2010 suuremad õnnetused

Siin arutleme toimunud õnnetuste likvideerimise üle.
Vasta
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas kalifa »

Aeg vist nüüd õige, et eelmise aasta olulisemaid päästesündmusi kokku tõmmata! :oops:
Siin foorumis olen püüdnud jäädvustada kolm ehk olulisemat, mis päästetööde osas arvamust mõjutasid:
1. Ulatuslik asustamata hoone põleng Tallinnas: viewtopic.php?f=4&t=727 ,kus hukkus neli inimest. kuid päästesündmuste
statistikas ei kajastu, sest tegu olevat süütamisega! Minu arvates on kodutu poolt põrandale lõkke tegemine ka ju maja süütamine, kuidas siis neid sündmusi eristada? Kas siin on siis tegemist mõne kõrgema ülemuse otsusega, kes sündmuse määratleb! :shock:
2. Põhjalikult sai fikseeritud lennuki maandumine Ülemiste järvele: viewtopic.php?f=4&t=765 , mis ilmekalt näitas lennupääste näilist päästevõimekust, esimese päeva päästetööde organiseerimisel ülejuhtimist ja alles teise päeva mõtestatud päästetöid! Sarnane lennupääste suutmatus ilmnes ka teisel väikse kaubalennuki avariimaandumisel lennuväljale, kus koheselt tuli appi kutsuda pool Tallinna ressursist- tekib küsimus, millega see lennupääste siis ise hakkama saab? :shock:
Siia vahele ehk veel Nõmme turuhoone põleng: viewtopic.php?f=4&t=787 ,kus mulle jääb siiani mõistmatuks kustutustööde kulg, kuid ei pea ennast ka eriti tugevaks veekulu arvutajaks- põhitõde, et põlengu ulatust saab jahutada vastava vee hulgaga, on ehk siiski meeles.Sellisel sündmusel tõmbredeliga ja käsijoatoruga hargnemine on vist aja raiskamine. Sarnane mind lähedalt puudutanud suurpõleng oli ka Tabasalus.
Eelmisel aastal jäi meie õnneks toimumata plahvatus Jõgevamaal: viewtopic.php?f=4&t=770, kus siiki ilmnes kohalike inimeste evakueerimise hilinemine, seekord läks õnneks, samas on sarnaseid ohtlike ainete veoseid tulemas ka õhtuste laevadega Soomest ja keegi ei kontrolli nende edasist kulgemist, mõned ööbivad samas Tallinna Vanasadamas!
Õnnelikult lõppenud plahvatus Süsta tn.14 Tallinnas: viewtopic.php?f=4&t=734 , kus majapidamisgaasi plahvatuses õnneks ei olnud hukkunuid, Kuldnoka tn. Tallinnas aga nii õnnelikult ei läinud: viewtopic.php?f=4&t=769.
Kahjuks ei ole ikka veel arvesse pandud plahvatustes tekkinud varingute likvideerimise konteinerit, huvitav sündmuse käik kordub- päästjad sisenevad turvamata sündmuspaika, teostavad päästetööd, seejärel tulevad Temiiri universaalid ja toestavad sündmuskoha, et uurijad võiksid turvaliselt siseneda. Kas siis päästjatele turvalisus pole prioriteet, Temiiri meestega olen kokku puutunud, need on õppinud spetsialistid, kuid edasi liikudes siiski toestavad.
3. Jõuame siis loodusjõududest põhjustatud suursündmuste juurde: kevadine suurvesi: viewtopic.php?f=4&t=772 , augustitorm: viewtopic.php?f=4&t=799, mis näitas tuule jõudu.
Lõpuks siis see saatuslik Monika, kus järjekordselt sai kinnitust siseturvalisuse suutmatus INIMLIKULT TALUTAVA aja jooksul olukorda kontrollida.Ma ei hakka siin viiteid tegema, on need eelnevates postitustes viewtopic.php?f=13&t=462&start=45 välja toodud, põhipunktid ehk: üle Eesti antakse lumetuisu- ja tormihoiatus, siseminister suundub Tallinnast samal õhtul Rakverre, sest seadused on nii sätitud, et vabariigi valitsuse kriisikomisjoni polegi enam vaja, las piirkondlikud sebivad, Idas on päeval ka väidetavalt komisjon kogunenud ja ka mõned ettevalmistavad korraldused-tehnika paigutused tehtud, samas ei nähtud ette täiendavate päästjate kaasamist, et tagada tehnika täiendav väljasõiduvalmidus. Kuna tööpäeva lõpuks polnud midagi olulist teatatud, sai juhtkond rahulikult puhkama minna, peale 20 tulnud info tee sulgumisest ei sundinud veel kedagi eriti liigutama, mõned kõned ja küll sahad tegutsevad! :shock:
Olen ise näinud Soomes päästeautol kütusel töötavat soojapuhurit, millega avariilises autos olevale vigastatule sooja tagatakse, kuni kannatanu välja lõigatakse, meil aga suurima liiklustihedusega maantee jäetakse külavahe tee sarnaselt tähelepanuta( 4 liinibussi, kümned väikesõidukid)jne. Eriti nahaalseks muutusid ülemused-vastutajad avalikkuse küsimuste peale, miks nii juhtus- kohe hakati rääkima järgmise päeva hommikust, kus tehnika oli liikvele saadud, samas ei leidunud sellel tormiõõl ühtegi pädevat inimest, kes oleks kasvõi korra hädasolijatega kohapeal suhelnud ja tegeliku sündmuse ulatuse välja selgitanud. Kõik need põhjendused, et ummikut ei saanud lahti, kuna saha järel tulnud autod ummistasid sündmuskoha, jääb vaid vähese olukorra lahendajate arvu taha, ega sahamees ei saa samal ajal autosid suunata-peatada.
Maanteeamet on teinud oma arvestused ja kindlasti oleks olnud võimalus ka neil täiendavaid sahkasid-koppasid juurde leida, kuid minu arust on 112 telefonile tulnud kõned juba päästesündmuse käevitajad, kus teemeistrile telefonikõne on vale otsus. Küsiks, miks hakkasid päästejõud reageerima alles peale keskööd?
Kui lugeda nüüd Ida sündmuse käsitlust: http://www.siseministeerium.ee/public/L ... lzmann.pdf ja täiendava raha taotlust: http://www.rescue.ee/5163:34636437_154661
Viimati muutis kalifa, 20:12, 04 01 2011, muudetud 2 korda kokku.
mõtetes olen veel Teiega!
Doktor
Postitusi: 1307
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas Doktor »

