2010 suuremad õnnetused
Postitatud: 15:41, 04 01 2011
Aeg vist nüüd õige, et eelmise aasta olulisemaid päästesündmusi kokku tõmmata!
Siin foorumis olen püüdnud jäädvustada kolm ehk olulisemat, mis päästetööde osas arvamust mõjutasid:
1. Ulatuslik asustamata hoone põleng Tallinnas: viewtopic.php?f=4&t=727 ,kus hukkus neli inimest. kuid päästesündmuste
statistikas ei kajastu, sest tegu olevat süütamisega! Minu arvates on kodutu poolt põrandale lõkke tegemine ka ju maja süütamine, kuidas siis neid sündmusi eristada? Kas siin on siis tegemist mõne kõrgema ülemuse otsusega, kes sündmuse määratleb!
2. Põhjalikult sai fikseeritud lennuki maandumine Ülemiste järvele: viewtopic.php?f=4&t=765 , mis ilmekalt näitas lennupääste näilist päästevõimekust, esimese päeva päästetööde organiseerimisel ülejuhtimist ja alles teise päeva mõtestatud päästetöid! Sarnane lennupääste suutmatus ilmnes ka teisel väikse kaubalennuki avariimaandumisel lennuväljale, kus koheselt tuli appi kutsuda pool Tallinna ressursist- tekib küsimus, millega see lennupääste siis ise hakkama saab?
Siia vahele ehk veel Nõmme turuhoone põleng: viewtopic.php?f=4&t=787 ,kus mulle jääb siiani mõistmatuks kustutustööde kulg, kuid ei pea ennast ka eriti tugevaks veekulu arvutajaks- põhitõde, et põlengu ulatust saab jahutada vastava vee hulgaga, on ehk siiski meeles.Sellisel sündmusel tõmbredeliga ja käsijoatoruga hargnemine on vist aja raiskamine. Sarnane mind lähedalt puudutanud suurpõleng oli ka Tabasalus.
Eelmisel aastal jäi meie õnneks toimumata plahvatus Jõgevamaal: viewtopic.php?f=4&t=770, kus siiki ilmnes kohalike inimeste evakueerimise hilinemine, seekord läks õnneks, samas on sarnaseid ohtlike ainete veoseid tulemas ka õhtuste laevadega Soomest ja keegi ei kontrolli nende edasist kulgemist, mõned ööbivad samas Tallinna Vanasadamas!
Õnnelikult lõppenud plahvatus Süsta tn.14 Tallinnas: viewtopic.php?f=4&t=734 , kus majapidamisgaasi plahvatuses õnneks ei olnud hukkunuid, Kuldnoka tn. Tallinnas aga nii õnnelikult ei läinud: viewtopic.php?f=4&t=769.
Kahjuks ei ole ikka veel arvesse pandud plahvatustes tekkinud varingute likvideerimise konteinerit, huvitav sündmuse käik kordub- päästjad sisenevad turvamata sündmuspaika, teostavad päästetööd, seejärel tulevad Temiiri universaalid ja toestavad sündmuskoha, et uurijad võiksid turvaliselt siseneda. Kas siis päästjatele turvalisus pole prioriteet, Temiiri meestega olen kokku puutunud, need on õppinud spetsialistid, kuid edasi liikudes siiski toestavad.
3. Jõuame siis loodusjõududest põhjustatud suursündmuste juurde: kevadine suurvesi: viewtopic.php?f=4&t=772 , augustitorm: viewtopic.php?f=4&t=799, mis näitas tuule jõudu.
Lõpuks siis see saatuslik Monika, kus järjekordselt sai kinnitust siseturvalisuse suutmatus INIMLIKULT TALUTAVA aja jooksul olukorda kontrollida.Ma ei hakka siin viiteid tegema, on need eelnevates postitustes viewtopic.php?f=13&t=462&start=45 välja toodud, põhipunktid ehk: üle Eesti antakse lumetuisu- ja tormihoiatus, siseminister suundub Tallinnast samal õhtul Rakverre, sest seadused on nii sätitud, et vabariigi valitsuse kriisikomisjoni polegi enam vaja, las piirkondlikud sebivad, Idas on päeval ka väidetavalt komisjon kogunenud ja ka mõned ettevalmistavad korraldused-tehnika paigutused tehtud, samas ei nähtud ette täiendavate päästjate kaasamist, et tagada tehnika täiendav väljasõiduvalmidus. Kuna tööpäeva lõpuks polnud midagi olulist teatatud, sai juhtkond rahulikult puhkama minna, peale 20 tulnud info tee sulgumisest ei sundinud veel kedagi eriti liigutama, mõned kõned ja küll sahad tegutsevad!
