Sireeni puudulik kasutamine

Operatiivsõidukite juhtimine, olukorrad liikluses ja maastikul. Juhtimisvõtted.
anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

PostitusPostitas anttil » 11:55, 17 11 2006

vastuseks eelnevale.
Kui nüüd hakata mõtlema sedasi, et tänav on tühi, kedagi näha pole jne.jne. pole mõtet sireeni kasutada siis ........... kunagi ei tea, kes sulle kusagilt nurga tagant ette keerab või mingi imeliku manöövri teeb. Narvas kui õnnetus juhtus oli ju kah tänav tühi ja hommikune aeg. Jätkuvalt jään mina igatahes selle juurde et üks alarmsõiduki juht peab ennast tegema kuuldavaks , nähtavaks ja kaasliiklejatele arusaadavaks. Ja seda juba sellepärast, et igasugune alarmsõiduk on kõrgendatud ohu allikas teistele liiklejatele. Ja tõesti juhus on pime. Mis aga kiiraabiauto ja tuletõrjeauto võrdlusesse puutub siis füüsikaseadusi pole veel kehtetuks tunnistatud( kuigi varsti hakatakse ka meil Eestis selle peale mõtlema, samuti muudetakse möödasõit kohustuslikuks manöövriks) ja kui palju neid põlevaid prügikaste ikka on.
Antti
tel. 58279009

Innar
Postitusi: 131
Liitunud: 15:15, 19 01 2006
Asukoht: Tallinn - Emmaste
Kontakt:

PostitusPostitas Innar » 12:12, 17 11 2006

Ükskord Sõpruse pst ja Linnu tee ristmikul ( Ise olin rattaga) nägin,et tuleb Mustamäe 4-1 mööda Linnu teed siis (Soovis pöörata paremale), vilkurid ka peal. Selle asemel,et sireeni kasutada ja oma pööre ära sooritada jäi ta hoopis seisma. Mulle tuli vahepeal roheline tuli,aga egas ikka ei julgenud üle tee ka minna kui väljakutsele sõitev tuletõrjeauto seisab ligemale pool minutit ja ootab omale rohelist tuld. Tal ju õigus igal ajal liikuma hakata sealt. Mina otsustasin tol korral,et ei lähegi sealt üle tee ja valisin teise tee. Peale seda ta lõpuks hakkas liikuma ka.
Olukord liikluses seal polnud küll väga jube,et ta oleks pidanud ootama ilusti foori taga oma võimalust. Üsna aja raiskamine.
Sireeni kasutades oleks ta ilmselt üsna kohe lastud vahele.

emsy
Postitusi: 14
Liitunud: 22:04, 20 10 2006
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas emsy » 00:01, 18 11 2006

Kui keegi sulle ette tahab keerata, siis teeb ta seda sireenist sõltumata. ](*,) Lihtsalt "halb õnn". Kui hakata mõtlema, et igal ajal, igas kohas võib keegi ette hüpata, siis jookse parem jala. Eelneva jutu mõte ikka endine- sireeni ei kuulda. On selle põhjus siis võimas autoraadio või madal kuulmislävi. Või ei ole ühest õpetust kuidas toimida alarmsõiduki lähenedes...
Innari jutu peale arvan, et juht oli vilkurid lihtsalt "peale" unustanud (on omalgi seda korra ette tulnud :oops: ).
VÄLE TUUL

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

PostitusPostitas anttil » 08:19, 18 11 2006

Selle kuulmise ja mittekuulmise kohta ütleks küll nii, et kui alarmsõiduki juht ei oska/saa/taha ennast kuulda nähtavaks teha, siis on ta valinud minu arust vale ameti.
Olen sõitnud igasuguste liikuritega ja oma arust ikka päris palju. Ja seda nii siin Eestis kui ka mööda euroopat. Kahjuks tuleb ikkagi nentida, et sireeni kuuleb. Või olen mina eriline idioot, kes igaltpoolt ainult sireeni otsibki.
Lihtsalt endale vett peale tõmmates võin tasakesi sosistada, et meie enda ameti autojuhtide ettevalmistus on väga nõrk kui mitte öelda Puudulik/olematu lisagem siia veel autokoolide tegemata töö ja jõuamegi seisu , kus me praegu oleme- ühed ei kuule, teised ei näe ja kolmandad ei oska midagi ette võtta nendega, kes ei kuule ja ei näe.
Rõhutaks veel kord- kui me ise enda ohutuse eest ei hoolitse ei tee seda mitte keegi teine. Lihtsalt ei tasu unustada kes Sa oled, kust Sa tuled ja kuhu Sa minema pead. Ja ärgem unustage MEIL KÕIGIL ON OMAKSED-naine, lapsed, vanemad-ühesõnaga KEEGI ootab meid. Tervena koju. Jõudkem siis tervena nende juurde tagasi. Sama kehtib meie poolt ka kaasliiklejate suhtes. Ka nendel on perekond ja ka neid oodatakse.
Peame siis lugu endast ja kaasliiklejatest.
Antti
tel. 58279009

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Doktor » 14:48, 20 11 2006

Kui rääkida enese nähtavaks tegemisest laiemalt, siis peaks meenutama, et inimese põhiliseks info allikaks on tema silmad. Sireen on küll oluline, kuid päästeauto kindlaks tegemiseks on juhtivad asjad värv ja vilkurid. Eesti pritsuautodel on aga vilkuritega nagu on. Enamikus kõrgel katusel pinalite, redeli jms varjus. Sageli ei tööta mõni neist korralikult, pööreldes aeglaselt või on pirn sees nagu seasilm. Esivilkurid olgugi enamikul olemas on nõrgad ja töötavad re¾iimiga, mis silmapilguks peeglisse vaadates on pimedad ehk vilguvad liiga aeglaselt. USA pritsuatosid vaadates on ühel nende autol vilkuvaid tulukesi küljes mitme meie auto jagu. Vahest on nähtavaks tegemisel just selles kohas palju ära teha...
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

vaatab eemalt
Postitusi: 12
Liitunud: 15:30, 15 09 2006
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas vaatab eemalt » 11:34, 06 12 2006

huh, täiesti nõus anttil-ga, nagu kurtidele kõrvadele on see sireenide kasutamise jutt...seleta palju tahad, ikka jälle sama teema juures tagasi ](*,) kas tõesti ei kasutata sireene sellepärast, et on "öörahu" no tundub, et siiski on paljudel juhtidel alarmsõidukijuhi kursus läbimata (tundub, et autokooliski õpitu on ununenud). Ei hakkagi üle seletama, mis toob kaasa sireenide sisslülitamine siis "kui enam ei pääse autode vahelt läbi ja keegi ei märka". Kuna alarmsõidukijut vastutab '"saba ja karvadega" iga oma eksimuse eest liikuluses, siis soovitan tõesti endale sireenide ja vilkurite kasutamise vajalikkus selgeks teha. Viimasel ajal olen täheldanud palju alarmsõidukite õnnetusi ja nagu eelpool mainisin, süüdi on peaaegu alati alrmsõiduki juht, eriti just kiirabiautodega :(
kõik ei ole nii nagu esialgu paistab

emsy
Postitusi: 14
Liitunud: 22:04, 20 10 2006
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas emsy » 23:33, 06 12 2006

No mida ma huilgan keset ööd, kui mul ees sõidab üks takso ja eemalt sõidab vastu kaks taksot ning ma näen, et mind on märgatud. Kas tühjal maanteel pean ka sireeni kasutama, et teeäärsed lehmad ikka näeksid/kuuleksid mind?
Kui ma eemalt näen mingit ohtu, siis kasutan ALATI sireeni.
Ja veelkord- on rida väljasõite kuhu ei ole kiire. Miks ma pean kõigist ette trügima, et saaks kustutada väikest prügikasti või otsida mingit mõtetut õlilaiku. Seda ülbust ja "lühinägelikust" on meie liikluses küllalt.
Lihtsalt vastavalt väljakutse iseloomule vastav käitumine.
VÄLE TUUL

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

PostitusPostitas anttil » 00:06, 07 12 2006

Mulle millegipärast ei meeldi see ütlus - kui ma näen ohtu. Kallikesed me ise olemegi ju kõrgendatud ohu allikad. Mõtleme natukene inimese kui olevuse sellise peale. Ilmselt on jäänud vahele tund kus räägiti liikluspsühholoogiast.
Ei ma ei räägi et te peate öösel sireeni kasutama. Üldse ei pea, aga tehke ennast kaasliiklejatele nähtavaks, kuuldavaks ja arusaadavaks.Rohkem polegi vaja ju. Öö on öö ja päev on päev.
Antti
tel. 58279009

vaatab eemalt
Postitusi: 12
Liitunud: 15:30, 15 09 2006
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas vaatab eemalt » 17:03, 08 12 2006

emsy kirjutas:No mida ma huilgan keset ööd, kui mul ees sõidab üks takso ja eemalt sõidab vastu kaks taksot ning ma näen, et mind on märgatud. Kas tühjal maanteel pean ka sireeni kasutama, et teeäärsed lehmad ikka näeksid/kuuleksid mind?
Kui ma eemalt näen mingit ohtu, siis kasutan ALATI sireeni.
Ja veelkord- on rida väljasõite kuhu ei ole kiire. Miks ma pean kõigist ette trügima, et saaks kustutada väikest prügikasti või otsida mingit mõtetut õlilaiku. Seda ülbust ja "lühinägelikust" on meie liikluses küllalt.
Lihtsalt vastavalt väljakutse iseloomule vastav käitumine.


Oeh, "õndsad on need, kes on vaimust vaesed..." vastused oma küsimustele leiad antud foorumi eelnevetest postitustes ](*,) aga eks siis korda üle, kui öösel tänaav näed, kes sulle v a s t u tulevad, ei tähenda, et sa näed nurga taha ja kõrvaltänavasse ja nemad ei kuule ega näe sind....kõrvaltänavalt liginevat "ohtu" ei näe ka kõige parema nägemisteravusega autojuht....õlilaiku korstamisele väljasõit ei ole operatiivsõit st õlilaigu koristamise ei ole kiire iseloomuga tööülesanne. Vat vilkurite ja sireenida kasutamise eesmärk ja operatiivsõidu mõiste tuleks enne endale selgeks teha, kui istuda operatiivsõiduki rooli :roll: Ega see teema pole püstitatud siia, et kellegiga vaielda, ise oled roolis, ise vastutad oma meeskonna ja auto eest ning kui juhtub liiklusõnnetud, siis vastutad ka. Väike soovitus - minge alarmsõidukijuhi koolitusele, vaielge sealsete instruktoritega - tehakse kohe puust ja punaseks, miks peab öösel kasutama nii sireeni ja miks ei soovitata sireeni kasutada osaliselt.

Kes nüüd tahab viiendat korda püstitada küsimust, et miks öösel peab kasutama sireeni ja miks ei või osaliselt kasutada vilkurit, :twisted: siis vaielda ei taha, kõik on soovituslik, et juhtuks vähem õnnetusi, sest päästja töö väga raske ja väga vajalik ning rumalusest tingitud õnnetusi vaja ei ole.
kõik ei ole nii nagu esialgu paistab

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas kalifa » 17:42, 08 12 2006

:-k Tahaks eemalt vaatajalt küsida, millistel kursustel see puust ja punaseks selgeks tehakse, ma ise seda küll ei ole kuulnud, et nii õpetatakse.
mõtetes olen veel Teiega!

emsy
Postitusi: 14
Liitunud: 22:04, 20 10 2006
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas emsy » 08:33, 09 12 2006

Nii palju kui on inimesi, nii palju on ka arvamusi... . Endiselt ei ole meie riigis alarmi kasutamine operatiivsõidu ajal kohustuslik.
Samas on meie juhid siinses liikluses väga hästi hakkama saanud- kiitus neile.
VÄLE TUUL

reinuvader
Postitusi: 77
Liitunud: 09:33, 23 03 2006
Asukoht: valgamaa
Kontakt:

PostitusPostitas reinuvader » 11:58, 09 12 2006

Tere!kirjutaks ka oma arvamuse.no mul õnnestub seda nn op autoga sõitmist tihedamini ette tulema(kuna kaks rauda tules nii tuletõrjes kui kiirabis...muide kiirabis tuleb seda ette tihedamaltki)ja pean üldiselt eesti autojuhtide tähelepanelikkust ja teed andmist kiitma,vähemalt mnt antakse teed küll...isegi nii,et kui on palju minuga ühes suunas minejaid ning vastu tulejaid,et tekhakse mulle keskele nn koridor kust läbi pääsen(loomulikult on mõningaid tõrvatilku meepotis kes asja solgivad..kuid neid on õnneks vähem).linnas natuke raskem jah...kuid ühe eelkõneleja jutt oligi ses suhtes õige ka,et ME ISE oleme suurem ohuallikas ning vastavalt sellele ka käituma peaksime ning kui tekib küsimus kas lasta sireeni või mitte...siis pigem lasta,see on me õigus,sest muud suuremat õigust meil polegi va,et kiirust võime ületada ja vb mõnd märki rikkuda...kui toimub op sõit.no tuletõrjes on see op sõidu mõiste kuidagi udusemalt välja kirjutatud st on autojuhi suva kas kasutada vilkurit-sireeni või mitte(tulekahju-lk-avarii siis üldiselt muidugi)kiirabis aga on see konkreetsemalt lahti kirjutatud st alfa-bravo sõit vilkurit või sireeni ei nõua....charli(vilkur kohustuslik...sireen soovitav)ja delta-nii vilkur kui sireen vajalik..seda linnas..mnt piisab vilkurist...vajadusel koos sireeniga.
niipalju siis vilkuritest-sireenidest,kuid on veel üks asi mis mu mõtteis on,seoses me tööga ja sedagi on siin arutatud juba nimelt kohapeal olles kogu tulede põlema jätmine...nii,et ka vilkurid käivad!no ma ei tea,kas nt politseid või kiirabi juhte ei koolitata siis vastavalt,et SEE neil pidevalt meelest ära läheb...päästjatega on asi nats parem...kuid ka meil tuleb seda ette.Ütleb ju LE,gi....et teeääres seisval autol peavad põlema park tuled...mitte lähi ega jumala eest isegi kaug tuled(koos prosektoritega).näide mõni kuu tagasi....avarii,kohal on kõik teenistused....ja eranditult kõigil kes kohale jõudsid põlesid koos vilkuritega suured tuled(tegevus toimus öösel kl 02.)olin siis tõrjuja ning oli ikka vastik küll kui avarii teinud auto tagant tulles pea tõstsin ja politsei auto tuled mulle otse näkku paistsid...pimestasid nii ära,et komistasin lõikurite voolikute taha ning leidsin ennast maoli maas.ok meie Kata tuled keerati siis maha...kuid ei lähe meie ju teiste teenistuste autodesse neid maha keerama ja tegelikult ega autojuhid näe ka läbi tulede meil plinkivaid vilkureid õieti.
samas üldiselt ei saa ma siiski kurta,sest op juhtide kursustest on kasu...kahjuks ei jõuta koolitusega veel kõiki kes seda vajavad teha...kuid töö käib,seega EDU kõigile!

vaatab eemalt
Postitusi: 12
Liitunud: 15:30, 15 09 2006
Asukoht: Tartu
Kontakt:

kalifale

PostitusPostitas vaatab eemalt » 10:00, 19 12 2006

operatiivsõidukijuhi kursustel, nagu eelpool korduvalt mainitud
kõik ei ole nii nagu esialgu paistab

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: kalifale

PostitusPostitas kalifa » 22:56, 04 01 2007

vaatab eemalt kirjutas:operatiivsõidukijuhi kursustel, nagu eelpool korduvalt mainitud

Kui saaks teada selle kursuse läbiviimise koha ja õppejõudude nimed, ehk siis saan ka aru sellest õpetusest.
Ilusat jätkuvat aastat Teile kõigile ja ärge siis libedakoolitust unustage!
mõtetes olen veel Teiega!

vaatab eemalt
Postitusi: 12
Liitunud: 15:30, 15 09 2006
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas vaatab eemalt » 13:28, 19 01 2007

Päris huvitav,kuidas koolitajate nimed ja koht nende õpetusest aru aitab saada :D Ag no mis siis ikka - JUPO ja OÜ Autosõit korraldavad väga kvaliteetsied operatiivsõidukijuhi kursuseid, millegi pärast arvan, et koolitajate nimed ei anna eriti infot nende õpetusest :? , kuid nendest niipalju, et JUPO-s siis kõik ja OÜ Autosõidus enamus koolitajateks on inimesed, kes on pika alarmsõidukijuhi kogemusega. Hea meelega lisaks ühe JUPO koolitajate koostatud juhise "Talvesõit", kuid kahjuks ei saa siia attachmenti juurde panna, või ma siis lihtaslt ei oska seda lisada :oops: eraldi vastusena on see veidi pikk, kipub risustama. Igatahes turvalist libedat aega kõikidele juhtidele (mitte ainult operatiivsõiduki roolis) ja ärge siis hinnake enda ja oma sõiduki võimeid üle.
kõik ei ole nii nagu esialgu paistab


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron
Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.