Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

Siin arutleme toimunud õnnetuste likvideerimise üle.
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 12:58, 18 03 2010

Transpordilennuk tegi hädamaandumise: http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=371131
Minul aga selline küsimus: "Kas nüüd hakatakse lennuki kättesaamiseks neid tugikäppasid ja võimsaid vintse Volvodele tagasi monteerima, mis mõttetusena sealt maha lõigati! Millega nüüd lennukit sikutada! Omal kogemus- 15 tonnine kopp tuli rataste mittepööreldes mööda Raua tn. 2 esist asfalti lohinal nagu naksti tee pealt eest ära! :cry: "
Viimati muutis kalifa, 00:28, 19 03 2010, muudetud 1 kord kokku.
mõtetes olen veel Teiega!

ipi
Postitusi: 87
Liitunud: 10:11, 07 10 2007
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: Lennuk tegi hädamaandumise.

PostitusPostitas ipi » 13:47, 18 03 2010

kalifa kirjutas: Millega nüüd lennukit sikutada! :cry: "

Eestis on ju küllaga veoautode jaoks mõeldud puksiire.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuk tegi hädamaandumise.

PostitusPostitas kalifa » 15:22, 18 03 2010

Ei taha küll "ninatarka " mängida, aga lähim vineeri hulgiladu peaks asuma Suur-Sõjamäe põik, sealt kiiresti plaadid alla ja kalda poole tirima( vastavat tehnikat pidi ju palju olema!), see oleks vältinud läbi jää vajumist- paraku oleme ikka aastas 2003, kus ainuke toestamise materjal on Mustamäe angaaris prussihunnik! :shock: , mis peale Pae plahvatust sinna hangiti.
Simulaatoritel on ilus mängida küll, aga reaalses elus on jääl selline õnnetus tume maa, ma loodan, et enne saab vajumise peatatud, kui mootorid jää serva taha haakuvad.
mõtetes olen veel Teiega!

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Doktor » 16:11, 18 03 2010

Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 16:21, 18 03 2010

Väikse vihje annaks veel: Ragn Selsi õue peal Suur Sõjamäe tn. on sadades meetrites laeva köit, kui vaja peaks olema väljatõmbamiseks.
mõtetes olen veel Teiega!

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Doktor » 16:27, 18 03 2010

kalifa kirjutas:Väikse vihje annaks veel: Ragn Selsi õue peal Suur Sõjamäe tn. on sadades meetrites laeva köit, kui vaja peaks olema väljatõmbamiseks.

Pilt
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Doktor » 16:32, 18 03 2010

Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Doktor » 16:37, 18 03 2010

See on küll nüüd teemast väljas, aga ehk keegi teab, kas lennujaamas kere- ja tiivapadjad on olemas?

http://et.wikipedia.org/wiki/%C3%9Clemiste_j%C3%A4rv

http://kaart.otsing.delfi.ee/index.php? ... 875&type=1


View Larger Map
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Doktor » 19:29, 18 03 2010

Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 23:34, 18 03 2010

Hakkame siis esimese päeva otsi kokku tõmbama! http://www.uudised.err.ee/index.php?06197721
Hr. Timbergi jutu järgi on harjutatud 50 aastat http://www.postimees.ee/?id=238626 , pressikonverentsil kiitsid takka ka ministrid http://www.postimees.ee/?id=238618
järgnevast "Reporteri" videost aga näeb vaid tegevusetust ja lennuki uputamist! http://www.reporter.ee/2010/03/18/pilt- ... us-lennuk/
Mõned galeriid ka juurde: http://www.postimees.ee/?g=1039&art=238683#40038
http://www.tallinnapostimees.ee/?g=1038 ... 8606#40016
http://www.postimees.ee/?g=1040&art=238869#40093
Vaata ka Delfi teemagaleriisid: http://pilt.delfi.ee/galleries/
ja videolõike: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/p ... d=29862415
Lennuki tiivad peaksid kandma väga suurt koormust, pea kõikidel päästeautodel on peal pneumaatilised tõstepadjad, mille kasutamist peaksid ka kõik päästjad oskama, vineeridest tugipinnad ja tõstepadjad oleks kindlasti uppumise ära hoidnud, siin aga saadeti "mehed saega metsa"! :lol:
Need kaadrid, kus lennukit kopaga välja tõmmatakse, pandud juba maailma avalikkusele nähtavaks http://www.youtube.com/watch?v=l2olAmWIGdU , hiljuti oli euroopas bussiõnnetus, kus PÄÄSTETEENISTUSE kraana tõstis bussi, meil aga on vaid AS Temiir, kes toestab seinu, koristab Süsta tn. plahvatust ja tõmbab lennukit välja(huvitav, millest koosneb sellise teenuse tasu!), kohe hommikul sõjaväe maastikuvõimega puksiirautot kaasata ei osatud/ei teatud- eks selline on siis EESTI PÄÄSTETEENISTUSE AJUDE VÕIMEKUS!
Vassimine selle Keila sõiduga, kust tegelikult vist taheti Bantwagen tuua, uppumise tõenäosuse välistamine ja pea lõunani vaid staabi organiseerimine, mis ka tegelikult ühtsena tööle ei hakanud, sellised on selle sündmuse märksõnad- ehk said kõrgemad juhid nüüd aru, et 3 tasandi juhtimine ei aita õnnetuse likvideerimisele kaasa vaid tekitab täiendavat segadust ja AEG SEE KULUB!
Sellest, et Tallinna võimekus sai tulekahjudega päeva peale otsa, mis sundis Kesklinna reservauto vabadest meestest kodust kutsudes komplekteerima ja maakonna autosid linna sündmustele kaasama, paraku juhtkond vaikib- neil ju tähtis koosseisu vähendamine- huvitav, kas nüüd jälle keegi peab oma palgast need lisatunnid kompenseerima- ma mitte ei kritiseeri seda kodust kutsumist vaid seda ringkirja, mis selle keelab!
PS. Vaadates neid pilte ja sõites ka ise sellest baaslaagrist õhtul mööda, ei märganud küll päästjate olmekonteinerit, mis pikaajalisel õnnetusel pidi normaalsed tingimused tagama, vaid väli wc hakkas silma muu varustuse vahel, aga eks päästjad või ka tuisu käes üle 12 tunni olla, peaasi, et juhtkond ja minister saaksid jope maha ja teenindatud. Hea, et söök ikka väikse hilinemisega kohale toodi.
Viimati muutis kalifa, 00:24, 20 03 2010, muudetud 10 korda kokku.
mõtetes olen veel Teiega!

pealikk
Postitusi: 176
Liitunud: 18:04, 17 01 2006
Asukoht: ex PEPK
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas pealikk » 00:03, 19 03 2010

Kokkuvõttes kui terve linnaresurss päästis lennukit möllasid muudele väljakutsetele Pirita ja Muuga mehed ning lõpliku otsa leitsid Sikupilli tn tulekahjul või õnneks et miskit tõsist mujal ei juhtunud kus oleks vaja täiendavaid resursse.
Infokohaselt oli mingihetk kõik pääsemasinad hõivatud,muidugi suuremosa lennuõnnetusel ja need kes vabad olid need reageerisid väljaspool oma väljasõidupiirkonda. :idea:
Eks siiani tekib küsimus kas saame korraga kahe või rohkema suuremate sündmusetega hakkama olemasoleva resurssidega või mitte :?:
see kõlaks nagu Olla või mitte olla :twisted:
....kui kellad tulevad...siis on minek!!!

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 00:21, 19 03 2010

Nüüd siis tuli kaitsevägi meelde, kes peab ka Pasi soomukeid suutma soost välja tõmmata!
http://www.postimees.ee/?id=238869
mõtetes olen veel Teiega!

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 10:36, 19 03 2010

Jätkaks teemat: http://www.tallinnapostimees.ee/?id=238944
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/l ... d=29879733
Delfi galerii öisest tirimisest: http://pilt.delfi.ee/album/168293/
ja hommikune seis: http://pilt.delfi.ee/album/168299/
Õhtulehe galerii: http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=371253
Huvitav, kui pikaks kujunesid kohal olnud meeskondade väljasõiduajad? Kas keegi taipas ka kohal käinud ministrile sellekohane küsimus esitada ja näidata, et vajadusel ei kuku mehed pärast kümnetunnist sündmust veel kokku, hoolimata sellest, et on lumehange jäetud.
mõtetes olen veel Teiega!