Olen ise näinud Soomes päästeautol kütusel töötavat soojapuhurit, millega avariilises autos olevale vigastatule sooja tagatakse, kuni kannatanu välja lõigatakse, meil aga suurima liiklustihedusega maantee jäetakse külavahe tee sarnaselt tähelepanuta( 4 liinibussi, kümned väikesõidukid)jne. Eriti nahaalseks muutusid ülemused-vastutajad avalikkuse küsimuste peale, miks nii juhtus- kohe hakati rääkima järgmise päeva hommikust, kus tehnika oli liikvele saadud, samas ei leidunud sellel tormiõõl ühtegi pädevat inimest, kes oleks kasvõi korra hädasolijatega kohapeal suhelnud ja tegeliku sündmuse ulatuse välja selgitanud. Kõik need põhjendused, et ummikut ei saanud lahti, kuna saha järel tulnud autod ummistasid sündmuskoha, jääb vaid vähese olukorra lahendajate arvu taha, ega sahamees ei saa samal ajal autosid suunata-peatada.
Maanteeamet on teinud oma arvestused ja kindlasti oleks olnud võimalus ka neil täiendavaid sahkasid-koppasid juurde leida, kuid minu arust on 112 telefonile tulnud kõned juba päästesündmuse käevitajad, kus teemeistrile telefonikõne on vale otsus. Küsiks, miks hakkasid päästejõud reageerima alles peale keskööd?
Kui lugeda nüüd Ida sündmuse käsitlust: http://www.siseministeerium.ee/public/L ... lzmann.pdf ja täiendava raha taotlust: http://www.rescue.ee/5163:34636437_154661
Siin foorumis olen püüdnud jäädvustada kolm ehk olulisemat, mis päästetööde osas arvamust mõjutasid:
1. Ulatuslik asustamata hoone põleng Tallinnas: viewtopic.php?f=4&t=727 ,kus hukkus neli inimest. kuid päästesündmuste
statistikas ei kajastu, sest tegu olevat süütamisega! Minu arvates on kodutu poolt põrandale lõkke tegemine ka ju maja süütamine, kuidas siis neid sündmusi eristada? Kas siin on siis tegemist mõne kõrgema ülemuse otsusega, kes sündmuse määratleb!
2. Põhjalikult sai fikseeritud lennuki maandumine Ülemiste järvele: viewtopic.php?f=4&t=765 , mis ilmekalt näitas lennupääste näilist päästevõimekust, esimese päeva päästetööde organiseerimisel ülejuhtimist ja alles teise päeva mõtestatud päästetöid! Sarnane lennupääste suutmatus ilmnes ka teisel väikse kaubalennuki avariimaandumisel lennuväljale, kus koheselt tuli appi kutsuda pool Tallinna ressursist- tekib küsimus, millega see lennupääste siis ise hakkama saab?
Siia vahele ehk veel Nõmme turuhoone põleng: viewtopic.php?f=4&t=787 ,kus mulle jääb siiani mõistmatuks kustutustööde kulg, kuid ei pea ennast ka eriti tugevaks veekulu arvutajaks- põhitõde, et põlengu ulatust saab jahutada vastava vee hulgaga, on ehk siiski meeles.Sellisel sündmusel tõmbredeliga ja käsijoatoruga hargnemine on vist aja raiskamine. Sarnane mind lähedalt puudutanud suurpõleng oli ka Tabasalus.
Eelmisel aastal jäi meie õnneks toimumata plahvatus Jõgevamaal: viewtopic.php?f=4&t=770, kus siiki ilmnes kohalike inimeste evakueerimise hilinemine, seekord läks õnneks, samas on sarnaseid ohtlike ainete veoseid tulemas ka õhtuste laevadega Soomest ja keegi ei kontrolli nende edasist kulgemist, mõned ööbivad samas Tallinna Vanasadamas!
Õnnelikult lõppenud plahvatus Süsta tn.14 Tallinnas: viewtopic.php?f=4&t=734 , kus majapidamisgaasi plahvatuses õnneks ei olnud hukkunuid, Kuldnoka tn. Tallinnas aga nii õnnelikult ei läinud: viewtopic.php?f=4&t=769.
Kahjuks ei ole ikka veel arvesse pandud plahvatustes tekkinud varingute likvideerimise konteinerit, huvitav sündmuse käik kordub- päästjad sisenevad turvamata sündmuspaika, teostavad päästetööd, seejärel tulevad Temiiri universaalid ja toestavad sündmuskoha, et uurijad võiksid turvaliselt siseneda. Kas siis päästjatele turvalisus pole prioriteet, Temiiri meestega olen kokku puutunud, need on õppinud spetsialistid, kuid edasi liikudes siiski toestavad.
3. Jõuame siis loodusjõududest põhjustatud suursündmuste juurde: kevadine suurvesi: viewtopic.php?f=4&t=772 , augustitorm: viewtopic.php?f=4&t=799, mis näitas tuule jõudu.
Lõpuks siis see saatuslik Monika, kus järjekordselt sai kinnitust siseturvalisuse suutmatus INIMLIKULT TALUTAVA aja jooksul olukorda kontrollida.Ma ei hakka siin viiteid tegema, on need eelnevates postitustes viewtopic.php?f=13&t=462&start=45 välja toodud, põhipunktid ehk: üle Eesti antakse lumetuisu- ja tormihoiatus, siseminister suundub Tallinnast samal õhtul Rakverre, sest seadused on nii sätitud, et vabariigi valitsuse kriisikomisjoni polegi enam vaja, las piirkondlikud sebivad, Idas on päeval ka väidetavalt komisjon kogunenud ja ka mõned ettevalmistavad korraldused-tehnika paigutused tehtud, samas ei nähtud ette täiendavate päästjate kaasamist, et tagada tehnika täiendav väljasõiduvalmidus. Kuna tööpäeva lõpuks polnud midagi olulist teatatud, sai juhtkond rahulikult puhkama minna, peale 20 tulnud info tee sulgumisest ei sundinud veel kedagi eriti liigutama, mõned kõned ja küll sahad tegutsevad!
Olen ise näinud Soomes päästeautol kütusel töötavat soojapuhurit, millega avariilises autos olevale vigastatule sooja tagatakse, kuni kannatanu välja lõigatakse, meil aga suurima liiklustihedusega maantee jäetakse külavahe tee sarnaselt tähelepanuta( 4 liinibussi, kümned väikesõidukid)jne. Eriti nahaalseks muutusid ülemused-vastutajad avalikkuse küsimuste peale, miks nii juhtus- kohe hakati rääkima järgmise päeva hommikust, kus tehnika oli liikvele saadud, samas ei leidunud sellel tormiõõl ühtegi pädevat inimest, kes oleks kasvõi korra hädasolijatega kohapeal suhelnud ja tegeliku sündmuse ulatuse välja selgitanud. Kõik need põhjendused, et ummikut ei saanud lahti, kuna saha järel tulnud autod ummistasid sündmuskoha, jääb vaid vähese olukorra lahendajate arvu taha, ega sahamees ei saa samal ajal autosid suunata-peatada.
Maanteeamet on teinud oma arvestused ja kindlasti oleks olnud võimalus ka neil täiendavaid sahkasid-koppasid juurde leida, kuid minu arust on 112 telefonile tulnud kõned juba päästesündmuse käevitajad, kus teemeistrile telefonikõne on vale otsus. Küsiks, miks hakkasid päästejõud reageerima alles peale keskööd?
Kui lugeda nüüd Ida sündmuse käsitlust: http://www.siseministeerium.ee/public/L ... lzmann.pdf ja täiendava raha taotlust: http://www.rescue.ee/5163:34636437_154661