1. leht 3-st

Sireeni puudulik kasutamine

Postitatud: 17:11, 04 10 2006
Postitas vaatab eemalt
Olen mitmel korral näinud Tallinnas, et sisselülitatud vilkuritega pääseameti kustutusauto on lülitanud sisse sireeni mõnel suurel ristmikul saanud ristmikust läbi, lülitab selle aga uuesti välja. #-o Ei saa sellisest tegevusest aru, kuna sireeni sisselülitades hakkab ristmik "kihama"- inimesed, kes näiteks ületavad teed, lähevad paanikasse, ei oska korraga midagi teha, mõned jäävad keset teed seisma ja vaatavad, et mis värk nüüd. Autojuhid, samamoodi, hakkavad vaatama, et kust sireen nüüd korraga tuli ja saavutatakse hoopis vastupidine efekt soovitule, et oleks ohutu ristmikku ületada, peab ootama, et paanika vaibuks. Kui sireeni kasutada, siis miks ei kasutata seda kogu sõidu vältel, et inimesed kuuleksid seda ja jõuaksid varakult reageerida? Milleks selline osaline sireeni kasutus?

Postitatud: 21:37, 05 10 2006
Postitas anttil
olen sama teemat siin juba ammu veeretanud aga........

Tihtipaele tahaks selle asja kohta lihtsalt öelda `´loll õpib, tark teab isegi´` . Ja vaadates mida minu jutu peale on öeldud see nii ongi.

Postitatud: 20:06, 06 10 2006
Postitas maadleja
ma ei oska vastata püstitatud küsimusele, kuid nägin täna isegi seda, et kui lilleküla pritsuauto kristiine keskuse eest ristmikult üle sai, siis sireenid vaibusid.kas tõesti on sireenid nii väljakannatamatud?

Postitatud: 22:49, 08 10 2006
Postitas kalifa
Ma kahjuks ei tea, kas eelnevalt sõnavõtnud on autojuhid või teised meeskonnas kaasa sõitvad meeskonna liikmed, samas peaks olema sireeni kasutamise otstarbekus teada kõigile autos viibijatele, olen ka ise kogenud olukorda, kus sireeni lülitas auto vanem, sest selle nupp oli talle lähemal!!!
Sireeni võib kasutada täiendavalt alarmsõidukil vilkuri töötades, kus sellel on teisi liiklejaid hoiatav eesmärk- kes on siis need liiklejad.
Sireeni kuulevad kergliiklejad mitmesaja meetri kauguselt, ristmikul seisvad ja aeglaselt sõitvad autojuhid samuti piisavalt kaugelt, kuid heli peegeldumise tõttu võib olla neil selle suuna määramisel raskusi, eelöeldut arvestades, peaks sireeni sisse lülitama aegsasti lähenedes sellistele liiklejatele- eelkõige ristmikele, samas on mõttetu sõita läbi kogu linna igal ajal sireeni uilates, suurematel kiirustel jääb sireeni kuulmine teistele juhtidele liiga hiljaks ja siin tuleb kasutada eelkõige enda vilkuri nähtavaks tegemise põhimõtet ja õige sõidujoone kasutamist.
Olen ka ise kogenud, et nii mõnigi meeskonnaliige hoopis pahandab liigse sireeni kasutamise pärast!!!
Püüan ka ühe video siia üles panna, et ilmekamalt seda sireeni kuuldavust näidata.

Postitatud: 20:03, 10 10 2006
Postitas anttil
Minu eelnevad sõnavõtud antud teemadel on otsene kogemus nii autojuhina, meeskonnavanemana kui ka bussijuhina liikluses osalejana.
Ainult et siiamaani olen ma rääkinud kurtidele kõrvadele.

Sama muide on lugu ka sõidutulede kasutamisega töötava pritsuauto tähistamiseks. Midagi on väga-väga mäda meie autojuhtidega ja veel rohkem mäda nende koolitamisega/koolitamatusega

Postitatud: 12:38, 16 10 2006
Postitas maadleja
olen täitsa tavaline tõrjuja, kui nii saab öelda.

Postitatud: 12:23, 17 10 2006
Postitas vaatab eemalt
kalifa kirjutas:Ma kahjuks ei tea, kas eelnevalt sõnavõtnud on autojuhid või teised meeskonnas kaasa sõitvad meeskonna liikmed, samas peaks olema sireeni kasutamise otstarbekus teada kõigile autos viibijatele, olen ka ise kogenud olukorda, kus sireeni lülitas auto vanem, sest selle nupp oli talle lähemal!!!
Sireeni võib kasutada täiendavalt alarmsõidukil vilkuri töötades, kus sellel on teisi liiklejaid hoiatav eesmärk- kes on siis need liiklejad.
Sireeni kuulevad kergliiklejad mitmesaja meetri kauguselt, ristmikul seisvad ja aeglaselt sõitvad autojuhid samuti piisavalt kaugelt, kuid heli peegeldumise tõttu võib olla neil selle suuna määramisel raskusi, eelöeldut arvestades, peaks sireeni sisse lülitama aegsasti lähenedes sellistele liiklejatele- eelkõige ristmikele, samas on mõttetu sõita läbi kogu linna igal ajal sireeni uilates, suurematel kiirustel jääb sireeni kuulmine teistele juhtidele liiga hiljaks ja siin tuleb kasutada eelkõige enda vilkuri nähtavaks tegemise põhimõtet ja õige sõidujoone kasutamist.
Olen ka ise kogenud, et nii mõnigi meeskonnaliige hoopis pahandab liigse sireeni kasutamise pärast!!!
Püüan ka ühe video siia üles panna, et ilmekamalt seda sireeni kuuldavust näidata.

](*,) auto vanem lülitab sireeni sisse??? :shock:
sireeni kasutamine on õigustatud igal ajal, ka öösel! Siit tekib küsimus, kas tõesti pole pealinnas pritsuautode roolis olevad juhid läbinud alarmsõidukijuhi koolitust :(

tartu

Postitatud: 16:00, 17 10 2006
Postitas toomas.rosin
Omalt poolt siis küsiks kas olete linnas op sõitu tehes pannud tähele kaasliiklejate reaktsiooni tagant sireenide huilates läheneva op auto suhtes? Mina võin öelda et pooled juhtidest pidurdavad ees(ilma rida vahetamatta) ja umbes veerand ei suvatse üldse välja teha.Ei ole vist mõtet vaidlema või selgitama hakata seda kumma auto pidurdusteekond on pikem/lühem.Selle siis ongi parem tagant kiiremini lähendes vaikselt mööda sõita ja kui tõesti ei ole ees vaba ruumi paistmas siis alles viled peale.

See siin ainult minu arvamus aga se ei ole tulnud ainult vaatluste tulemusena vaid ikka rooli keerates.Ikka üks pritsus ja päev hiljem kiibaris.

Postitatud: 17:52, 18 10 2006
Postitas Innar
http://www.youtube.com/watch?v=2UHqby-y ... ed&search=

Ameerikas on sireen vist koguaeg peal.
Sõltumata sellest kas on autosid ees või mitte.

Postitatud: 23:16, 26 10 2006
Postitas Ivo
Sireeni kasutamise vajalikkuse üle otsustab ikka autojuht ja mitte keegi teine. Loomulikult ei hoita sireeni kogu aeg peal. Siis kui vaja on lülitatakse sisse ja ongi kogu teadus. Kui kõik kogu aeg sireenidega sõidaks, siis terve linn ainult undakski.

Postitatud: 23:56, 26 10 2006
Postitas emsy
Meie riigis ei ole alarmsõitu tehes kohustuslik alarmi sisselülitamine (küll on kohustuslik vilkurite kasutamine). Nii et see on tõesti autojuhi oma suva kuidas ta ohutut alarmsõitu teostab.
Eelpool toodud väide, et autojuhid kuulevad sireeni kaugelt, on praktikale tuginedes täiesti vale, pigem teevad nad sireeni kuuldes autoga täiesti ootamatuid manöövreid.
Samas on rida sõite, kus ei ole nii "tuline" kiire, et peaks liikluse oma huilgamisega sassi ajama. Ja öösel kasutan sireene ainult äärmisel vajadusel- ikkagi teistel öörahu ju... :-$

Postitatud: 20:23, 27 10 2006
Postitas anttil
Selle kõige peale tahaks küsida, et miks te räägite ainult autojuhtidest ja nende reaktsioonidest. See on kellegi tegemata töö. Mina oma rumala aruga räägiksin hoopis nende eest, kes neljal rattal ei sõida.
Miks te kõik olete ära unustanud jalgratturid ja jalakäijad? Kas nemad on teie silmis mitte keegi, et nad ei vääri mingit tähelepanu ja nemad nagu ei peagi teadma, et kusagil midagi suurt ja eriskummalist tulemas on.

Postitatud: 15:03, 28 10 2006
Postitas emsy

Postitatud: 22:25, 13 11 2006
Postitas Slim
olen selle poolt, et sireenid võiksid/peaksid linnas/asulas olema sisse lülitatud kogu sõidu vältel... kahjuks, on raadioside pidamine sisselülitatud sireenidega võimatu (Tartus... nii pääste-, kui kiirabiautos)

Postitatud: 19:24, 16 11 2006
Postitas emsy
Minu arust on natuke tobe sireene kogu linnas sõidu aja sees hoida. Kui ei ole ikka kedagi ees tolknemas või ristmiku lähedal, siis mis sa ikka huligad nii hirmsasti. Ja nagu eelpool mitmel korral mainitud- ei kuulda seda sireeni nii hästi kui võiks.
Kui kiirabi saab rida sõite rahulikult teha, siis miks peame meie nt. posti küljes oleva prügikasti kustutamiseks meeletult lärmi tegema.