1. leht 2-st

Operatiivautojuhtide kutsesobivus.

Postitatud: 14:34, 24 02 2006
Postitas kalifa
Alustaks arutelu op.autojuhtide kutsesobivuse üle seoses viimasel ajal jõustunud määrusega, kus op. autojuhilt ei nõuta enam 3 aastast staazi kutselise juhina, vaid vaid C- kat. juhilube, st. et kohe autokooli järel saab õiguse kalduda kõrvale paljudest liiklusnõuetest ja võtta sõidul riske, millega ohustatakse meeskonda ja kaasliiklejaid.
On selge, et juhtide puudus valitseb komandodes ja ka uued liisitavad autod peavad sõitma saama, kuid mida kaasaaegsem auto, seda suurem on oht, et juht unustab füüsika seadused ja kaotab kontrolli auto üle.
Olin ise enne tuletõrjet töötanud 10. aastat vene autodel ja ka välismaa autodega sõitnud, tuletõrjes sai sõita erinevatel autodel ja autotunnetust omades saab 10-15 min. sõidu järel teada selle auto sõiduomaduste eripära, mis võimaldab ohutult kohale jõuda.
Pärast autokooli, olles seal sõitnud vaid koormata ühte tüüpi autoga, ei pruugi juhil ollagi ettekujutust tuletõrjeauto iseärasustest ja auto erinevast käitumisest erinevates teeoludes. Näidetena Muuga 11 ja Lilleküla 12, kus teeolude mittearvestamine ja juhi vale käitumine põhjustasid rasked õnnetused.
Mida siin annaks meil kõigil ära teha: enamikul juhtudel on autos ka kogenud rühmapealik(autovanem), kes omab turvalisuse tagamisel kaasvastutust oma meeskonna ees, kui Ta leiab, et sõit tundub liiga ohtlik, siis tuleb seda ka juhile öelda ja komando pealikule teatada, sest järgmine kord võib see sõit lõppeda õnnetult.
Jään teema arendust ja teiste komandode kogemusi ootama, et muuta op. sõit ohutumaks.

Postitatud: 14:54, 24 02 2006
Postitas Remm
Esiteks head Vabariigi aastapäeva kõigile. Minu teada peale autokooli lõpetamist saab kõigepealt esmased juhiload, mis ei anna õigust sõita op.sõidukiga. Kas pole nii?

Postitatud: 14:59, 24 02 2006
Postitas kalifa
Remm kirjutas:Esiteks head Vabariigi aastapäeva kõigile. Minu teada peale autokooli lõpetamist saab kõigepealt esmased juhiload, mis ei anna õigust sõita op.sõidukiga. Kas pole nii?
Me räägime C- kat. lubadest, esmased on C1-load, sobivad vaid Gaz 66-le

Re: Operatiivautojuhtide kutsesobivus.

Postitatud: 15:37, 24 02 2006
Postitas janark
kalifa kirjutas:op. autojuhilt ei nõuta enam 3 aastast staazi kutselise juhina, vaid vaid C- kat. juhilube, st. et kohe autokooli järel saab õiguse kalduda kõrvale paljudest liiklusnõuetest ja võtta sõidul riske, millega ohustatakse meeskonda ja kaasliiklejaid.
Päris peale autokooli ikka op sõiduki rooli vast ei lasta? Selleks tuleb ju läbida operatiivsõidukijuhi kursus! Meie mk teeb ettepaneku autojuhi sinna kursusele saata komandopealik. Praegu kui op juhtidest suur puudus, siis võibolla tõesti saadetakse ka "rohelisi" sinna. Ise olen selle kursuse läbinud ja ütlen, et väga asjalik ja väga õpetlik kursus oli. Hea meelega kordakski seda kursust.

Postitatud: 19:52, 26 02 2006
Postitas anttil
Samas küsiksin ikkagi- kes meist on selle ütleja, kes sobib rooli ja kes mitte, sest see, mis ei sobi ühtedele võib olla tesitele super.
Kes meist ikkagi teab täpselt kuidas autoga õieti sõita?
Ütleksin omaltpoolt, et autokoolid tikuvad tegema poolikut tööd. Teine asi on meil kummitav juhtide puudus kui see ei ole ise kunstlikult tekitatud probleem.

Postitatud: 18:28, 01 03 2006
Postitas kalifa
Jätkaksin teemat. Mina olin eelmistel aastatel Tallinnas ja Harjumaal see ütleja, kes hindas sõiduoskust ja tagasilöögid eelpool mainitud õnnetuste näol on hingel kripeldamas. Surve juhtkonna poolt oli tuntav, sest neid ju huvitas võimalikult palju juhte rooli saada.
Sisemas tunnen ennast autode roolis kindlalt, kuid alati jääb juhil valik, kas sõita kohale kindla peale või riskides ja võimalikult kiiresti. Olles kabiinis, saab iga meeskonna liige ise näha selle juhi sõiduoskust, kui viitsib seda mõttega jälgida ja vahetuste korral, kus täna on roolis võõras juht, on märgata ka erinevust- püüdke ise selekteerida välja Teie arvates ohtlikud juhid ja Te jõuate turvaliselt alati kohale. Olen mitmeid kordi kuulnud väidet, et selle juhi korral mina sinna autosse ei istu- seiske siis enda turvalisuse eest järjekindlamalt.
Üks näide ka kontrollimiseks: jälgige, kui palju vaatab juht kõrvale teepinnalt: peeglitesse ja maastikule ning kuidas auto sellel ajal käitub, sellest saate aru, kas juht tunnetab autot kehaga, sest viga nähes, võib olla juba hilja.

Postitatud: 23:46, 01 03 2006
Postitas Doktor
Kutsesobivusest ja rohelistest juhtides on mul näide, kus peaaegu oleks juhtunud, aga ei juhtunud. Jutt tuleb väga umbisikuline, aga põhimõtte seletan ära. Ühtlasi mõtlesin siis, et kui ma 25. a. hall olen, siis see on selle juhuse pärast. Olukorra tekitanud juht ei ole enam ammu päästeteenistuses tööl. Lugu peab illustreerima koolituse vajadust ja eelneva sõidupraktika vajadust.

Lugu järgmine. Operatiivsõit ja vaja teha umb. 300 pööre vasakule üle vastassuuna vööndi. Vastu tuli sõiduauto. Meil suund sees ja... autojuht ei suutnud otsustada, kas keerata või oodata kuni vastutulija möödub. Asi oli selles, et vastutulija ei andnud selgelt, kiiruse vähendamisega, märku, et ta teed annab. Olime maanteel. Keeran, ei keera, keeran, ei keera ja keeras... Aga unustas vahepeal pidurdada (kiirus 70 km/h). Sisemised rattad sai maast lahti ja oi kurat seda kergendust, langes ratastele tagasi.

Olgu siis kõigile veelkord meelde tuletatud, et ainsad tõelised seadused on füüsikaseadused. Ja veel tähelepanuks kõigile, te ei ole supermehed.

Postitatud: 16:05, 02 03 2006
Postitas anttil
tsiteerin:
Üks näide ka kontrollimiseks: jälgige, kui palju vaatab juht kõrvale teepinnalt: peeglitesse ja maastikule ning kuidas auto sellel ajal käitub, sellest saate aru, kas juht tunnetab autot kehaga, sest viga nähes, võib olla juba hilja.

Lisaksin siia omaltpoolt veel selle et minu arust hea juhiga sõites:

Esiteks: istume autosse ja siis hakkab auto liikuma-lihtsalt hakkabki liikuma- alguses tasakesi ja järjest kiiremini, nii et me ei saa õieti arugi et ta liikuma hakkas ja liigub.

Teiseks:auto jäi seisma ja seisab. Lihtsalt. Me ei saanud arugi kuidas see veel juhtuda sai, aga näe auto seisab, alles ta ju veel liikus.

Kolmandaks: see,mis kõige selle vahele jääb on lihtsalt sujuv liikumine, me ei tunne mingeid jõnksatusi käiguvahetuse ajal (eriti alla vahetades) ega äkilisi pidurdamisi ja tõmblemisi. Lihtsalt vaatame, seame oma vaimu eesootava jaoks valmis ja tunneme, kuidas juht valdab autot, teed, kaasliiklejaid, liiklusolusid jne. ja on rahul kõigi ja kõigega.

Minu arust alarmsõidu raskeimaks ja tähtsaimaks eripäraks selle juures on ENDA kaasliiklejatele nähtavaks ja arusaadavaks tegemine.
Kõik.
Ja niisama lihtne see ongi. Näeme ise, teised näevad meid, saavad meist õieti aru ja muudkui liigume. Kohale. Alati. Kiiresti.

Ja kui nüüd võtta veel see, mida rääkis kalifa saame me kokku vast päris hea juhi.

Aga võib- olla tasub proovida, enne kui hakata minu peale karjuma, et nii ei saa ja ei ole võimalik sõita. On. Ja saab. Edukalt. Vägagi.

Postitatud: 17:34, 02 03 2006
Postitas kalifa
Jõudsimegi Antilli kirjutisega ühele olulisele järeldusele, sujuvalt saab pidurdada vaid see juht, kes õigeaegselt märkab ja koheselt ka tegutseb.
Aegsasti märkab aga vaid see, kes ei vahi tee ääri vaid vaatab kaugustesse. Palju loeb ka õige pidurdustehnika: põhireegel- pidurdada tuleb seda tugevamalt, mida suurem on sõidukiirus, koheselt pidurdades tuleb tunda aeglustust ja siis vastavalt vajadusele seda kas suurendada või vähendada, kiiruse alanedes vähendada. Järske pidurdusi teevad need juhid, kes vajutavad piduripedaalile küll, aga alguses ei toimu oluliselt aeglustust, meetrid aga lähevad ja see tingibki lõpus järsema pidurduse, kus libedaga hakkavad rattad blokeeruma ja auto võib kaotada ka juhitavuse.
Doktorile vastaksin, et meerik võimaldab määrata küll sõidu kiirust ja mõningal määral ka sujuvast, aga sellest on vähe kasu. Võib olla kasutada seda bussijuhtide õpetamise meetodit, pange kabiinis juhi istme taha lauale klaas veega ja vaadake, kas sõites läheb ümber või jääb püsti.

andke mulle andeks

Postitatud: 21:38, 05 04 2006
Postitas anttil
Andke nüüd mulle palun andeks, kogu selle asja peale kui ma nüüd küsin:
kes k.....t teid mehed sõitma õpetas ja kes kui palju veel elu jooksul on omaenda vigadest õppinud(loe: järeldusi teinud).

Siin ei saa olla ainult ühest lähenemist eelmisele teemale- et annan teed või mitte. Jääb mulje, et te sõidategi ainult valvepäevadel ja ülejäänud aja hõljute pilvedes.

Minu tagasihoidlikud soovitused teile autojuhid:

Hommikul autot vastu võttes mine ja istu autosse sisse, pane auto mootor tööle(tühikäigust piisab, et mitte tasapisi ja järjekindlalt turbot rikkuda), lase õhk niipalju üles, et kõik pardasüsteemid toimivad. Säti paika juhiiste, rool, peeglid kõik endale vajaminevad lülitid - kangid. Paiguta lahingriided mõistlikult, (nii et nad sind sõidu ajal ei sega)Ühesõnaga tee nii, et Sa sõites tunned ennast mugavalt ja et hiljem poleks vaja teha mitte ühtegi ülearust ( loe: saatuslikuks saada võivat) liigutust !!!!!!!

Kui olete saanud väljasõidukorralduse, siis kuula Rahulikult ära, Hinga Sügavalt Sisse, Mine Rahulikult autosse(andke andeks härrad isiklikult autojuhilt lahingriietega sõitmist ei nõuaks). Kuni kõik meeskonnaliikmed on autosse jõudnud hinga rahulikult ja keskendu. Kui kabiini uksed lähevad kinni vaata rahulikult peeglitest auto küljed üle ja hakka liikuma. Rahulikult siin sellises kontekstis et Sinu mõistus säilib ja Sa ei lase tunnetel ja adrenaliinil enda üle võimust võtta. Mina soovitaksin päevasel ajal lülitada sireen sisse kohe kui garaazist välja sõidad, mitte kusagil teiste autode taga sõites- jõuad ise sellega harjuda(adrenaliin) ja ei tekita kaasliiklejates segadust. Jalakäiad!!!!!!! Päevasel ajal vilkuritega sõites võivad jalakäiad näiteks olla vöötraja läheduses Sinu poole seljaga, Sind mitte märgata selja tagant vaikselt tulemas/ lendamas ja astub üle käe kohe vöötrajale...... Kuhu Sa siis lähed???? Lendu? Kuhu tema/ nemad Lähevad kui Sa nad oma äkilise ilmumisega segadusse ajad.? Millegipärast arvan et on parem/kindlam/ohutum kui nad ka kuulevad Sind tulemas. Ja ärge unustage et hetkel on kevad ,ilm on järjest soojem,jalgratturid tulevad tagasi, päike paistab ja seelikud jäävad lühemaks!!!!!!

Katsu jõuda niikaugele, et Sa ei aja oma südame tööd väga kõrgele üles, et adrenaliin ei saaks Sinu üle võimust ja et sinu silm juhiks kätt, mitte käsi silma.
Ja siis tunneta autot oma tagumiku all ja ennast selle auto roolis, tee ennast nähtavaks ja arusaadavaks kaasliiklejatele ning sõida. Mõnuga, sest Sa teed ju seda tööd, mis Sulle meeldib.


Näib et autojuhid ja alarmsõiduki juhtimine hakkab saama meie autostunud eestis vägagi tõsiseks probleemiks. Samas andke mulle andeks, aga ka autojuhtide ettevalmistus süsteemis on olematu.Ei saa ju teha täiendkoolitust kui puudub põhi, mille peale seda teha. Kurb selle asja juures on samuti see, et need nn. eluaegsed autojuhid tikuvad elama vana rasva peal ja peavad ennast tihtipeale nii kõvadeks tegijateks unustades ära, et nad ei ole enam 30 aastased ja et ajad muutuvad,tehnika muutub täiuslikumaks, liiklus muutub järjest tihedamaks, nemad ise jäävad vanemaks. Ja nii juhtubki tihtipeale et nooremad peaks silmad peast välja häbenema kui julgevad küsida et kas autoga tohib sõita või et äkki teeks seda hoopis teisiti, sest nad on noored ja lollid ja üleüldse ei tea autosõidust midagi kuna vanad mehed on olnud 30 aastat autojuhid ja pole teinud ühtegi avariid.

Vabandan ette kui suutsin oma sõnavõtuga riivata kellegi tundeid, samas tundsin et ma ei saa seda enda sisse jätta.

:oops:
tihtipeale tundub tõesti et ](*,) , :twisted:

Ilusat, mõnusat ja päikesepaistelist kevadet teile kõigile!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postitatud: 08:12, 06 04 2006
Postitas kalifa
Eesti Vabariigis ei ole autojuhtide koolitamine päästeteenistusele tähtis, ei ole ka sellist inimest, kes seda planeeriks ja läbi viiks, puuduvad vahendid õppematerjalide tegemiseks ja koolitajatele "õiglase" palga maksmiseks- nii see idee midagi teha- välja surebki.
Kiirabi juhid on saanud koolituse ja selleks on vahendid leitud, politseil on terve koolituse programm ja toimuvad pidevalt kursused.
Selle olukorra lahendus on Päästeameti otsuses, kes peab leidma tahte ja vahendid, seniks olen aga pakkunud välja meeskonna ühist vastutust õnneliku kohalejõumise nimel.

operatiivsõit

Postitatud: 16:13, 16 07 2007
Postitas pets 96
Eesti vabariigis ei ole Pääste ameti rida õpetada c-kati juhte.Küll aga õpetatakse alarmsõiduki juhte,V-Maarja pääste koolis eraldi kursustena.

Re: operatiivsõit

Postitatud: 17:16, 16 07 2007
Postitas kalifa
pets 96 kirjutas:Eesti vabariigis ei ole Pääste ameti rida õpetada c-kati juhte.Küll aga õpetatakse alarmsõiduki juhte,V-Maarja pääste koolis eraldi kursustena.

Tunneks huvi, palju seal siis mehi Saaremaalt või Valgamaalt osales!
Samal moel võiks ju ka koolitada pinnaltpäästjaid väljaspool ameti kursusi ja päästja enda raha eest! Praegune autojuhi lisatasu ei motiveeri oma raha eest neid üsna palju maksvaid kursusi läbima.

Postitatud: 21:58, 16 07 2007
Postitas emsy
Praegune autojuhi lisatasu ei motiveeri oma raha eest neid üsna palju maksvaid kursusi läbima.

Mis lisatasu??? :?

Postitatud: 22:06, 16 07 2007
Postitas kalifa
Ma arvan, et sama staaziga päästja saab vist natuke vähem palka, kui päästja-autojuht.