Kalifa, ma poolitan teema. Nii hea kokkuvõte peaks ikka omaette seisma.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.
Doktor
Postitusi: 1307
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas Doktor »

Kalifa viide paremini loetavas vormis... ja teie kõik tahate veel palka saada.

Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas kalifa »

Eks ma jätkan siis mõtteavaldust siin "lahkunute nägemusena"! :oops:
Vaadates neid meediakajastusi, leiab vaid ühe endise juhi, Mati Raidma, kes suutis avalikkuse ees vabandada Padaoru sündmusel abi reageerimise hilinemise pärast, teistel jääb õigust ülegi, nemad ju istusid soojas toas ja said operatiivselt SMS-se! :oops:
Eriti kohatu oli peadirektori jutt, kus 3 aastat pole saadud vastavasse tehnikasse investeerida, ehk vaataks meie päästegaleriid: http://galerii.estrescue.eu/ ja tuletaks meelde, millised maastikusuutlikud päästesõidukid meil juba olemas on . Kas olid juba õhtul kaasatud täiendavad juhid, kes selle tehnikaga täiendavalt välja sõidab. Omaette teema on roomiksõidukite paiknemine, pole ju loogiline, et selle kohaleviimiseks tuleb konksulava veel kümnete kilomeetrite kauguselt kohale tellida või selle kohaleviimiseks tuleb kustutusauto arvelt maha võtta! Nagu praegu selgub, saab erakorraliselt kodust välja kutsuda pea teine isikkoosseis, valveaja kohaldamisega võiks seda tulevikus ka ette näha, sest reservis olevat maastikusõidukit ei saa ju kasutada.
Täielikult jäi kasutamata päästeameti Vardja laos olnud kriisitehnika, selle toimetamiseks pole ju kiiret võimalust, eks neid laadureid tuleb hoida välismisjonide jaoks, kus sellega siis võimekust demonstreerida!
Vaadates eelmise aasta sündmusi, tekib minul küll kahtlusi kõrgemal tasemel sündmuse juhtimisest. Ilus on ju korraldada suuri videokonverentsiga kriisi õppusi juhtidele sobival ajal ja viisil, samas jääb tegelik sündmuste juhtimine kolmanda tasandi üle tähtsustamise tõttu logisema ja viibib tegelik päästetöö!
Läheneb jälle riiklike aumärkide aeg ja eks siin sisering aitab taaskord möödalaskmised unustada, sest rinnas on ju veel ruumi! :oops:
mõtetes olen veel Teiega!
ipi
Postitusi: 87
Liitunud: 10:11, 07 10 2007
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas ipi »

kalifa kirjutas: samas ei nähtud ette täiendavate päästjate kaasamist, et tagada tehnika täiendav väljasõiduvalmidus.
Päris õige see väide ei ole. Kella 23 aeg kutsuti Rakveres välja esimene mees, kes läks R-72-le teiseks meheks juurde. Südaöö paiku hakkasid nad R-72-ga teed Padaorgu murdma, mis võttis 2 tunni jagu aega (tavalise 30 min), sest hanged Peterburi maanteel olid R-72-le pea numbrimärgini ning polnud võimalik eristada kus on tee kus on kraav. Lisaks aidati lumest välja tee peale jäänud kinni olevad autod.
alexs95
Postitusi: 29
Liitunud: 02:26, 09 11 2009
Asukoht: Tallinn.
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas alexs95 »