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas anttil » 12:56, 19 03 2010

Natukene teemaväliselt.
Vaadates hommikul uudiseid, kus räägiti trosside purunemisest tekkis mul millegipärast küsimus. Millega tegeletakse Akadeemias teoreetilise mehaanika, materjaliõpetuse ja tugevusõpetuse tundides.

Kõikide metalsete materjalide puhul on ju teada nende voolamispiir ja katkevenivuse piir. Teada on ju ka lennuki kaal, veetava maa pikkus, tõmbejõud millega tõmmatakse ja teada on ka konkreetse trossi materjal+ materjali omadused, näha on ka veere/hõõrdetakistus( kui võib ennast nii robustselt väljendada erinevate teel olevate takistuste suhtes). Iga enesest lugupidav insener peaks oskama selliste andmete puhul arvestada millega tasub tõmmata, kuidas tõmmata ja kas üldse tõmmata, kuna tõmbamiseks tuleb ju ületada kõikde vastasjõude summad. Kõik need arvutused ei ole loomulikult peast tehtavad, aga nagu ma juba ütlesin saab seda konkreetses olukorras reaalselt hinnata. Öeldi küll jah otse välja: jõudu, millega tõmmata on küll. Jah, jõudu on küll, aga mõtlematu palja toore jõuga ei saavuta ju midagi peale selle, et ületatakse kõik materjali omadused. Insener peaks juba esimese trossi purunemise korral aru saama, et nii ei saa ja tuleb otsida alternatiivseid lähenemisi varustuse ja tehnika jõuga lõhkumisele. :roll:

Mul on muidugi hea siin tagantjärele targutada, sest veebruaris just lahendasime koolis (Pärnu mnt 62) analoogseid ülesandeid ja kõike seda tuleb aprillis eksamil kaitsta. Ilmselt võtame enne asja natukene koolis enne eksamit üles ja lahendame ( või vähemalt) üritame seda ülesannet lahendada, kuna klassivennad on asja vastu tõsist huvi üles näidanud.

Millegipärast hakkab mulle järjest rohkem tunduma, et Eesti päästeteenistuses ei ole siiamaani inseneri moodi mõtlevat inimest.

Kõige sellega siin ei tahtnud ma kedagi solvata. Lihtsalt tekib küsimusi, kuna kool on hakanud mu mõttelaadi natukesehaaval ümber kujundama. Ise kohapeal mitte käinuna võtan meeste ees mütsi/kiivri maha ja kummardan.

Ja palun ärge pidage mind ainult teoreetikuks, kuna inimese teistmoodi (kooliharidusest/haritusest, tulenev, mis võib-olla mõistlik) lähenemine ei tee temast veel teoreetikut, vaid lihtsalt keskmisest laiemate teadmistega/kogemustega laiema silmaringiga kodaniku. :oops:
Antti
tel. 58279009

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 13:11, 19 03 2010

Täiesti õige järeldus, kui mööda jääd libistamise asemel proovitakse jäälõhkujat tekitada 30 cm. jää lõhkumisega!
Vaadake fotosid ja mõelge, miks lennuk jääst läbi lasti vajuda? Inimesed olid pääsenud, kütuse süttimisohtu polnud, sest kustutusvahendeid ei pandud valmis, need puudusid sündmuskohalt üldse, isegi ulatusliku tulekahju likvideerimiseks vajalikud vahurünnaku vahendid jäid toomata, kogu hommikupoolik valmistati ette vaid teed ja juhtkonna staapi- siis järsku avastati, et lennuk vajub, aga oli juba lootusetult hilja, nüüd siis tegemist jäälõhkuja kaldasse tirimisega, sest ka madalamas vees pole suudetud tiibadest patjadega kergitades vältida saba ja mootori-teliku takistavad jõudu.
Lisaksin siis siseministri kommentaarid: http://www.postimees.ee/?id=239109
mõtetes olen veel Teiega!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

cron
Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.