1. leht 1-st

Vähemkaitstud liikleja ja operatiivsõiduk

Postitatud: 15:46, 24 01 2007
Postitas anttil
Kuna kevadel tuleb kooli lõpetamise aeg, siis küsiks nüüd natukene lisa siin foorumis tegutsevate autojuhtide käest.

Olen valinud teemaks vähemkaitstud juhi ja tema ohutuse tagamise. Olge siis nüüd head ja kirjutage- mida peaksid autojuhid tegema või kuidas käituma kui nad näevad enda taga sõitmas alarmsõitu tegevat alarmsõidukit.

Tahaks saada siit paljusid erinevaid arvamusi- targutada oskan ma juba niigi. Kuna olen selle asja valinud omale südameasjaks tahaks kasvõi natukese kaupa autokoolides seda asja sisse viia.

Re: Natukene abi vaja.

Postitatud: 20:37, 24 01 2007
Postitas kalifa
anttil kirjutas:Kuna kevadel tuleb kooli lõpetamise aeg, siis küsiks nüüd natukene lisa siin foorumis tegutsevate autojuhtide käest.

Olen valinud teemaks vähemkaitstud juhi ja tema ohutuse tagamise. Olge siis nüüd head ja kirjutage- mida peaksid autojuhid tegema või kuidas käituma kui nad näevad enda taga sõitmas alarmsõitu tegevat alarmsõidukit.

Tahaks saada siit paljusid erinevaid arvamusi- targutada oskan ma juba niigi. Kuna olen selle asja valinud omale südameasjaks tahaks kasvõi natukese kaupa autokoolides seda asja sisse viia.
Millise kooli lõputööst on juttu?
Selle hr. Rumvoldi tülitamisega tegid vist küll tühja tööd, Päästeametis on miljon muud tähtsamat asja, kui juhtide koolitamine, seaduse järgi ei tohiks kedagi töölegi võtta autojuhiks ilma algkoolituseta, paraku see koolitus ei toimi ja eks loodetakse sellele, et ega politsei omasid murra.
Paljudel juhtidel üldse on see nõutud alarmsõidukijuhi tõend komandost välja sõites ette näidata, kaasa arvatud remonti sõitev lukksepp.
Ilma tõendita ei tohiks asja olla sellise sõiduki rooli, mille registreerimistunnistusel on märge alarmsõiduki kohta.
Soovin Sulle jõudu selle pähkli puremisel!

Postitatud: 23:15, 24 01 2007
Postitas anttil
Tegemist on mootosõidukijuhi õpetaja kursusega. Pärnus toimub see Mainori kõrgkoolis. Hellat Rumvolt on meil selle asja läbiviia ja lõputöö juhendaja kui nii võib öelda.

Seda, mis puudutab puudulikku algkoolitust näen ma kahjuks igal 4- ndal päeval riigitööle tulles.

Postitatud: 18:14, 25 01 2007
Postitas kalifa
[quote="anttil"]Tegemist on mootosõidukijuhi õpetaja kursusega. Pärnus toimub see Mainori kõrgkoolis. Hellat Rumvolt on meil selle asja läbiviia ja lõputöö juhendaja kui nii võib öelda.

Tere tulemaast autojuhtide koolitajate perre!

Ma olen seisukohal, et juhtide õige käitumine on lahti seletatud mõistes "anna teed", nad ei tohiks teha ühtegi tegevust, mis sunniksid alarmsõiduki juhti muutma oma sõidukiirust või -suunda, iseasi, kui paljud seda nii mõistavad.
Ise olen algajate koolitusel sellest lähtunud, et nad aga meid varakult märkaksid, tulebki õigesti kasutada vilkureid ja sireeni.

PS: vaadake, kuidas on uutel politsei VW bussidel lahendatud vilkuvate siniste märgutulede paigutus, need väljuvad auto gabariitidest külgedel, ikka selleks, et paremini ettepoole sõidukite reas sõites paistaksid.
Huvitav, millal päästeametisse sellise ratsionaalse mõtlemisega inimesed tööle tulevad!

Postitatud: 08:38, 26 01 2007
Postitas tulehull
Nõuka ajal võis alarmsõiduki rooli istuda alles teise liigi autojuht.Selleks pidi olema juhi staazi vähemalt 3 aastat,et teist liiki minna õppima.Tänapäeval seda nõuet ei loe ja on ka rohkem avariisid ja õnnetusi,sest tihti on roolis ka see,kellel juhistaaz puudub,Alarmsõiduki juhtide koolituseks aga puudub raha.Meil on igas vahetuses üks alarmsõiduki õigust omav juht,kui see mees on aga haige ,peab sõitma mees,kellel seda luba pole.Muide algajale juhile nädalasest alarmsõiduki juhi kursusest ka ei piisa.

Postitatud: 13:05, 26 01 2007
Postitas Doktor
Kolleegid jäägem ikka teemasse

Läinud vahetuses oli kogemus, kus alarmsõidul oleva pritsuauto ees olnud sõiduauto sõitis teeandmiseks vastassuuna vööndisse. Seda siis Tartu tuiksoonel Riia tänaval. Täval on mõlemas suunas kaks sõidurada ning keskel pidev topeltjoon. Edasi nägi ta vastutulevat bussi ja nõelas kohe pärisuunda tagasi. Meie juht nägi olukorda ja ei hakanud trügima, nii et kõik lahenes õnnelikult. Nii ei peaks sõiduautojuht käituma.

Välditagu igati alarmsõiduki eest läbi kiirendamist näiteks pöördel kõrvalteelt peateele. Liiklus on meil tihe ja tihti sõidetakse väikese riskiga välja, kuna muidu ootad ja ootad ja ootad... Sellegipoolest, ka seekord jäi meie auto terveks ja Võru ning Kabeli tn. ristmik oli talle armuline. Möödusime sellest autost umb 1m kauguselt.

Mitte praktiseerida pritsauto järel õnnetuskohale sõitmist. See on mingi uus rullnokluse vorm.

Seniks need kuni uusi mõtteid tuleb... :idea: [/list]

Postitatud: 21:52, 26 01 2007
Postitas kert.
Doktor kirjutas:Läinud vahetuses oli kogemus, kus alarmsõidul oleva pritsuauto ees olnud sõiduauto sõitis teeandmiseks vastassuuna vööndisse.
Samuti mitu korda sellist käitumist näinud. :shock:
On ka juhte, kes täiesti mõtlematult pritsuautot nähes seisma jäävad, olgu või tegemist kurvi, silla või misiganes kitsa kohaga.

Postitatud: 14:58, 30 01 2007
Postitas Doktor
On ka juhte, kes täiesti mõtlematult pritsuautot nähes seisma jäävad, olgu või tegemist kurvi, silla või misiganes kitsa kohaga.
Sellise käitumise ulatus võrdu lausa epideemiaga. Kuigi see on LE- ag vastuolus, aga ehk oleks mõtet rääkida eest ära sõitmise võimalusest. Kiirendab natuke ja sobival kohal laseb mööda, mitte ei hakka iga hinna eest just siin ja kohe möödasõitu pakkuma.

Postitatud: 23:30, 30 01 2007
Postitas janark
tee andmise kohta üks õpetlik videoklipp. (mis sisaldab endas ka pisut huumorinurka)

http://www.break.com/index/humvee_drivi ... affic.html