1. leht 2-st

Meie vaenlane elekter

Postitatud: 11:20, 01 03 2006
Postitas janark
Kahel viimasel suuremal tulekahjul on olnud suureks probleemiks elektrivoolu välja saamine. Kuidas on see probleem mujal Eestis lahendatud? Korteritega polegi väga probleemi, sest seal annab korteri või maja kilbist voolu välja tõmmata. Aga elumajad? Viimasel tulekahjul olid kohalejõudes leegid väljas just majja siseneva liini juurest. On küll välja arvutatud, et 8m kauguselt peaks olema ohutu sinna vett lasta, kuid mina seda enda vastutusele ei julge küll võtta.
Meie maakonnas on praegu nii, et peale auto välja saatmist hakkab häirekeskus elektrikuid otsima, kes voolu välja võtaks. Mõnikord on võetud ka kuskilt kaugemalt alajaamast kiiruse mõttes, kuid viimati tuli elektrik sõiduautoga 35 km kauguselt. Terve see aeg oli liinis vool sees ja seetõttu ei saanud korralikult kustutada.

Mind huvitabki nüüd see, et kuidas mujal vool välja võetakse? Ise liine lõigata ju ei lubata!

Postitatud: 22:37, 01 03 2006
Postitas kalju
Üldse mitte norimise mõttes- kes keelab neid liine ise lõigata? :shock:

Postitatud: 23:18, 03 03 2006
Postitas Slim
Tartus on autodel isegi vahendid selleks tarbeks olemas...

Elekter

Postitatud: 14:40, 04 03 2006
Postitas tehnik
Kogu aeg on saanud ise lõigata posti otsast maha. Teed seal siis suitsu niikaua kuni elektrik tuleb või? Iseküsimus on nüüd see, et paljudesse majadess lähevad juba kaablid ja seal on juba raskem probleem. Seadus tõesti ei luba, aga palju asju käib meie riigis ikka seadustest mööda. Palju te neid koolis õpetatud seadusi täidate?

Postitatud: 17:26, 05 03 2006
Postitas kalju
Seal, kus majja läheb maa-alune kaabel, on ligidal kindlasti ka kilp postil olemas. Nendega veel lihtsam-rubilnik välja ja kogu lugu.

Postitatud: 08:53, 06 03 2006
Postitas janark
Niisiis tundub, et tõesti võib päästemeeskond elektriliine lõigata, kuigi millegipärast on meile pähe aetud, et me seda teha ei tohi.

Aga siit ka siis järgmine küsimus - millised oleks need kõige paremad, turvalisemad, kasulikumad tööriistad millega pingestatud liine läbi lõigata ?

Postitatud: 09:08, 06 03 2006
Postitas ruudolf06
me kasutand postide otsast, liini-sildade lõikamiseks,hästi teritatud pootshaaki.sildu lõigata kõige parem,kuna seal sees puudub terastraat.aga kui vaja siis suudab ka liini enda läbi lõigata.ainuke mida vaadata,et lõigatakse viimase posti otsast ,majapoolsest küljest.

Postitatud: 19:47, 08 03 2006
Postitas Kristo
Lillekülas on meil elektri jaoks põhiautode peal Dielektrilised saapad, Dielektrilised kindad, Dielektriline matt, Dielektrilised käärid. + matilda peal on miski kunksmoori Dielektriline kepp ka selline S tähe kujuline

Postitatud: 08:13, 09 03 2006
Postitas komandopealik
ruudolf.... kas see pootshaak on kuidagi dielektriliseks muudetud? ja nagu ma aru saan tõmmatakse sellega liin (või sild siis) lihtsalt redelipealt läbi?

Postitatud: 21:39, 17 03 2006
Postitas ruudolf06
õieti aru saadud.botikud jalga ja kindad kätte.kogu kaitse.lihtsam muidugi lõigata traate mitte sildu.lõigata alati posti majapoolselt küljelt ja alustada alumistest traatidest.mingit muud kaitset pootshaagil pole.

Postitatud: 17:53, 20 03 2006
Postitas janark
vanasti olid pootshaakidel puuvarred, peaks need uuesti kasutusele võtma ;)

Postitatud: 23:20, 22 03 2006
Postitas toomas.rosin
ruudolf unustas mainida et meil ongi puust varred (pootshaakidel)

Postitatud: 07:17, 28 03 2006
Postitas Slim
üks väga paha asi on see, et Tartus kasutuses olevatel dielektiristel vahenditel on peal kasutusiga tähistavad daatumid, mis jäävad eelmisse sajandisse... seega peaks nad kasutusest kõrvaldama või neid vähemasti katsetama

Postitatud: 09:38, 31 03 2006
Postitas Kristo
Meie omadel oli ka peal kuupäev 16.jaan 2006- andsin komandopealikule teada ja need peaksid nüüd ilmselt minema kontrolli.

Postitatud: 21:16, 13 05 2006
Postitas Toomas
Vot selle elektriasjaga on natuke kahtlased lood. On olemas elektriohutuseseadus, kust ma küll konkreetselt välja ei suutnud lugeda kes töid teostada võib... samas on mul kuri kahtlus et kui meiega elektriliine näppides miskit juhtub, siis ilmselt aetakse süü meie kaela a la "oma viga, et näppisid". Pluss siia juurde veel Kristo eelnevast jutust selgunud faktid, et isegi need naljakad nr.44 kummisaapad (mis eeldab et kõik pritsurid on 44 jalanumbriga) võivad aegunud olla s.t. pole kontroll läbitud. Lisaks on küsimus et kui palju elektrialast koolitust on üldse antud? ja kui on, siis palju sellest möödas ja meeles on?