Voolikusilldade vahekaugus tänaval

Siin arutleme tehnika ja taktika üle kitsamas mõttes. Räägime näiteks töövõtetest, päästetöö planeerimisest õnnetusel, likvideerimise taktikast jmt.
Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Voolikusilldade vahekaugus tänaval

PostitusPostitas Doktor » 11:30, 06 05 2006

Viimati kui Tartus lihakombinaat põles (02.05.06), tekkis vajadus suurema hulga vee järele. Emakese looduse ja hr. Murphy seaduste järgi oli hüdrantide asetus väga ebamugav ja nii tuli üks liin vedada üle elava liiklusega Tähe ja Teguri tänava ristmiku. Loogiliselt tekkis vajadus voolikusildade järele ja nii me ka need autodelt maha võtsime. Kata omad näevad välja sellised.

Pilt

Kohe ilmnes ka nende sildade suur puudus. Nad on liiga kitsad (laius 31 cm). Võttes arvesse, et need kaaluvad 20 kg tk., võtab nende ümberpaigutamine erineva rattavahega autode tarvis aega ja võtab ka naha väga märjaks. Tõsi probleem sai lahendatud kahe paari sildade kasutamisega. Siit arenes küsimus. Kui suur peaks olema sildade vahe, et ei peaks sildasid liigutama?

Remondigaraa¾ist võetud mõõtelindiga teostasin mõned mõõtmised.

Tulemused
  1. Katariina tagumise ratta laius on 60 cm
  2. Katariina tagumiste rataste välisservade vahe on 2m 40 cm
  3. Väikeauto VW Polo tagumiste rataste välisservade vahe on 1 m 50 cm
  4. Cherovlet väikebussi tagumiste rataste vahe on 2 m.
  5. Väikebusside ja sõiduautode rehvilaius on 15- 22 cm. Võtame 20 cm.

Edasi lähtume paarina paigutatud sildade laiusest, mis on 62 cm.
  • Lahutame 240-150=90 Järeldame, et kui VW Polo asetada Kata ette nii, et mõlemale poole jääb võrdselt ruumi, siis jääb mõlemale poole 45 cm.
  • Kujutame ette kahte mõttelist joont, mis liiguvad paraleelselt teineteisest 1 m 50 cm kaugusel. Asetame sellele joonele voolikusilla nii, et jooned jagavad sillad pikuti kaheks 31 ja 31 cm ning 150-2X31cm=88cm Ümardame parema meeldejäämise huvides selle arvu 90 cm- ni.
  • Seega saavad väikeautode ja mikrobusside rehvid täies ulatuses toetuse. Kuidas on lood veoautodega või bussidega? Lahutame 60-45=15cm. Järeldame, et 15 cm laiune rehviala jääb "sõidautopoolele". Edasi lahutame 45-31=14 (ümardame 15 cm-ni) Veoautod/bussid saavad toe 30 cm ulatuses. Praktika kinnitab, et sellest piisab ka koormatud liiklusvahendi puhul.


Märgiksin ära ka paarina asetsevate silade hea omaduse. Nagu üldiselt teada on meil teed pikiroopas. Paarissild annab keskelt läbi painduma. Jäiga (näit. metallist) 60 cm laia silla vajutaks raske auto roopasse lohku.

Enne lõpetust meenutame, et sildasid on erineva laiusega. Voolikuautol paiknevad "venesillad" on 63 cm laiad. Pisut mängides saab sõiduaoutodel ruumi ära võtta ja seda veokatele anda. Niisiis peaks Kata paarina asetatud silade vahe olema 90 cm
Viimati muutis Doktor, 13:47, 09 05 2006, muudetud 1 kord kokku.

ruudolf06
Postitusi: 145
Liitunud: 19:08, 05 02 2006
Asukoht: TÕRVANDI
Kontakt:

PostitusPostitas ruudolf06 » 07:09, 08 05 2006

tubli doktor.väga asjalik artikkel.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.