Aga selline küsimus et kas siis hakkasid rakvere omad lihtsalt masina toore jõuga lumest läbi murdma või oli mingi sahamoodi asi ka miskitmoodi ette aretatud.
Ja siis veel et kui suure lumeläbivusega meie uuemad põhi, paak ja konteiner autod on?
Viimati muutis alexs95, 03:27, 06 01 2011, muudetud 1 kord kokku.
Ärge mõistke hukka imelikena tunduvate küsimuste eest :D
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas kalifa »

alexs95 kirjutas:Aga selline küsimus et kas siis hakkasid rakvere omad lihtsalt masina toore jõuga lumest läbi murdma või oli mindi sahamoodi asi ka miskitmoodi ette aretatud.
Ja siis veel et kui suure lumeläbivusega meie uuemad põhi, paak ja konteiner autod on?
Eks na selle Scaniaga 6x6 http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... m=4&pos=16 siis läksid, ei tea, kas esisild oli ka korras. Ma loodan, et see roomiksõiduk http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... m=4&pos=17 ka küüti võeti.
Mindki huvitaks nende uute 4x4, 6x6 ja 8x8 lumesuutlikus, ehk mõni autojuht või koolitaja kommenteerib. Ei tahaks nagu hakata siin kuulujutte levitama.
mõtetes olen veel Teiega!
alexs95
Postitusi: 29
Liitunud: 02:26, 09 11 2009
Asukoht: Tallinn.
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas alexs95 »

Kui nüüd seda pilti vaadata siis tundub et lumeläbivus peaks sellel autol päris hea olema kuna keegi ütles et numbrini oli lumi... :shock:
Ärge mõistke hukka imelikena tunduvate küsimuste eest :D
ipi
Postitusi: 87
Liitunud: 10:11, 07 10 2007
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas ipi »

kalifa kirjutas:
Eks na selle Scaniaga 6x6 http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... m=4&pos=16 siis läksid, ei tea, kas esisild oli ka korras. Ma loodan, et see roomiksõiduk http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... m=4&pos=17 ka küüti võeti.
Sel ajal veel Bandwagenit kaasas ei olnud, sest ega kogemus sellisest olukorrast puudus kõigil. esisild on ka korras.

Sõites sahka ees ei olnud, lihtsalt mees rooli taga oli hea. liikumine toimus taktis 3 edasi, üks tagasi, 3 edasi, üks tagasi jne.

Ning mida tegelikult uudistest päeva ajal välja ei tulnud, oli see, et teed olid kinni kogu Lääne-Virumaal. Nt: Väike-Maarja kiirabi tuli Tamsalust Rakvere 3 tundi (kella 16 aeg) ning vahepeal oli Tamsalu muust maakonnast eraldatud (lumelõksus).
ipi
Postitusi: 87
Liitunud: 10:11, 07 10 2007
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas ipi »

kalifa kirjutas: üle Eesti antakse lumetuisu- ja tormihoiatus, siseminister suundub Tallinnast samal õhtul Rakverre, sest seadused on nii sätitud, et vabariigi valitsuse kriisikomisjoni polegi enam vaja, las piirkondlikud sebivad,
Põhjus miks Minister õhtul Rakverre läks on väga lihtne. Reedel 10 detsembril kell 11 pidi olema uue Rakvere Pääste ja Politseihoone avamine. selle ära jäämine hõigati välja 10 hommikul 8 aeg.

Teisalt küsin, et mida oleks valitsuse kriisikomisjon Padaoru sündmuse lahendamiseks teha saanud? iga tunni tagant regiooni kriisimeeskonnalt (kes sündmuse lahendamise ja resursside kaasamisega tegeles) raportit küsinud?.
Doktor
Postitusi: 1307
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas Doktor »

ipi kirjutas:
kalifa kirjutas: üle Eesti antakse lumetuisu- ja tormihoiatus, siseminister suundub Tallinnast samal õhtul Rakverre, sest seadused on nii sätitud, et vabariigi valitsuse kriisikomisjoni polegi enam vaja, las piirkondlikud sebivad,
Põhjus miks Minister õhtul Rakverre läks on väga lihtne. Reedel 10 detsembril kell 11 pidi olema uue Rakvere Pääste ja Politseihoone avamine. selle ära jäämine hõigati välja 10 hommikul 8 aeg.

Teisalt küsin, et mida oleks valitsuse kriisikomisjon Padaoru sündmuse lahendamiseks teha saanud? iga tunni tagant regiooni kriisimeeskonnalt (kes sündmuse lahendamise ja resursside kaasamisega tegeles) raportit küsinud?.
Ipi kuule, ole meheks ja räägi toimunust natuke pikemalt. Tõesti huvitaks.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.
ipi
Postitusi: 87
Liitunud: 10:11, 07 10 2007
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas ipi »

ei osanud foorumi nuppe õigesti kasutada ning tuli topelt
Viimati muutis ipi, 14:55, 10 01 2011, muudetud 1 kord kokku.
ipi
Postitusi: 87
Liitunud: 10:11, 07 10 2007
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas ipi »

Doktor kirjutas: Ipi kuule, ole meheks ja räägi toimunust natuke pikemalt. Tõesti huvitaks.

Üritan, ühtteist kirja panna toetudes oma nähtule ja sellele mis kohal käinud rääkisid.

Võimalus, et Padaorg oleks ka öösel lahti saadud oli olemas, kui sinna läinud Maanteeameti höövel vms poleks tuisus kraavi sõitnud (kuna kus tee oli, ei olnud võimalik aru saada). kellaaeg oli selleks ajaks kusagil 3, kui mitte 4 öösel. sest nagu slideshowst näha jõudis R-72 Padaorgu kella 2 aeg.
teisalt raskendas sündmuskohal olnud tuisk oluliselt seal töötamist ning nähtavust, sest kogu lumi tuiskas näkku, ka kiivri visiir ei aidanud. ning mehed kes sealt tagasi tulid neil oli veel teiselgi päeval silmad punased ja valusad peas. Ka ise 10-l kella 16 aeg väljas käies läks 15 minutit ning kõik ripsmed ning kulmud olid paksult lund täis.

Enda arvamus, on see et Valitsuse kriisikomisjon poleks Padaoru sündmuse lahendamiseks kuidagi saanud kaasa aidata. VV pole ju ülevaadet piirkonnas olevast rasketehnikast ega kontaktidest, mis aga keskusel olemas (kriisiregul büroo varemalt kogutud andmed). Samuti kaasati hommikul Padaorgu kohe ka kaitsevägi ja kaitseliit.

Ning kui ka Rakverest ning Tapalt (kaitsevägi) tehnika ning inimesed liikuma hakkasid, siis nende Padaorgu jõudmine võttis ka kõvasti aega, sest kohalejõudmiseks oli vaja tee peal ees olnud ning lumevangis autod välja aidata. Muidugi ei saa ära unustada wannabejeebimehi ning muidu kõvade autode omanikke, kes mõtlesid et nemad võivad korraldusi eirata.

Suurim puudus, nagu ka ETV saates "foorum" M.Raidma välja tõi, oli kriisikommunikatsioon.
ipi
Postitusi: 87
Liitunud: 10:11, 07 10 2007
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas ipi »

kalifa kirjutas: Omaette teema on roomiksõidukite paiknemine, pole ju loogiline, et selle kohaleviimiseks tuleb konksulava veel kümnete kilomeetrite kauguselt kohale tellida või selle kohaleviimiseks tuleb kustutusauto arvelt maha võtta!
Idas on küll BW ja konteinerauto üldjuhul samas komandos (Rakvere ja Iisaku) va K-Järve, kelle BW-d teenendab Jõhvi.
kalifa kirjutas: Täielikult jäi kasutamata päästeameti Vardja laos olnud kriisitehnika, selle toimetamiseks pole ju kiiret võimalust, eks neid laadureid tuleb hoida välismisjonide jaoks, kus sellega siis võimekust demonstreerida!
isiklikult pole Vardja laos olevat kriisitehnikat näinud, kuid vaevalt seal 20-30t rataslaadureid on. Bobcatiga polnud Padaorus midagi teha.
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: 2010 suuremad õnnetused

Postitus Postitas kalifa »

Siseminister Marko Pomerantsi palgaline poliitnõunik ja valimiste ettevalmistaja teeb kokkuvõtte Padaoru kriisisündmusest:
http://www.delfi.ee/news/rk/arvamused/j ... d=39577817
Vaata ka poliitiliste nõunike kohta selgitust: http://www.virumaateataja.ee/?id=269185
mõtetes olen veel Teiega!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist