Kas lasete ristmikul bussid alati läbi?

Operatiivsõidukite juhtimine, olukorrad liikluses ja maastikul. Juhtimisvõtted.
Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Kas lasete ristmikul bussid alati läbi?

PostitusPostitas Doktor » 22:01, 03 04 2006

Eriliigiliste teede ristmik. Hea nähtavusega. Kell 23:30 Päästeauto kõrvalteel. Kiirused olid sellised, et linnaliinibuss ja pritsuauto oleks ilma pidurdamata kindlasti "kohtunud". Bussijuht rääkis kellegagi juttu ja meid õigel ajal ei märganud. Pritsuauto pistis nina peateele, buss pidurdas järsult, aga kõik lahenes õnnelikult. Siit küsimus. Ehk oleks mõtekas vähemalt liinibusside puhul kohe niiöelda alla anda? Ega jo kunagi ei tea, kas juht sind näeb... Ja kui ei näe, siis järsul pidurdamisel on rahvas bussis kahekorra. Teistega võiks tasapisi nina teele ajades oma õigust nõuda. Hädasolijad ootavad. Mida arvata?
Viimati muutis Doktor, 12:09, 04 04 2006, muudetud 1 kord kokku.

janark
Postitusi: 330
Liitunud: 17:19, 17 01 2006
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

PostitusPostitas janark » 09:18, 04 04 2006

Selle ideega ma ei tahaks kohe kuidagi nõustuda. Bussijuht on samasugune liikleja nagu iga teinegi. Ja justnimelt ei vea ta mitte lauakoormat, vaid INIMESI. Seepärast peavad bussijuhid olema veel eriti tähelepanelikud kogu liikluse suhtes. Juttu võivad ajada ka taksojuhid, kaubikujuhid jne... Bussil pole kunagi nii kiire, kui on päästeautol. Loodan, et see bussijuht võttis sellest olukorrast õppust ja on teinekord tähelepanelikum. Loomulikult ei taha ma öelda, et alati peab jõuga peale minema...nagu määruses öeldudki võib liikluseeskirju eirata autojuhi omal vastutusel, tagades liiklusohutuse.

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

PostitusPostitas anttil » 10:35, 04 04 2006

Selle ideega ma ei tahaks kohe kuidagi nõustuda. Bussijuht on samasugune liikleja nagu iga teinegi. Ja justnimelt ei vea ta mitte lauakoormat, vaid INIMESI. Seepärast peavad bussijuhid olema veel eriti tähelepanelikud kogu liikluse suhtes. Juttu võivad ajada ka taksojuhid, kaubikujuhid jne... Bussil pole kunagi nii kiire, kui on päästeautol. Loodan, et see bussijuht võttis sellest olukorrast õppust ja on teinekord tähelepanelikum. Loomulikult ei taha ma öelda, et alati peab jõuga peale minema...nagu määruses öeldudki võib liikluseeskirju eirata autojuhi omal vastutusel, tagades liiklusohutuse.






Vabandage mind väga, aga sellisest jutust jääb mulje, et me oleme ära unustanud minu arust ühe kõige tähtsama osa alarmsõiduki juhi rollist. Jätkuvalt ei väsi ma kordamast: alarmsõiduki juht peab oskama teha ennast kuuldavaks, nähtavaks, ja kaasliilejatele arusaadavaks. Näidake mulle liikluseeskirja punkt, mis ütleb et ma pean peateel sõites meeleheitlikult peeglitesse ja küljelt välja vaatama, ega kusagilt minu eest, tagant, alt, pealt ega küljelt ei taha läbi sõita mõni alarmsõiduk.

Samas jääb mulje et paljud meist ei kujutagi ette, mida tähendab bussiroolis olla.

Miks ma seda räägin?

Kujutage ette, et te olete bussijuht. Bussil on kaks korrust. Bussis istub ca 85 inimest, nendest 65 teisel korrusel (rullumispunkt!). Bussi pikkus on 12 meetrit, kõrgus 4 meetrit, mass 23 tonni, väljavaade muide on bussides kaunikesti piiratud- eriti see, mis jääb juhist tahapoole paremale küljele(vaadake, kus bussides on juhi töökoht!!!)

Samas ütlen ise bussijuhina et kui ma kuulen või näen alarmsõidukit ja saan aru, sellest, mida selle juht teeb ja/või teha plaanib- lasen ma ta loomulikult läbi. Siit pisikene meeldetuletus kiirabiauto juhtidele- ega ma ikka ei näe küll isegi peeglist vaadates kui Sa mul vahetult taga sõidad, et Sa seal oled( buss on ju pool meetrit laiem). Samas palun ärge pange mind olukorda, kus ma olen sunnitud ikkagi niimoodi pidurdama, et mul on inimesed esiklaasis, või tagant lendab mingi lahtine asi jne. jne.

Veel ütleksin seda- kuigi ei tohiks, et kahjuks ongi linnaliini bussijuhtidega sellised lood nagu nendega on ja tihtipeale on see omaette maailm ka bussijuhtide seas, vähemalt meil siin Eestis.
sõimake nüüd mind :oops:
Antti
tel. 58279009

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Doktor » 22:47, 04 04 2006

Tunnistan, "bussilube" mul ei ole. Või siis D- kategooria juhtimisõigust mul ei ole. Põhiliseks probleemiks on muidugi muu bassikõlarite varal liikuv prügi. Bussidega ei tule konfliktumeid sageli ette. Võimaliku õnnetuse tagajärjed on aga kindlasti väga traagilised. Meenutame Tallinnas Raua tn. aset leidnud ekskavaatori ja liinibussi kokkupõrget [Kesklinna pritsumehed teavad täpsemalt rääkida]. Seega, Anttil... Kui juht ei ole väga selgelt tee andmisest märku andnud ei peaks üritama hakkama :?: :!: Kas nii :?:

tuletallaja
Postitusi: 3
Liitunud: 17:23, 28 03 2006
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas tuletallaja » 12:21, 05 04 2006

Minu arvamus on:kui ei ole kindel,et liikleja(olgu ta siis autojuht või bussijuht) on sind märganud,ära trügi.Parem kaota mõned sekundid kui põhjusta uus õnnetus,sest sellisel juhul pikeneb aeg,millal abi kohale jõuab,tunduvalt.Aga võib olla ka liiga hilja,et kedagi aidata.

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Doktor » 16:58, 05 04 2006

Minu arvamus on:kui ei ole kindel,et liikleja(olgu ta siis autojuht või bussijuht) on sind märganud,ära trügi.Parem kaota mõned sekundid kui põhjusta uus õnnetus,sest sellisel juhul pikeneb aeg,millal abi kohale jõuab,tunduvalt.Aga võib olla ka liiga hilja,et kedagi aidata.



Selles oleme kõik ühel meelel, et "komandos gaas põhja ja silmad kinni ning sündmuskohal silmad lahti ja gaas maha" põhimõttel sõitmine ei kõlba kuhugi. Küll aga on ehk mõtekas busside puhul juba eos mõelda, et las läheb. Ühesõnaga sa ei hakka mõtlema, et kas ta annab teed või ei. Juurdlengi just, kas selline mõtteviis on põhjendatud.

reinuvader
Postitusi: 77
Liitunud: 09:33, 23 03 2006
Asukoht: valgamaa
Kontakt:

PostitusPostitas reinuvader » 09:12, 07 04 2006

Tere!julgeks ka avaldada oma tagasihoidliku arvamuse,nimelt"kas lasta läbi buss?"kui pole 100% kindel,et buss teid nägi-või ei ja vastavalt sellele kas jäi seisma või ei jäänud siis mõistlikum on mitte kembelda ja lasta tal minna, kui ta mineja on...samas polegi vahet kas kõrvalteel on buss,sõidu,veoauto jne.siit "soovitus"Teile op.auto juhid kui lähenete vilkurite ja sireeniga nt ristmikule siis võtke korraks hoog maha ja TÕESTI veenduge,et kuskilt mõnda lennukit ei tule ja alles siis minge.see ei võta palju aega ära kuid samas jõuate nii teie kui tema kindlamini sinna kuhu olite teel.sõidan üpris tihti nn op sõitu,kuna kiirabis tuleb seda tihedamini ette ja on olnud igasuguseid olukordi ja siit üks näide kuu tagasi....kiire sõit(infarkt on raamil)jõuan tartu,vilkurid ja sireen on peal,tulen linna sisse riia mnt pidi ja minu ette keerab politsei masin,samuti vilkurite ja sireeniga(mind ta ei takista)tormame siis kesklinna poole ja tuleb esimene suurem valgusfooridega rist,näen juba eemalt,et fooris tuleb meile punane...mina võtan korraks jala gaasilt....politsei tormab täis lauluga ristile välja....ja ÕNNEKS miskit ei juhtu(politsei vb isegi ei näinud taga toimuvat)aga minule-meile paremalt sõitis peale üks sõiduauto(ta oli peateel ja tal oli roheline)ning pidurid plokkis jooksis ta nö minu ja politsei auto vahele nii,et kummid suitsesid.....kui mina poleks nagu hoogu maha võtnud,arvan,et oodata oleks olnud suurt õnnetust ja vb ka päästjate kohaletulekut ja mehe autost välja lõikamist(ja minu raamil oleva inimese surma)kui ka mina oleks oma nö õigust vilkuriga kihutada taga ajanud.asja point ongi selles,et kui me ei taha endale ega teistele probleeme...siis parem on ennetada kui hiljem kahetseda,sest vilkur ei anna meile suurt mingeid õigusi va see,et kiirust võime ületada ja mõnda märki rikkuda,eriti veel siis kui meie oleme nö LE järgi kas kõrval teel,punase foori või jne olukorras.OHUTUT sõitmist meile kõigile!

sosku
Postitusi: 334
Liitunud: 20:42, 21 12 2006
Asukoht: Tln.
Kontakt:

Re: Kas lasete ristmikul bussid alati läbi?

PostitusPostitas sosku » 18:56, 26 07 2009

Kogesin täna omal nahal, et ka professionaalsed juhid ei kuule ega näe alati ristmikule lähenevat alarmsõidukit.
Kohaks Tallinna kesklinna üks avariiderohkemaid ristmikke: Narva mnt. - Jõe - Pronksi.
Istusin TAK liinibussis 1A ning olin teel Pirita suunas. Buss lähenes rohelisega ristmikule, kui varakult hakkas kostuma valju sireen ja lisaks pasun. Taipasin kohe, et nüüd tuleb mõni Kesklinna masin. Paraku märkas bussijuht alarmsõidukit (oli hoopis Mustamäe Bronto) alles siis, kui see tal praktiliselt otse ees oli. Siis käis mudugi pidur põhja ja seekord läks õnneks.
Tõtt-öelda oli väga kõhe tunne seda kõike läbi elada. On tõesti kummaline, et liigendbussi, mille mootor asub tagaotsas ja ei tohiks kuulmist segada, sohver nii tähelepanematu oli. X_X
Nii, et ettevaatust mehed pritsuautode roolis!

View Larger Map


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.