Päästeauto põrkas Tartus kokku väikebussiga

Operatiivsõidukite juhtimine, olukorrad liikluses ja maastikul. Juhtimisvõtted.
kalju
Postitusi: 206
Liitunud: 09:19, 13 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas kalju »

Ei hakanud neti kommentaaridega tutvumagi. Julgustage roolis olnud juhti mitte olema nõus üksi süüdi jääma. Ei tasu unustada, et teistel lasub kohustus teed anda. Ehkki nüansid olid veidi erinevad, andis kunagi üks Keila autojuht asja kohtusse ja võitis.
Madala palgaga surmani välja! (Muidugi mitte minu surmani)
anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Postitus Postitas anttil »

Nüüd hakkas minus jälle rääkima sõiduõpetaja.

Siinkohal julgeksin Kalju` le vastu vaielda. Liiklusseadus kirjutab eesti keeles eestikeelsete tähtedega üles alrmsõiduki juhi õigused ja kohustused. Kaasliiklejate ohutuse tagamine tähendabki ohutuse tagamist. Kui autojuht sellest mõistest aru ei saa siis andke andeks ta ei ole ju autojuht vaid midagi muud. Peale selle on ka autojuhil oma ametikoha juhend jne. Ärme räägime siin sellest et ei ole autojuhte vms. Palka ju meile makstakse. Autojuhile selle eest, et autoga sõidab ja meeskonna ja auto sündmuskohale viib ja tagasi toob.

Vabandage minu skeptilisust.
Antti
tel. 58279009
tulehull
Postitusi: 125
Liitunud: 11:59, 10 02 2006
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Postitus Postitas tulehull »

Tahaksin väga teada,kui suurel osal see nn operatiivautojuhi tunnistus üldse on,Meil igatahes alla poole.sõidavad aga kõik,sest eraldi autojuhi koht puudub ja puudub ka valiku võimalus.
Karilaid
Postitusi: 81
Liitunud: 09:38, 28 06 2007
Asukoht: Tallinn Lilleküla
Kontakt:

Postitus Postitas Karilaid »

Mismoodi puudub valiku võimalus?
Loll jutt!
Kui eraldi vastutuse eest ei maksta, siis rooli ei roni. MOTT!

8)
Karilaid
___________
Roger. Out...
saarebeebi
Postitusi: 15
Liitunud: 11:31, 24 04 2006
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas saarebeebi »

Viljandimaal pole kunagi makstud
kurat,me jääme hiljaks
tulehull
Postitusi: 125
Liitunud: 11:59, 10 02 2006
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Postitus Postitas tulehull »

KolleegKarilaid,ei ole see loll jutt,sest meil Viljandimaaal puudub autojuhi ametikoht,sõidab see,kes oskab.Igas vahetuses on küll üks opautojuhi paberitega mees,kuid tihti tuleb välja sõita kahe autoga,siis istub rooli see kellel on Ckati load.Juurde ei maksa selle eest küll meile keegi.Vahetuses on 1+1 või 1+2,nii,et ei oleju valikut.Elu provintsis on juba kord selline.
Karilaid
Postitusi: 81
Liitunud: 09:38, 28 06 2007
Asukoht: Tallinn Lilleküla
Kontakt:

Postitus Postitas Karilaid »

Süüdistage iseennast!

8)
Karilaid
___________
Roger. Out...
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas kalifa »

tulehull kirjutas:KolleegKarilaid,ei ole see loll jutt,sest meil Viljandimaaal puudub autojuhi ametikoht,sõidab see,kes oskab.Igas vahetuses on küll üks opautojuhi paberitega mees,kuid tihti tuleb välja sõita kahe autoga,siis istub rooli see kellel on Ckati load.Juurde ei maksa selle eest küll meile keegi.Vahetuses on 1+1 või 1+2,nii,et ei oleju valikut.Elu provintsis on juba kord selline.
Kas Teile siis töölepinguid ja ametijuhendeid ei ole enne allkirja panemist tutvustatud või on see ennastsalgavus nii veres, et teen mida vaid, peaasi, et minema ei löödaks. Olete ise lasknud oma ametijuhendisse autojuhi kohustused sisse kirjutada ja selle siis alla kirjutanud lisatasu nõudmata, nüüd vähe hilja oma rumalust nutta! Põhjas tõusis viimati juhtide palk võrreldes meeskonna vanemaga niipalju, et pandi avaldused lauale üleviimiseks vanema kohalt autojuhiks!
mõtetes olen veel Teiega!
speyactilus
Postitusi: 61
Liitunud: 12:11, 06 02 2006
Asukoht: Viljandi KK
Kontakt:

Postitus Postitas speyactilus »

kalifa kirjutas:
tulehull kirjutas:KolleegKarilaid,ei ole see loll jutt,sest meil Viljandimaaal puudub autojuhi ametikoht,sõidab see,kes oskab.Igas vahetuses on küll üks opautojuhi paberitega mees,kuid tihti tuleb välja sõita kahe autoga,siis istub rooli see kellel on Ckati load.Juurde ei maksa selle eest küll meile keegi.Vahetuses on 1+1 või 1+2,nii,et ei oleju valikut.Elu provintsis on juba kord selline.
Kas Teile siis töölepinguid ja ametijuhendeid ei ole enne allkirja panemist tutvustatud või on see ennastsalgavus nii veres, et teen mida vaid, peaasi, et minema ei löödaks. Olete ise lasknud oma ametijuhendisse autojuhi kohustused sisse kirjutada ja selle siis alla kirjutanud lisatasu nõudmata, nüüd vähe hilja oma rumalust nutta! Põhjas tõusis viimati juhtide palk võrreldes meeskonna vanemaga niipalju, et pandi avaldused lauale üleviimiseks vanema kohalt autojuhiks!
on kõike tutvustatud ... kuid see on viljandimaal aegade algusest saadik nii ... loodame et uuest aastast tehakse ka autojuhile lisatasu ... sest muidu agiteerin isiklikult mitte sõitma autoga ...
Mina ei kuuluta ainumast tõde ...
kalju
Postitusi: 206
Liitunud: 09:19, 13 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas kalju »

speyactilus kirjutas:... sest muidu agiteerin isiklikult mitte sõitma autoga ...
Näe, kus kõva mees tuli. aga läheks parem tööle.. :)

Aga kui selle Keila juhi käest kohtus küsiti, kas oleks saanud kuidagi avarii ära hoida, siis vastas ta, et poleks pidanud garaazist üldse välja sõitma...Sellega oli asi lõpetatud. Seega on tema selline mees, kes ei lase endale kanni keerata, kui korraks ühte teise teemasse hüpata. Terve elu pead silmad lahti hoidma ja mehe eest väljas olema. Nõrku pannakse igal pool. ka meie süsteemis...
Madala palgaga surmani välja! (Muidugi mitte minu surmani)
valuts
Postitusi: 126
Liitunud: 09:43, 07 07 2007
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Postitus Postitas valuts »

Huvitav oleks teada, kui paljusid hätta sattunud inimesi huvitab see, kas päästjal kes autoga sündmuskohta sõidab on vastava kategooria juhiluba või alarmsõiduki koolitus läbitud. Isiklikult arvan, et mitte kedagi see ei huvita !!! Tähtis on, et nii öelda meeskond võimalikult kiiresti ja ohutult kohale jõuab.
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas kalifa »

valuts kirjutas:Huvitav oleks teada, kui paljusid hätta sattunud inimesi huvitab see, kas päästjal kes autoga sündmuskohta sõidab on vastava kategooria juhiluba või alarmsõiduki koolitus läbitud. Isiklikult arvan, et mitte kedagi see ei huvita !!! Tähtis on, et nii öelda meeskond võimalikult kiiresti ja ohutult kohale jõuab.
Arvan, et juhtkond ja komando pealik peaksid tagama juhtide olemasolu ja vastavuse nõuetele, mille eest nad muidu palka saavad.
Kui olete laskud olukorral niiviisi käest ära minna, et teeme aga kuidagi selle sõidu ära, siis on see ju ebaseaduslik väljasõit- tuletan Teile veelkord meelde: sõidukiga, mille registreerimistunnistuses on märge "alarmsõiduk", võib sõita vaid juht, kellel on vastava alarmsõidukijuhi koolituse läbimisel väljastatud tunnistus, puudutab ka komando juhtkonda ja remondipersonali.
Kui päästja eksib mingi punkti vastu oma töös, siis leitakse kohe sanktsioonid, kui aga juhtkond teadlikult rikub seadustega kehtestatud korda, siis on vist meie riigis kõik korras!
mõtetes olen veel Teiega!
kulutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 15:49, 12 12 2006
Kontakt:

Postitus Postitas kulutaja »

[quote="kalifa Kui olete laskud olukorral niiviisi käest ära minna, et teeme aga kuidagi selle sõidu ära, siis on see ju ebaseaduslik väljasõit- tuletan Teile veelkord meelde: sõidukiga, mille registreerimistunnistuses on märge "alarmsõiduk", võib sõita vaid juht, kellel on vastava alarmsõidukijuhi koolituse läbimisel väljastatud tunnistus, puudutab ka komando juhtkonda ja remondipersonali.[/quote]

Aga kui sõita välja mittetöötavate vilkuritega? Märge registreerimistunnistuses ei tohiks olla suur näitaja. Sõites ilma vilkuriteta, oled ju liikluses nagu iga teine. Lihtsalt sündmuskohale jõudmine võtab kauem aega:) Aga oleks seaduslikum.
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas kalifa »

Oleme siin jutuga jõudnud sinnamaale, kus mõned ülemused ja personalitöötajad peavad vist hakkama lahkumisele mõtlema, sest eelnevate aastate jooksul ei ole suudetud tagada eestis kehtivate õigusaktide nõuete täitmine temale alluvas asutuses!
Nagu panete järgnevatest punktidest tähele, ei ole juttu alarmsõidust vaid alarmsõiduki aknast kontrollijale ulatatavatest dokumentidest, mis juhil peavad kaasas olema.


Väljavõte autoveoseadusest, mis hakkas kehtima 1. oktoober 2000 ja sellel järgnevalt tehtud muudatustest:

§ 22. Autoveo õigust tõendavate dokumentide kontrollimiseks esitamise kohustus

(1) Autojuhil peavad olema ja ta peab esitama teda kontrollivale politseiametnikule või muule teda seaduse alusel kontrollivale ametiisikule järgmised dokumendid:
1) liiklusseadusest (RT 1992, 12, 193; RT I 1995, 2/3, 3; 1996, 16, 268; 1997, 86, 1459; 1999, 16, 272) ja ühistranspordiseadusest tulenevad asjakohased dokumendid;
2) autoveo liigile vastav sõidukikaart;
3) rahvusvahelistest kokkulepetest tulenevad asjakohased dokumendid;
4) autojuhi ametikoolituse tunnistus ning, olenevalt veo liigist, ohtlikke veoseid vedava autojuhi või alarmsõidukijuhi tunnistus;
5) muud veose liigist tulenevad dokumendid.

§ 27. Autojuhi ametikoolitus

(1) Autojuht, kes on läbinud ametikoolituse kursuse Teede- ja Sideministeeriumi tunnustatud õppeasutuses ja sooritanud selle kursuse lõpueksami, võib riigisisesel või rahvusvahelisel autoveol töötada lepingu alusel või osutada tasulist veoteenust füüsilisest isikust ettevõtjana järgmistel juhtudel:
1) veose veol C- või C1-kategooria auto või CE- või C1E-kategooria autorongiga, mille registrimass ületab 3500 kilogrammi;
2) sõitjate veol bussi ja sõiduautoga, kui sõidukis on koos juhikohaga üle viie istekoha;
3) sõitjate taksoveol.

(2) Autojuht, kes veab ohtlikke veoseid või juhib alarmsõidukit töölepingu alusel või tööülesandest tulenevalt, peab olema läbinud sellekohase koolituskursuse Teede- ja Sideministeeriumi tunnustatud õppeasutuses ja sooritanud selle kursuse lõpueksami.

§ 28. Autojuhile kohaldatavate kutseoskusnõuete kehtestamine

Autojuhi ametikoolituse ning ohtlikke veoseid vedava autojuhi ja alarmsõidukijuhi koolituse eeskirjad, koolituskursuse õppekavad, autojuhi kutseoskusnõuded ja koolitustunnistuse vormi kehtestab teede- ja sideminister.

§ 29. Vastutus käesoleva seaduse rikkumise eest

Käesoleva seaduse ja selle alusel kehtestatud õigusaktide nõuete rikkumise eest kohaldatakse seadustega sätestatud vastutust.

§ 31. Järelevalve

(1) Käesolevas seaduses ettenähtud dokumente võivad kontrollida asjaomased ametiisikud järgmiselt:
1) politseiametnik sõidukikaarti, autojuhi ametikoolituse tunnistust, ohtlikke veoseid vedava autojuhi tunnistust ja alarmsõidukijuhi tunnistust ning välisriigi autojuhilt veoluba;
2) tolliametnik välisriigi autojuhilt veoluba;
3) piirivalveametnik rahvusvahelise tehnoülevaatuse tunnistust ja rahvusvahelise autoveo sõidukikaarti.

(6) Käesoleva seaduse §-des 27 ja 28 sätestatud alarmsõidukijuhi koolituse nõuet ning §-s 22 sätestatud kohustust koolitustunnistuse kontrollimiseks esitamise kohta kohaldatakse tööle võetava alarmsõidukijuhi suhtes alates 2001. aasta 1. juulist ja töötava alarmsõidukijuhi suhtes alates 2003. aasta 1. jaanuarist.

Autoveoseadust on muudetud 1. jaanuar 2003, kus päästeametile anti pikendust koolituse osas.

(6) Käesoleva seaduse §-s 22 sätestatud nõuet autojuhi ametikoolituse tunnistuse ja alarmsõidukijuhi tunnistuse kontrollimiseks esitamise kohta kohaldatakse alates 2006. aasta 1. jaanuarist.

Päästeamet ei ole "riik-riigis", kes võib teha, kuidas parasjagu soovib. Ma loodan, et siit kirjatükist saavad infot ka kõrgemad ülemused, kes oma kohustustesse hakkavad korralikumalt ja seaduskuulekamalt suhtuma.(Jõudu hr. Sõmermaale koolituste läbiviimisel!)

Alati jääb võimalus pöörduda kontrollorgani poole kodanikualgatuse korras, olles teada saanud seaduse rikkumisest!
mõtetes olen veel Teiega!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist