Päästemeeskondade hilinemine õnnetustele

Siin arutleme toimunud õnnetuste likvideerimise üle.
janark
Postitusi: 330
Liitunud: 17:19, 17 01 2006
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

Re: "Kui Arno isaga...

PostitusPostitas janark » 09:48, 19 04 2009

Protokolli järgi on teate saamisest kohale jõudmiseni 10 minutit. Aga huvitav on see, et täisleegis maja kustutatakse 5l/sek jugadega?

Andreas.R
Postitusi: 536
Liitunud: 17:26, 09 01 2008
Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
Kontakt:

Re: "Kui Arno isaga...

PostitusPostitas Andreas.R » 13:17, 22 04 2009

Jättes tähelepanuta esialgses uudises olnud lapsused (3 aste kõige kõrgem, silikaattellistest viilkatus jne.) ning muud ebatäpsused (et päästeti 400 lammast - hiljem selgus, et otseselt ohus olid vaid mõned) on hoopis olulisem lõik kus mainitakse, et esimest masinat ei saadud tööle: http://www.valgamaalane.ee/?id=109600
See on see mis muude asjaolude ununedes ja muutudes inimestele kõige rohkem meelde jääb. :!: Ametnikud võivad ju hiljem asju siluda üritada nagu nägime paari päeva taguse golfiklubi põlengu järel, aga...
Milles siis asi, et kahel järjestikusel suurpõlengul sama teema üleval? Kas võib eeldada, et ka väiksematel tihti see häda tehnikaga aga mure ei jõua lihtsalt konkreetsel sündmusel osalejatest kaugemale?
Võiks üritada natuke asja lahata, et oleks teistel edaspidiseks midagi kõrva taha panna...
Teadjamad kindlasti oskavad öelda milline tehnika tõrkus. Aga ikkagi - miks? Kas oli tegu lihtsalt sellega, et autojuhil hakkas "jalg värisema" ja aeti midagi segi?
MAN´il ("TIIU") on teoreetiliselt võimalik selline situatsioon, et on unustatud siis kas sisse käik või ei ole peal käsipidurit või mõlemad. Pump tööle ei hakka.
Veel on võimalus, et tagumise kapi ukse andur (üleval servas) ei saa kontakti ja näitab, et uks ei ole avatud. Ka siis on tagumine paneel pime või katkeb töö poole pealt kui katkeb signaal. Anduri tõrke üheks põhjuseks võib olla, et kasutamisest on uued ukse tihendid niipalju juba kulunud, et uks jääb andurist kaugemale. Sellisel puhul aitab lihtne reguleerimine - andur uksele lähemale...
Kindlasti võib olla veel põhjusi - kes teab ehk annab ka teistele õpetust...
Abiteenistuja

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Re: "Kui Arno isaga...

PostitusPostitas anttil » 11:57, 24 04 2009

Miks tehnika ei tööta???

Mina arvan oma rumala aruga, et siin on probleem tegelikult natukene lihtsam/proosalisem. Meie endi kärsitud autojuhid on selle probleemi ise tekitanud. Kuidas? Nimelt on meie autojuhid pärit ei tea mis ajast( vabandage mind selle väljendi eest) ja harjunud tööd tegema vanade humanitaarabi ja vanade vene autodega, kus kõik( loe: enamus) lülitusi tehti mehaaniliselt( loe manuaalselt- ehk oma kätega) Nüüdseks on aeg edasi läinud ja palju on uuema aja autosid, mille pumba tööd reguleerib arvuti. See tähendab-autojuht vajutab nuppu, seejärel auto arvuti analüüsib temale antud käsklusi, autojuhi soovide võimalikku täitmist, auto lülitite kangide asetust jne. Kõik see võtab aega. Aga meie autojuhid on kärsitud/ või suur soov aidata ajab mehed paanikasse. Lihtsalt vajutatakse autol pump tööle ja kui see sekundi pärast vett välja ei anna tekib pumbaruumi taga olijal peas segadus( paanika) ja ta vajutab seda nuppu uuesti ja uuesti. Tulemuseks on segaseks aetud auto aju, mis ei saa enam aru, mida kuradit see rumal inimeseloom temalt veel tahab, ma juba korra panin ju pumba tööle ja lasin vee pumpa. Eriti kehtib see '' Tiiu'' ja ''Barbara'' kohta. Ja nii ei saagi pumpasid tööle jne. Tekivad sellised olukorrad siis kui väljasõite on vähem, autojuhid vahetuvad jne. Adrenaliin, mis voolab meie veres tapab ära selle väikese mõistuseraasukese, mis peaks autojuhi kainelt mõtlema panema.

Meie Pärnu I vahi mehed oleme töötanud välja sellise lahenduse: Jõudes tulekahju kohale läheb autojuht pumbaruumi, lülitab pumba tööle ja seejärel paneb maha tüviliini+ jagaja. Peale seda tuleb autojuht auto juurde tagasi, sellel on selle ajaga pump kenasti tööle läinud, vesi on pumbas olemas autojuht avab kraani, laseb vee voolikusse, vajutab vajadusel veel erinevaid nuppe, tõstab surve kokkulepitud näiduni. Kõik toimib. Tõrjujatel on ju miljon muud tegemist, inimesed vaatavad, keegi ei jookse, kõik teevad midagi, keegi ei passi niisama ( mis on ju ka pealtnägijate ääretult oluline) surve on olemas ( kui autojuht tagasi jõuab ja kraane keerab) ja pumbad töötavad. Esimese korraga. Selle juures ongi kõige tähtsam see ajafaktor- kui autojuht jõuab auto juurde tagasi- selle ajaga on elektroonika teinud kõik selle, mida varem tegi inimeseloom oma käte ja mõne sekundiga. Nüüd teeb masin (elektroonika) ja kümnekonna sekundiga.

Rahu sõbrad autojuhid, ainult rahu. Kaasaegne tuletõrjeauto on nagu naine ja vajab seetõttu väga tarka lähenemist. Olgem loomingulised!!!!!!!!!!!!!!

Teemaväliselt veel

Võite mind sõimata, kuna Barbara on minu nimi sellele autole . Kui ma Anne Martinile nimepakkumist tegin siis sai kirjutatud ühest isepäisest tüdrukust/ pühakust nimega Barbara ja legendist kuidas tal pea maha raiuti. Siis sai lisatud veel- kui see tüdruk( auto) nüüd sellele mehele vastu hakkab, kes tema pumbaruumi taga toimetab, siis ei jäägi mehel muud üle kui vaikselt punastades tal pea maha raiuda ( pumba restart teha)Tiiu ja Barbara on ju samasuguste pumpadega. Tundub, et minu sõnad on teoks saanud. Kindlasti Anne Martin saab nüüd selle jutu peale muheledes mõnusalt naerda.
Antti
tel. 58279009

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: "Kui Arno isaga...

PostitusPostitas kalifa » 20:32, 24 04 2009

Jutt täiesti loogiline, jääb veel mahutada pumbaruumi toiteliini voolik ja kinnitada jagaja, mis tavahargnemisel lahti jookstakse.
Ma küll ei tea, kas uutel lubatakse lisakinnitusi paigaldada, mõelda sellele aga võiks. Reeglina pole auto projekteerijad ühtegi voolikut ise lahti jooksnud, seepärast anname neile andeks mõned mõttetused.
mõtetes olen veel Teiega!

Andreas.R
Postitusi: 536
Liitunud: 17:26, 09 01 2008
Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
Kontakt:

Re: "Kui Arno isaga...

PostitusPostitas Andreas.R » 00:23, 25 04 2009

Niipalju kui mina näinud olen on kalifa poolt soovitud hargnemised pumbaruumis olemas...
anttil´i mõttearendus õigel suunal. Nagu ta amastab öelda: rahu ainult rahu! Või ütles seda keegi teine, sealt katuselt... :lol:
Abiteenistuja

raigo
Postitusi: 169
Liitunud: 12:49, 03 09 2006
Asukoht: Rapla
Kontakt:

Re: "Kui Arno isaga...

PostitusPostitas raigo » 14:28, 27 04 2009

Rapla 11-l on hargnemine pumbaruumist. Lisa riiul paigaldatud. Pilt on üleval päästegaleriis.
112

estfire112
Postitusi: 23
Liitunud: 21:36, 17 01 2008
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: "Kui Arno isaga...

PostitusPostitas estfire112 » 22:40, 27 04 2009

raigo kirjutas:Rapla 11-l on hargnemine pumbaruumist. Lisa riiul paigaldatud. Pilt on üleval päästegaleriis.


Tsiteerides "klasskuid" Pole paha =D>
Pärnu

Andreas.R
Postitusi: 536
Liitunud: 17:26, 09 01 2008
Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
Kontakt:

Re: "Kui Arno isaga...

PostitusPostitas Andreas.R » 13:30, 10 06 2009

Arendaksin ikka oma ideed edasi - ehk arutelud sündmuste käigu üle selle teema all (ei ole muidugi kohustuslik). Eilset teleuudist vaadates (vist tv 3) äratas tähelepanu selline seik, et päästjad olid juba mitu head aega toimetanud kui veel inimene majas oli? Kas siis kohe ei tegeletudki ruumide kontrolliga? Võib ka olla, et minu arusaam põhineb saatelõigu montaazijärjekorrast mis ei olnud kronoloogiline... :?
Abiteenistuja

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Päästemeeskondade hilinemine õnnetustele

PostitusPostitas kalifa » 00:06, 16 08 2009

Tänane põleng Tabasalus näitas hästi, mis juhtub, kui abi hilineb. Meeskondi oli piisavalt, aga tulekahju ulatus ja kustutamine C joaga! sellist leegimöllu. Ka kõrvalmaja aknad läksid kuumusega puruks. Mida oleksin teinud ehk teisiti- oleks pannud nende lähedal asuvate mustade autode kaitseks kuumuse eest vesisein joatoru maha.
Viide artiklile: http://www.tallinnapostimees.ee/?id=153116&com=1
Pilte on ka piisavalt, huvitav on üks lähedal asuv Audi, mis sattus parkima vist valesse kohta!!
mõtetes olen veel Teiega!

Andreas.R
Postitusi: 536
Liitunud: 17:26, 09 01 2008
Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
Kontakt:

Re: Päästemeeskondade hilinemine õnnetustele

PostitusPostitas Andreas.R » 22:30, 22 08 2009

janark kirjutas suvel ühe teise teema all nii: "Mind huvitaks küll konstruktiivsem kriitika, kui lihtsalt lahmimine. Usun et kui siia midagi kirja panna siis saavad ka plaani koostajad veidi tagasisidet. Alati on võimalik ju plaani muuta. Praegu koostatakse plaani arvutuste järgi ja Läänes vähemalt sai iga komandopealik ka sõna sekka öelda, kui mõni asi kippus kahtlane olema. Praegu on aluseks võetud see, et iga inimeseni jõuaks esimene auto võimalikult kiiresti. Ja tegelikult tulebki tavainimestele seda selgitada, et kui kiiresti ja kui palju abi talle suudame pakkuda, et hiljem kividega loopima ei hakataks ja et iga inimene saaks vältida ISE seda mille tagajärgi peame likvideerima. Praegu arvatakse ju, et kui külas on komando siis see on kõikvõimas ja teeb kõik tööd ära, reaalsus on aga midagi muud.

Ja loomulikult ei muutu ja ei saagi mitte midagi muutuda, kui info jääb kohapeale ja keegi teine seda ei kuule."

Olen juba korra mõtisklenud teemal "ümberistumisega 1-1´lt". Kuna janark huvitub konstruktiivsusest (mitte tingimata kriitikast) siis tooksin ühe konkreetse näite, mis peaks oma sündmuskoha tõttu hästi teada olema: jutt põlengust Paides 19. 08. 2009 Lähenen asjale just selle külje pealt, et minuarust on paakauto mehitamine ümberistumisega mõtetu ja mittetöötav! Oli sellgi korral paak just nii mehitatud. Põlengu kahtluse peale saadeti välja 1-1. Selgus, et asi tõsine. Komandosse ju enam tagasi ei jookse...
Sarnane olukord võib tekkida millal iganes. Minnakse kustutama prügikasti ja sealt saadetakse edasi suurele põlengule... Mis siis teha? Komandost läbi sõita või? Kisub absurdiks! Seega võiks ikka üheselt selge olla kas paak on arvel või mitte! Kui on valves mees kes võiks paagiga sõita siis olgugi paagi peal. Kui aga koosseis nii kokku kuivanud, et see võimalik ei ole siis pole mõtet ka sellel ümberistumisel...
Abiteenistuja

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Päästemeeskondade hilinemine õnnetustele

PostitusPostitas kalifa » 11:39, 23 08 2009

Eile õhtul kell 16.21 teatati tulekahjust Suurupi külas, Harku vallas, kohale sõitsid Lilleküla 1-2 ja Keilas valves olnud Nõmme 1-2, samuti paakautod Keilast ja Nõmmelt. Kohale jõudsid masinad 18 minutiga, kustutus algas 20-ndal minutil ja kestis poolteist tundi, vett kulus ligi 30 tonni ja tulemus on hävinud maja.
Vaata ka reporteri lõiku: http://www.reporter.ee/2009/08/22/suvil ... -sibulaid/
Vaata ka fotosid sündmusest: http://nagi.ee/photos/kalifa/sets/221975/
mõtetes olen veel Teiega!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron
Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.