduskursused. Päästesüsteem koosneb inimestest. Inimesi tuleb harida. Neile tuleb esitada väljakutse. Vajadusel sundida õppima. Taandada pritsimehed mingiteks treenitud ahvideks, kelle ainsad normatiivid on redelikasutuskiiruses. See on naeruväärne. Väljaõppes tuleb lõpetada killustatus. Päästekool peab olema pritsimeeste keskne õppeasutus. Muuseas Arstide Liit soovitab ja reeglina töödandev haigla kinnitab igale arstile kohustusliku minimaalse täiendõppemahu aastas. Praegu on see 60 akadeemilist tundi e 60 x 45 min aastas.
  • Orm viitas, et käsil on uus detsentraliseerimine. Arvatavasti saabki nii olema, et vabatahtlikud päästavad selle jalasega kraavis oleva ree. Samas mida teha sinnani kui see on päästetud. Mul on kuri kahtlus, et praegu käib ettevalmistus komandode maakondadel sülle viskamiseks. Umbes nii, et n....i see Mõniste. Tahate komandot? Võtke! Siin on tehnika ja mehed. Edasi vaadake ise kuidas saate. Igasuguse süsteemi eesmärk peab olema reform, see on Eesti vanasõna. Järsku siis riigiamet hoiab vähemasti varuosade ja kütuse/õlide kohal oma kaitsvat kätt. Muidu jõuame sinna, et vabatahlikud komandod on tahtest vabad. Kokkuvõttes, mitte visata väikseid komandosid niigi finantskuristiku serval seisvatele kohalikele omavalitsustele.
  • Taastada 24h vahetus, mis võimaldab abiteenistujatel 2010 a uuesti väheneva palga puudujääke kompenseerida. Kokku hoitakse näiteks töölesõidu arvelt. Ja ei, kõikjal ei ole kuukaardiga ühistransporti. Isegi Tartus on vähemalt viiendik väljast poolt Tartut. Ma ei räägi veelgi väiksemate kohtade pritsimeestest.
  • Kuivõrd tuletõrje on alakomplekteeritud ja jõuab kohale sageli alakomplekteeritud meeskonnaga, siis on oluline ennetus. Jagage tasuta suitsuandureid. Hajaasustusega piirkondades ka käsikustuteid. Päästeamet saab neid osta hulgi otse tehasest. Tõsi jah, ühe autoremondiks kuluva 100 000 võiks ohverdada pulbrite ostmisele. Jagamisega saavad hakkama sotsiaaltöötajad (Nemad teavad, kes neid kõige rohkem vajavad. Preemiaks võivad ka ise saada.) ja kohalikud komandod. Et jälle sotsiaalprojekt?! Raua uulits, kujutage ette, et Teie eelarve kukub 650 eegise kulu pärast kokku. Nõus, et ennetustöö mahavisatud aastaid kiirelt tagasi ei tee, aga julge pealehakkamine on pool võitu. NB! Hea ennetus ei asenda op teenistust vaid täiendab seda. Ahjaa seda ka, et 130 EEK per suitsuandur on ikka lohutamatult kallis.
  • Solidaarsust kontori kulutuste vähendamise ja komandode kulutuste vähendamise vahel ei ole vaja. See on nagunii ebreaalne soov, milleks teeselda?
  • Viimaseks. Kosmeetika praegu enam ei aita.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas kalifa » 12:30, 17 11 2009

Vaadates kõrvalt neid läbirääkimiste arenguid ja mõeldes kokkuhoiu kohti, lehitsesin ameti kodulehte. Päästeameti struktuur: http://www.rescue.ee/401
Panen siia juurde ka kehtiva päästeameti põhimääruse: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12916120
Sealt siis avastasin, et neid uusi töökohti on sinna ikka tublisti juurde tehtud, nüüd siis osakond ja veel lisaks sama ala planeerimise osakond, mida määruses ette ei nähta!
Kas valdkonna areng on olnud nii ulatuslik, et osakonna juhatajad ei suuda enam oma valdkonda planeerida ja analüüsida või on tehtud omadele mugavaid töökohti, sellest veel vähe, vaja lisaks riigihankega planeerida: http://www.rescue.ee/?section=431&class ... w&id=23672
Nüüd siis kokkuhoiu planeerimisel on jõutud ummikusse- tööle otsitakse uut töötajat- suhtekorraldajat!
http://www.cvkeskus.ee/firm_joboffers.php?fid=2280
Eks see "sõpruskonna" ring tahab kõvasti kaitsmist!
mõtetes olen veel Teiega!

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas kalifa » 23:43, 17 11 2009

Uurisin siis edasi, millega see päästeamet tegeleb, leidsin avaliku (public) lehekülje, kus näha, mille peale planeeritakse tulevikus raha kulutada ja millal on paremaks minekut loota:
http://www.siseministeerium.ee/public/v ... 227339.rtf
Jälle on päästeametis siseinfo käskkirjad avalikult otsingusse välja riputatud: alates novembrist saavad kõrgemad juhid kuni 1000 km ulatuses kuus isikliku auto kompensatsiooni, vaid sõidulehe täitmise vaev - summa planeeritud 68 000 krooni! Siit annaks küll kokku hoida! :oops:
mõtetes olen veel Teiega!

ipi
Postitusi: 87
Liitunud: 10:11, 07 10 2007
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas ipi » 08:09, 18 11 2009

kalifa kirjutas: Jälle on päästeametis siseinfo käskkirjad avalikult otsingusse välja riputatud: alates novembrist saavad kõrgemad juhid kuni 1000 km ulatuses kuus isikliku auto kompensatsiooni, vaid sõidulehe täitmise vaev - summa planeeritud 68 000 krooni! Siit annaks küll kokku hoida! :oops:
Kui mu mälu ei peta siis tasu on 4 kr/km, ehk maksimum on 4000 kr, mis on ju ühe liisinguauto kuumakse. Kui amet omaks autot liisingus ja annaks veel kütuse ka oleks kulu ju suurem.

Sarka
Postitusi: 95
Liitunud: 14:46, 23 10 2006
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas Sarka » 22:20, 19 11 2009

No nüüd panite küll puusse,sest enne 1 ametiauto koos liisingite ja bensuga läks(nii keskmine liisingu auto) 7000-9000 tuhat maksma,kuus,muidugi olenes bensiini või läbisõidu limiidist ja kelle oma,võis ka rohkem minna.Nüüd kui saab auo kompi, kruti palju tahad üle 4000 ei saa raha.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas kalifa » 23:21, 19 11 2009

Sarka kirjutas:No nüüd panite küll puusse,sest enne 1 ametiauto koos liisingite ja bensuga läks(nii keskmine liisingu auto) 7000-9000 tuhat maksma,kuus,muidugi olenes bensiini või läbisõidu limiidist ja kelle oma,võis ka rohkem minna.Nüüd kui saab auo kompi, kruti palju tahad üle 4000 ei saa raha.
Mina läheksin hea meelega vaatama seda parklat või oksjonipaikka, kus näiteks võiks leida peadirektori asetäitjate või osakonnajuhatajate ametiautod tööpeva õhtul või laupäevasel päeval! :shock:
Ega ometi pea tulema Raua tänavale hommikul vaatama!
Kergsõidukite arv on ikka päris suur, kui vaadata allpool olevaid riigihankeid:
http://www.icc-hofmann.de/NewsTicker/20 ... 007-EE.txt
http://www.dgmarket.com/tenders/np-notice.do~2440638
mõtetes olen veel Teiega!

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas kalifa » 00:20, 28 11 2009

Ma tunnen, et peaks ka siinsel kriitilisel hetkel sõna sekka ütlema, kuid infot vähe omades võin eksida.
Panen siia aga juurde ühe huvitava tabeli : Päästeasutuste töötajate keskmised töötasud 2006 - 2008,
mille leiate päästeameti kodulehelt: http://www.rescue.ee/434 .
Praeguses olukorras on kaks põhiargumenti: õigustatud ootus olemasolevale palgale kõigi päästealal töötavate inimeste poolt ja koondamise oht teistele selle palga säilimise hinnaga, mis eriti puudutab reaalselt päästjaid.
Kes aga vastanduvad neil läbirääkimiste? Ministri kaasamine on lihtsalt päästeameti- ja -regioonide juhtkonnast koosneva grupeeringu kattevari, sest raha suurus on teada ja survet tuleb avaldada "joonest" allpool olevatele!
Sellest tabelist on näha, et regioonide juhtidel oli palgatõus 2007. a. võrreldes eelnevaga 1%, paraku kodulehtedel avaldatud palgatabelitest selgub midagi muud, seejärel 2008.a. krutiti veel juurde ja nii on jõutud ise ja kaasa veetud ka lähemad toetajad aastapalga 400 000 - 500 000 kr. juurde. Kellel aega, võib regioonide kodulehtedel ise võrrelda.
Nüüd aga oleks jutt palga vähendamisest :shock: , mis muudab ju eelnevate tõstmiste pingutused olematuks!
Ma juba sügise hakul juhtisin tähelepanu, et kombineeritakse ja arvestatakse seda puuduvat raha, tehakse erinevaid variante, kuidas palgafondi vähenedes ise samale tasemele jääda. Praegune võrdlus politseiga ei kannata kriitikat, sest ministeeriumi on alati juhitud politsei prioriteete silmas pidades, selle parim näide on pensionite käsitlus, samuti pole palgakasv kunagi küündinud politsei tasemele. Ma üldse ei imestaks, kui saab selgeks, et politsei pääseb kergemalt, kuidagi vaikne on seal liinis.
Järgneva lõigu suhtes ma juhin tähelepanu, et selle mõtlesin ise välja ja see ei pruugi teostuda!
Olen siin ise mõelnud ühele komandode sulgemise variandile: Lõunas kaob Tartu kõrvalt Tõrvandi, kuhu saab teha koolituse ja tehnika baasi, sealsete meeste arvelt saab osaliselt täiendada Tartut, osaliselt koondada, sama juhtuks Läänes Türi komandoga, Põhjas on levinud jutud Kopli komandost, Ida regiooniga pole palju kokku puutunud.
Nendes piirkondades väljasõitudel käijad võivad ise tekkivat olukorda ette kujutada, juba sellel aastal otsiti Järvamaal abijõude Idast, kui Paide on trassil õnnetusel, võib samaaegne tulekahju ...!
Sellised said siis mõtted enne PÜHAPÄEVA - JÕUDU TEILE VÕITLUSTES!
mõtetes olen veel Teiega!

Doktor
Postitusi: 1305
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas Doktor » 01:09, 28 11 2009

palgaandmete koondtabel 2008 PA_1.pdf
(35.16 KiB) Allalaaditud 101 korda
Palgaandmete koondtabel 2007.pdf
(87.12 KiB) Allalaaditud 73 korda
palgaandmete koondtabel 2006.pdf
(38.61 KiB) Allalaaditud 61 korda
Paasteteenistuse palgad 2006 - 2008.pdf
(17.67 KiB) Allalaaditud 101 korda
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Doktor
Postitusi: 1305
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas Doktor » 01:15, 28 11 2009

kalifa kirjutas:Ma tunnen, et peaks ka siinsel kriitilisel hetkel sõna sekka ütlema, kuid infot vähe omades võin eksida.
Panen siia aga juurde ühe huvitava tabeli : Päästeasutuste töötajate keskmised töötasud 2006 - 2008,
mille leiate päästeameti kodulehelt: http://www.rescue.ee/434 .
Praeguses olukorras on kaks põhiargumenti: õigustatud ootus olemasolevale palgale kõigi päästealal töötavate inimeste poolt ja koondamise oht teistele selle palga säilimise hinnaga, mis eriti puudutab reaalselt päästjaid.
Kes aga vastanduvad neil läbirääkimiste? Ministri kaasamine on lihtsalt päästeameti- ja -regioonide juhtkonnast koosneva grupeeringu kattevari, sest raha suurus on teada ja survet tuleb avaldada "joonest" allpool olevatele!
Sellest tabelist on näha, et regioonide juhtidel oli palgatõus 2007. a. võrreldes eelnevaga 1%, paraku kodulehtedel avaldatud palgatabelitest selgub midagi muud, seejärel 2008.a. krutiti veel juurde ja nii on jõutud ise ja kaasa veetud ka lähemad toetajad aastapalga 400 000 - 500 000 kr. juurde. Kellel aega, võib regioonide kodulehtedel ise võrrelda.
Nüüd aga oleks jutt palga vähendamisest :shock: , mis muudab ju eelnevate tõstmiste pingutused olematuks!
Ma juba sügise hakul juhtisin tähelepanu, et kombineeritakse ja arvestatakse seda puuduvat raha, tehakse erinevaid variante, kuidas palgafondi vähenedes ise samale tasemele jääda. Praegune võrdlus politseiga ei kannata kriitikat, sest ministeeriumi on alati juhitud politsei prioriteete silmas pidades, selle parim näide on pensionite käsitlus, samuti pole palgakasv kunagi küündinud politsei tasemele. Ma üldse ei imestaks, kui saab selgeks, et politsei pääseb kergemalt, kuidagi vaikne on seal liinis.
Järgneva lõigu suhtes ma juhin tähelepanu, et selle mõtlesin ise välja ja see ei pruugi teostuda!
Olen siin ise mõelnud ühele komandode sulgemise variandile: Lõunas kaob Tartu kõrvalt Tõrvandi, kuhu saab teha koolituse ja tehnika baasi, sealsete meeste arvelt saab osaliselt täiendada Tartut, osaliselt koondada, sama juhtuks Läänes Türi komandoga, Põhjas on levinud jutud Kopli komandost, Ida regiooniga pole palju kokku puutunud.
Nendes piirkondades väljasõitudel käijad võivad ise tekkivat olukorda ette kujutada, juba sellel aastal otsiti Järvamaal abijõude Idast, kui Paide on trassil õnnetusel, võib samaaegne tulekahju ...!
Sellised said siis mõtted enne PÜHAPÄEVA - JÕUDU TEILE VÕITLUSTES!
Oletused on ilmselt õiges suunas. Oletamine on muidugi kõigi käki keeramiste ema kuid läinud suvel oli eelarve vähendamisel jutuks Tartust ühe põhiauto maha võtmine. Kordan, see oli vaid jutuks. Aga jutud on meil ennegi tõeks saanud.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas kalifa » 15:35, 28 11 2009

Lisaks Doktori välja toodud päästeameti palgatabelitele soovitan vaadata ka regioonide tabeleid, sest need pääste peadirektorid ja -direktorid ju paiknevad seal!
mõtetes olen veel Teiega!

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Päästetööst loobunute üldised arvamused/ettepanekud

Postitus Postitas kalifa » 17:16, 02 12 2009

Siin foorumis valitsev meeleolu sunnib jälle klahve klõpistama.
Kohtusin selle aasta jooksun päästjate aktiivsema poolega, kes juhtkonna ebasoosingust hoolimata perepäevadele tulid ja nende organiseerimisel suhtlesin kõikide komandodega, mille tulemusena sai ka valitsevast olukorrast mingi ettekujutuse, sõitsin läbi pea 1500 km. oma raha eest ja tunnen kaasa neile, kes AÜ liinis ka selliseid katsumusi kogesid, hinnakem siis seda ja lõpetagem see nende kallal vingumine. :oops:
On selge see, et koondamine on joone peal(komandopealikest kõrgemal) oleval seltskonnale sihiks võetud. Hoopis utoopilised tundusid need 2+2 ja 3+3 variandid! Mulle jäi kohe selline tunne, et meelega lollitatakse! :cool:
Mida olete aga teinud selleks, et Teid tõsisemalt võetaks. Tuleb meelde aeg, kui ise sai protesti märgiks mindud, ilma igasuguse koondamisrahata. Mis takistas Teid siis aktsiooniga ühinemast, lootsite ikka, et läheb paremaks ja juhtkond hakkab Teid hindama. Nemad aga hakkasid palgatõusu tuhinas oma sissetulekuid tõstma, seda eriti lisatasude rea peal- minu arust on difri osa pugemise mõõdupuu! Keegi päästjatest tegi pangakontol palga võrdluse, novembri lõpu seisuga on päästeteenistusest makstava sissetuleku summa eelmise aasta sama ajavahemikuga võrreldes miinuses 30 %. :shock:
Mida on vahepeal juhtunud? Tean vaid ühte Tallinna rühmapealikku, kes keeldus allumast Raik Saarti pugejalikule ebaseaduslikule korralduse puistata õhtuses vahetuse Kopli mahajäetud maju- nagu praegu näeme, on see hoopis MUPO töö!
Samas metsapõlengutel olete õnnelikud, kui saate igasuguseid reegleid rikkudes olla ööpäevi sündmusel, pikkadel sündmustel loobute puhkepausidest ja ettenähtud toitlustamisest oma tervisega riskides- kõik see näitab juhtkonnale, et küll ära kannatavad!
Oli jutuks ka vabatahtlike saatmine esimese reageerijana maapiirkonna esimese astme sündmusele. Igati loogiline otsus. Toon ka ühe näite: põleb prügikast Kuusalu lähedal Peterburi mnt. parklas. Oht levikule metsa puudub. Välja saadetakse Kolga vabatahtliku paakauto kahe mehega ja Loksa jäetakse komandosse, sest korrusmajad ja laevatehas on riskipiirkond.
Samas oleks oodanud muidugi vabatahtlike reageeringut päästjate toetuseks, sest pea enamik nende liikmetest on kas endised või ka praegu päästeteenistusega seotud mehed. Eks siin ole tegemist nende vähe pugejaliku olemusega- mida paremini regiooni juhtkonnaga läbi saad, seda rohkem jagatava mammona juurde lastakse!
Ma loodan, et saate sellest tõrvapritsimisest üle, tunnete rõõmu ka selle väikse võidu üle ja koondate ridu, et jõulisemalt oma õiguste eest seista.
mõtetes olen veel Teiega!

Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist