Operatiivautojuhtide kutsesobivus.

Operatiivsõidukite juhtimine, olukorrad liikluses ja maastikul. Juhtimisvõtted.
kalju
Postitusi: 206
Liitunud: 09:19, 13 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas kalju » 22:31, 16 07 2007

Täpselt nii, lisaks võib päästja, mv või rp ametikohal töötav c-kati ja alarmkoolitust omav töötaja teenida lisa olles valvevahetuses aj.
Madala palgaga surmani välja! (Muidugi mitte minu surmani)

ruudolf06
Postitusi: 145
Liitunud: 19:08, 05 02 2006
Asukoht: TÕRVANDI
Kontakt:

PostitusPostitas ruudolf06 » 06:48, 17 07 2007

igalpool siis omad seadused.lõunas sellist asja pole nagu eraldi autojuht.on ainult päästja ja mingit lisatasu pole-see rohkem auamet.
e.torro lihtne pritsumees aastast 1995

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas kalifa » 07:30, 17 07 2007

See autojuhtide eristamine on Tallinna juhtkonna eksperiment, mis kord käevitati ja omistati ametinimetused op. autojuht, mis andis tõrjujast suurema palga. Ega seda nii lihtne ole enam tagasi pöörata. Meil siin ju see tõrjuja kvalifikatsioonist sõltuv palgapoliitika lonkab, soomes näiteks pakutakse komandodes välja kursusi, kuhu võid registreeruda, et oma kvalifikatsiooni tõsta ja sellega palka juurde saada!
mõtetes olen veel Teiega!

Remm
Postitusi: 20
Liitunud: 22:58, 01 02 2006
Asukoht: Pärnumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Remm » 00:01, 20 07 2007

Anttil´i jutule lisaksin, et meie hulgas on küllalt häid vanemaid autojuhte, kes õpivad selgeks ka uue tehnika iseärasused, kuid on ka erandeid. Nooremaid mehi peaks samuti uute autodega kurssi viima, et vajadusel saaks vanemaid sohvreid asendada. Ka noored peavad ju kusagilt alustama, näiteks võiksid tulevased potensiaalsed juhid väljakutselt tagasi depoosse sõita (autoga harjumiseks).

anti
Postitusi: 6
Liitunud: 14:07, 14 10 2007
Kontakt:

Re: Operatiivautojuhtide kutsesobivus.

PostitusPostitas anti » 19:00, 20 10 2007

kalifa kirjutas:Alustaks arutelu op.autojuhtide kutsesobivuse üle seoses viimasel ajal jõustunud määrusega, kus op. autojuhilt ei nõuta enam 3 aastast staazi kutselise juhina, vaid vaid C- kat. juhilube, ....

Küllaltki vana teema kuid ma ei leidnud praegu paremat kohta oma mõtte avaldamiseks:
Alarmsõidukijuhi kutset pole tegelikult olemas. Seda püüti alles hiljuti tegema hakata kuid ebaõnnestus, sest alarmsõidu kui tööhulk põhiameti kõrval olevat liiga väike ja ka ühes ministri määruses olevat juba kõik vajalik täiesti piisavalt ära määratud. Seega kutset pole, on vaid seadused, liiklusseadus, liikluseeskiri ja ministri määrus. Nendes pole kusagil öeldud ega määratud, et operatiivsõit on mingites olukordades kohustuslik - mis oleks alarmsõidukijuhile kohustuslik ja mille mittetäitmist saaks kuidagi karistada, peale selle et peab tagama liiklusohutuse. Samuti pole alarmsõidukijuhi ameti jaoks ka midagi ametivande sarnast, mis kohustaks vähemalt endast parima andma, sest see pole eraldi amet. On vaid õigus kalduda kõrvale liikluseeskirja nõuetest äärmisel juhul ja erakorralisi ametiülesandeid täites. Alarmsõidukijuhi tunnistus on vaid autojuhi kutse juurde antav õigus. See tähendab, et ükski alarmsõidukijuht ei pea ühelgi juhul kõrvale kalduma ühestki liikluseeskirja nõudest, põlegu või haigla. Ainult inimlikust kaastundest, kohusetundest, südametunnistusest lähtuvalt ja omal vastutusel on alarmsõidukijuhil mõtet kasutada oma õigusi. Ükski organisatsioon ega asutus ei maksa alarmsõidukijuhtidele nende operatiivsõitude pärast täiendavalt või stimuleerimiseks midagi.
Rahulikku sõitu, eriti "äsja autokoolist" tulnutele !

speyactilus
Postitusi: 61
Liitunud: 12:11, 06 02 2006
Asukoht: Viljandi KK
Kontakt:

Re: Operatiivautojuhtide kutsesobivus.

PostitusPostitas speyactilus » 20:56, 20 10 2007

anti kirjutas:Ükski organisatsioon ega asutus ei maksa alarmsõidukijuhtidele nende operatiivsõitude pärast täiendavalt või stimuleerimiseks midagi.

ma olen kuulnud (heh kuulujutud, kes teab, kinnitab või lükkab ümber) et meie organisatsioonis mõnelpool makstakse, ja vastuseks tsitaadile - peabki maksma, sest meie valvemeeskondades on see lisatöö, kuna pole ju kusagil kirjas et tuletõrjuja peab omama c-kat'i ja op.juhi koolitust ...
kelle ametijuhendites on kirjas et nad peavad omama vastavat kat'i ja op.autojuhi koolitust, neile ei ole vaja midagi juurde maksta sest nad ei saakski ju sellel kohal muidu töötada ...
Mina ei kuuluta ainumast tõde ...

anti
Postitusi: 6
Liitunud: 14:07, 14 10 2007
Kontakt:

PostitusPostitas anti » 23:00, 20 10 2007

Alarmsõidukijuhi koolituse eeskiri, koolituskursuse õppekava, autojuhi kutseoskusnõuded ja koolitustunnistuse vorm

Teede- ja sideministri 4. aprilli 2001. a määrus nr 33

1. peatükk
ALARMSÕIDUKIJUHI KOOLITUSE EESKIRI JA KOOLITUSTUNNISTUSE VORM

§1. Nõuded juhi koolitusele


(3) Koolitamisel tuleb arvestada, et õpetatakse kõrgema ohu allika kasutajat, kellel on seadusega lubatud kõrvale kalduda liikluseeskirja nõuetest ja kelle võimalikud vead või väär tegutsemine kõrgendatud riskiolukorras võivad põhjustada raskeid või korvamatuid tagajärgi.

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=26998



Kõrgema ohu allika kasutaja ja kõrgendatud riski olukorras, isegi siis kui seda on vaja äärmisel juhul ja harva, on siis ikkagi kõrgema ohu allika kasutaja ja kõrgendatud riski olukorras. Kui kõrge see oht ja risk on kui kõrvale võib kalduda peaaegu kõikidest liikluseeskirja nõuetest ilma määratletud piiranguteta. Liikluseeskiri pole vaid soovitus millest tavalise autojuhi üleastumist kungi muudmoodi tähele ei panda kui vaid uuesti soovitades. Liikluseeskiri on seadus millest üleastunud tavalist autojuhti karistatakse. Alarmsõiduki juht võib karistamatult üle astuda ja see tähendab tõepoolest kõrgemat ohtu ja riski.
Seega kui operatiivsõidust ei saa kunagi kutseala ja kohustust, siis peaks vabatahtlikkust oluliselt ja märgatavalt tunnustama ja tasustama nii, et iga alarmsõiduki juht teab et tema vabatahtlik kõrgendatud risk on piisavalt tunnustatud ja tasustatud.
Ma pole kuulnud et alarmsõidukijuhile kusagil Eestis makstakse nii piisavalt lisatasu, et see õigustaks tema ja teiste osaliste ainsa eluga ja tervisega riskimist. Ainult siis on see praeguse tasu eest õigustatud kui iga kodanik peab niigi endast parima andma teiste elude ja vara päästmiseks, olgu või enda tervise või elu hinnaga. Või et igal kodanikul peab niigi olema niipalju kohusetunnet ja südametunnistust, et annab endast parima teiste elude ja vara päästmiseks, olgu või enda tervise või elu hinnaga.

speyactilus
Postitusi: 61
Liitunud: 12:11, 06 02 2006
Asukoht: Viljandi KK
Kontakt:

PostitusPostitas speyactilus » 12:34, 21 10 2007

anti kirjutas: Ma pole kuulnud et alarmsõidukijuhile kusagil Eestis makstakse nii piisavalt lisatasu, et see õigustaks tema ja teiste osaliste ainsa eluga ja tervisega riskimist.


Üksiki tasu ei saagi olla nii suur et õigustaks sellist riski ... eriti mis puudutab teiste elu ...
Mina ei kuuluta ainumast tõde ...

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas kalifa » 13:49, 21 10 2007

See viimane arutletav küsimus on vähe valesti püstitatud ja välja rebitud üldisest eesmärgist.
Operatiivsõitu tuleb vaadelda väljasõidu põhjuse likvideerimise üldises kontekstis, kus teatud asjaoludel hakkab saavutatavat tulemust mõjutama ajafaktor, kus iga liigselt kulutatud minut võib põhjustada täiendavat kahju. Siis sõltub ajavõit sõiduki rooli usaldatud meeskonna liikmest, kes oma oskustele vastavalt püüab aega säästa ja talle on see võimalus antud alarmsõiduki juhina vilkuritega sõites. Nüüd jääb juhi otsustada see sõidustiil ja võetavate riskide ulatus- eesmärgiks on tervelt ja teistele ohutult võimalikult kiiresti kohale jõuda.
Kõikidel elualadel on paremaid ja viletsamaid esindajaid, siin jääb töökaaslaste otsustada, keda usaldatakse selle töö peale.
Samas peab olema auto vanemal õigus teha ettepanekuid juhtkonnale vastava juhi sobivuse kohta ohutuks operatiivsõiduks. Paraku praeguses seisus, kus juhtidele makstav töötasu jääb tunduvalt alla teistes valdkondades juhtidele makstavale tasule, ei ole päästeteenistusel võimalik saada piisaval hulgal tööle kogemustega juhte, kellele usaldada see vastutusrikas töölõik, töökäte puudus ei võimalda eraldi käsitleda vaid juhti, vaid tuleb osaleda ka kustutus-päästetööde muudel lõikudel, mis sunnib auto juhtimist käsitlema lisakohustusena ja saama selle eest õiglast lisatasu.
mõtetes olen veel Teiega!

anti
Postitusi: 6
Liitunud: 14:07, 14 10 2007
Kontakt:

PostitusPostitas anti » 20:16, 22 10 2007

speyactilus kirjutas:
anti kirjutas: Ma pole kuulnud et alarmsõidukijuhile kusagil Eestis makstakse nii piisavalt lisatasu, et see õigustaks tema ja teiste osaliste ainsa eluga ja tervisega riskimist.

Üksiki tasu ei saagi olla nii suur et õigustaks sellist riski ... eriti mis puudutab teiste elu ...

anti kirjutas:... Ainult siis on see praeguse tasu eest õigustatud kui iga kodanik peab niigi endast parima andma teiste elude ja vara päästmiseks, olgu või enda tervise või elu hinnaga. Või et igal kodanikul peab niigi olema niipalju kohusetunnet ja südametunnistust, et annab endast parima teiste elude ja vara päästmiseks, olgu või enda tervise või elu hinnaga.

Oleks siis vähemalt nii suur, et stimuleeriks kohusetunnet, südametunnistust niipalju et alarmsõidukijuht tahab anda endast parima. Samas tegelikust elust paistab, et eks alarmsõidukijuhid annavad praegugi endast parima. Ju siis on sellise tegevuse tunnustus ja tasu siiski piisav.
kalifa kirjutas:See viimane arutletav küsimus on vähe valesti püstitatud ja välja rebitud üldisest eesmärgist.
Operatiivsõitu tuleb vaadelda väljasõidu põhjuse likvideerimise üldises kontekstis, kus teatud asjaoludel hakkab saavutatavat tulemust mõjutama ajafaktor, kus iga liigselt kulutatud minut võib põhjustada täiendavat kahju. Siis sõltub ajavõit sõiduki rooli usaldatud meeskonna liikmest, kes oma oskustele vastavalt püüab aega säästa ja talle on see võimalus antud alarmsõiduki juhina vilkuritega sõites. Nüüd jääb juhi otsustada see sõidustiil ja võetavate riskide ulatus- eesmärgiks on tervelt ja teistele ohutult võimalikult kiiresti kohale jõuda.

Kui ka üldise eesmärgi täitmise sees saab olla olemas sellise kõrgendatud ohu ja riski võimalus ja määratlemata piirideta õigus seda tekitada-kasutada, ei saa me seda hajutada üldise eesmärgi täitmise teiste osade vahele, ehk siis hajutada üldises eesmärgis.
kalifa kirjutas:Kõikidel elualadel on paremaid ja viletsamaid esindajaid, siin jääb töökaaslaste otsustada, keda usaldatakse selle töö peale.

Kuid kõikidel elualadel pole sellist kõrgendatud ohu ja riski esilekutsumise lubatud võimalust mis tähendab liikluseeskirjade peaaegu kõikidest piirangutest määramata piirideta kõrvalekaldumist.
kalifa kirjutas:Samas peab olema auto vanemal õigus teha ettepanekuid juhtkonnale vastava juhi sobivuse kohta ohutuks operatiivsõiduks. Paraku praeguses seisus, kus juhtidele makstav töötasu jääb tunduvalt alla teistes valdkondades juhtidele makstavale tasule, ei ole päästeteenistusel võimalik saada piisaval hulgal tööle kogemustega juhte, kellele usaldada see vastutusrikas töölõik, töökäte puudus ei võimalda eraldi käsitleda vaid juhti, vaid tuleb osaleda ka kustutus-päästetööde muudel lõikudel, mis sunnib auto juhtimist käsitlema lisakohustusena ja saama selle eest õiglast lisatasu.

Seega ikkagi jõuame vajaduseni, senisest piisavalt rohkem tasustada juhti kes saab teha operatiivsõitu.

avokask
Postitusi: 22
Liitunud: 11:19, 26 10 2007
Asukoht: Eestimaal
Kontakt:

PostitusPostitas avokask » 09:23, 31 10 2007

Oman juhistaazhi 21.02.1970.-st, sellest juhtinud operatiivautosid-mootorrattaid 1975.-st. Kaugel nõukaajal MAKSTI selle eest vastavalt staazhi ja juhikategooriate-liikide olemasolule - tähendab hinnati! Kuuldes aga eilsel koosolekul minu küsimuse järel tõusnud kisakoori, pani asi mind päris mõtlema - miks sülitatakse ikka ja jälle sinna kaevu, kust ei saada-osata vett ise kätte ammutada; kaugemas perspektiivis aga "aetakse auk umbe" nii enda kui teiste jaoks!? Pärast aga lahata ja tagantjärele tark olla päästjate/operatiivautojuhtide keskpärasemast viletsama taseme üle, sest unub ütelus -kala otsib, kus sügavam, inimene, kus parem... - missioonitunne saab otsa, sellega poest leiba ei osta. Ja tööle kipuvadki jääma need, kes ei suuda otsustada, KAS PÖÖRATA, VÕI MITTE.... Ma ei pea silmas selle jutuga AINULT autojuhte!

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Operatiivautojuhtide kutsesobivus.

PostitusPostitas kalifa » 19:57, 19 11 2010

Vähe linnas ringi liikudes hakkas silma, et Tulika tänavale Kristiine keskuse suunale on pandud keelumärk"Veoautode liiklus üle 15 tn. registrimassiga keelatud"( minupoolne mugandus), kas siis nüüd hakkab Lilleküla komando sõitma vaid Mustamäe tee või Tehnika tänava kaudu Kristiine suunas, kui pole operatiivsõit! :shock:
Ma arvan, et Päästeamet peaks hakkama sekkuma liikluskorralduse muudatustesse, kui need halvendavad ameti tegevust, saaks ju muuta ära registrimassi nõude- 15 tonni asemel võiks arv olla 17 tonni ja päästeauto saaks seadust rikkumata sõita!
Ma loodan, et praegused autojuhid teavad ikka liiklusnõudeid!
mõtetes olen veel Teiega!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.