Pooltulede põlemine sündmuskohal

Operatiivsõidukite juhtimine, olukorrad liikluses ja maastikul. Juhtimisvõtted.
anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Pooltulede põlemine sündmuskohal

PostitusPostitas anttil » 22:57, 07 02 2006

Kõrgesti koolitatud ja austatud autojuhid, kes te alarmsõiduki roolis olete.
Mind vaevab juba pikemat aega üks rumal küsimus ja olen üritanud sellega võidelda aga....

Nimelt olen väga, väga palju tähele pannud seda kui vähe eestis alarmsõidukite juhid hoolivad teistest liiklejatest.
Probleem selles, et jõudes autoga/autodega sündmuskohale on teil esimene liigutus- te panete autol põlema ohutuled kui te seda üleüldse teete. Aga suured sõidutuled jätate südamerahuga põlema. Miks? Need tuled on ju sõitmiseks, mitte parkimiseks. Kui auto jääb seisma võiks lülitada tuled ümber nii, et põlevad ainult vilkurid, ohutuled ja parktuled.

Miks ma seda räägin? Paneme ennast korraks teiste liiklejate ja kohapeal töötavate inimeste olukorda- no ei saa ju tööd teha kui sulle prozektor silma vaatab. Konkreetne näide: keldritulekahju, suur kuumus, suits absoluutne pimedus, hingad aparaadil ballooni tühjaks ja tuled välja ballooni vahetama, uksel saad nagu malakaga vastu silmi- kaks põhiautot, paakauto, kolm kiirabiautot, kaks politseiautot, seisavad kõik ninapidi keldri ukse poole, tuled(mõnel lausa kaugtuled )säravad......Kaasliiklejad lähenevad meile sündmuskohale, näevad ainult kusagil vilkuvaid vilkureid ja edasi ........ ei saa nad enam mitte midagi aru, mis ja kus toimub, sest suurte sõidutulede tagant enam muud asjad välja ei paista. Eriti "targad" meie seast sõidavad "Katariinaga" öösel ja jätavad tagumise prozektori kenasti põlema, et taga oleks valgem sõita.

Vot siis selline rumal küsimus. Vahel juhtub et olen autojuhtidele seda öelnud, et lase tuled maha, aga kaua sa ikka peaga vastu seina jooksed.
Olles ise tuletõrjetöö kõrvalt bussijuht, ja sõidan ca 400-500 km päevas, siis selline asi riivab eriti silma.
Olgem siis viisakamad ja mõelgem ka teiste liiklejate ja nende ohutuse peale.
Antti
tel. 58279009

muuseumipapa
Postitusi: 11
Liitunud: 21:43, 17 01 2006
Asukoht: Järva-Jaani
Kontakt:

Re: rumal küsimus alarmsõiduki juhtidele

PostitusPostitas muuseumipapa » 23:55, 07 02 2006

anttil kirjutas:Kõrgesti koolitatud ja austatud autojuhid, kes te alarmsõiduki roolis olete.
Mind vaevab juba pikemat aega üks rumal küsimus ja olen üritanud sellega võidelda aga....

Nimelt olen väga, väga palju tähele pannud seda kui vähe eestis alarmsõidukite juhid hoolivad teistest liiklejatest.
Probleem selles, et jõudes autoga/autodega sündmuskohale on teil esimene liigutus- te panete autol põlema ohutuled kui te seda üleüldse teete. Aga suured sõidutuled jätate südamerahuga põlema. Miks? Need tuled on ju sõitmiseks, mitte parkimiseks. Kui auto jääb seisma võiks lülitada tuled ümber nii, et põlevad ainult vilkurid, ohutuled ja parktuled.

Miks ma seda räägin? Paneme ennast korraks teiste liiklejate ja kohapeal töötavate inimeste olukorda- no ei saa ju tööd teha kui sulle prozektor silma vaatab. Konkreetne näide: keldritulekahju, suur kuumus, suits absoluutne pimedus, hingad aparaadil ballooni tühjaks ja tuled välja ballooni vahetama, uksel saad nagu malakaga vastu silmi- kaks põhiautot, paakauto, kolm kiirabiautot, kaks politseiautot, seisavad kõik ninapidi keldri ukse poole, tuled(mõnel lausa kaugtuled )säravad......Kaasliiklejad lähenevad meile sündmuskohale, näevad ainult kusagil vilkuvaid vilkureid ja edasi ........ ei saa nad enam mitte midagi aru, mis ja kus toimub, sest suurte sõidutulede tagant enam muud asjad välja ei paista. Eriti "targad" meie seast sõidavad "Katariinaga" öösel ja jätavad tagumise prozektori kenasti põlema, et taga oleks valgem sõita.

Vot siis selline rumal küsimus. Vahel juhtub et olen autojuhtidele seda öelnud, et lase tuled maha, aga kaua sa ikka peaga vastu seina jooksed.
Olles ise tuletõrjetöö kõrvalt bussijuht, ja sõidan ca 400-500 km päevas, siis selline asi riivab eriti silma.
Olgem siis viisakamad ja mõelgem ka teiste liiklejate ja nende ohutuse peale.


Aitäh anttil sõbraliku tähelepanujuhtimise eest! Meenutan, et eks ole endalgi vahest ununenud. Aga nüüd püüan küll meeles hoida. Ja seda just Sinu viisaka pöördumise tõttu ...

speyactilus
Postitusi: 61
Liitunud: 12:11, 06 02 2006
Asukoht: Viljandi KK
Kontakt:

PostitusPostitas speyactilus » 01:01, 08 02 2006

Enne kui siis hakate oma viisakust üles näitama teiste liiklejate suhtes (mai saa aru kust te meie koosseisude juures selleks aega leiate) siis ESIMESEKS viisakuseks oleks ikkagi et autojuhid ei unustaks oma kolleege pimedusse ... 8)

PS! antti ega sul valgusfoobia ei ole :?: :!: :?:
Mina ei kuuluta ainumast tõde ...

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

PostitusPostitas anttil » 11:45, 08 02 2006

Ei mul ei ole valgusfoobia, aga seda valgustamise asja saaks teha kohapeal ka nende valgustitega, mis selleks otstarbeks on autole kinnitatud, mitte ei ole mõeldud autoga liiklemiseks. Sõitke natukene rohkem mööda ilma, vaadake ringi.
Juhtisin tähelepanu lihtsale tõele, et kui me ise endi eest ei hoolitse, siis ei tee seda meie eest keegi teine. Ja minu rumala aru järgi oleks nii kõigepealt meie endi jaoks ohutum ning teiseks kaasliiklejate suhtes viisakas.
Antti
tel. 58279009

Rommin
Postitusi: 25
Liitunud: 14:36, 18 01 2006
Asukoht: Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Rommin » 18:21, 10 02 2006

Kahjuks pole võimalik kogu aeg parkida nii autot, et oleks ohutu läbipääs teistele liiklejatele- just viimaste ohutuse pärast.
Tekkib küsimus, kui pädev meie politsei, kes peaks korraldama ümbersõiduteed?

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

PostitusPostitas anttil » 08:42, 11 02 2006

Minu eelnev jutt ei olnud mitte auto parkimisest vaid tulede õigest kasutamisest.
See, mis puudutab parkimist ja politseid- see ei tohiks olla ju eriline probleem. Suur auto paistab ju kenasti silma. Seda juhul muidugi kui me ta ise teiste jaoks nähtavaks teeme!!! Tähtis on vast vaid see, et oleks ruumi kuhu hargneda ja et saaks autolt vajamineva varustuse kätte. Muidugi nüüdsel ajal on see korrusmajade juures tõsine probleem,aga kui autojuht ei ole omale autojuhilubasid ostnud, peaks ta sellega hakkama saama.
Politseiga on lugu selline, et autos juhi kõrval istub sinise kiivriga päästetöötaja, kes saab selle eest natukene rohkem palka, et ta suudab kõige muu kõrval ka selliste asjade peale mõelda ning oma käe välja sirutada, mikrofoni haarata ja suu lahti teha. See on küll minu rumal nägemus sellest aga mine tea......
Eriti hea kogemus politsei tööst sain Pärnus kui Haapsalu maanteel keldrisaunast noori välja tõime. Need, kes sealt ise minema jooksid ja sõbrad sisse jätsid olid ikka väga tahtmist täis kangelaseks saada. Seal sai tõesti rahulikult oma tööd teha, ilma et keegi isegi üritaks sind segada. Seda muidugi peale seda kui politsei kohale jõudis.
Antti
tel. 58279009

Rommin
Postitusi: 25
Liitunud: 14:36, 18 01 2006
Asukoht: Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Rommin » 10:40, 12 02 2006

Minu pakkumine tulede kohta on:
parktuled, avariituled ja vilkurid.
Kuid mehikesed sinises vormis kuulavad ikka seda mehikest sinise kiivriga. Nad pole veel aru saanud kes on sündmusel juht. Paraku sinise vormi mehekesed kippuvad ära kuaduma oma kohast.

ANDRUS
Postitusi: 2
Liitunud: 16:10, 14 02 2006
Asukoht: põltsamaa
Kontakt:

PostitusPostitas ANDRUS » 18:16, 14 02 2006

Viimasel ajal pargitakse peaaegu igal pool pooltuledega mitte seda ei tee ainult operatiivautojuhid.See on muidugi ebamugav.Aga sündmuskohale jõudes algul peaks põlema pooltuled niikaua saab paigaltatud mingi muu valgustus.

muuseumipapa
Postitusi: 11
Liitunud: 21:43, 17 01 2006
Asukoht: Järva-Jaani
Kontakt:

Väike ülevaade

PostitusPostitas muuseumipapa » 21:35, 14 02 2006

Kirjeldan lühidalt meie viimast tuleõnnetust. Sündmuskohale jõudsid Järva-Jaani paakauto, Koeru päästeauto, Koeru paakauto, Järvamaa operatiivkorrapidaja, politsei, Eesti Energia operatiivteenistus (kes muide suutis põlevast hoonest voolu välja võtta 55 min. peale esimest teadet!!!), Paide päästeauto, kiirabi, politsei uurija ja laibaauto. Seega kokku kümme autot. Enne ei mõelnudki asja peale, kui praegu foorumit sirvides, aga kõik toimetasid oma valgustusseadmetega üllatavalt normaalselt, ehk siis nii, et keegi kedagi ei häirinud. Ju siis on maal nii, et arvestatakse ikka "võitluskaaslastega" kui ka kaasliiklejatega, sest nimetatud kurb sündmus leidis aset vahetult Piibe maantee ääres.

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Sündmuskohal seisva päästeauto tähistamine sõidutuledega.

PostitusPostitas anttil » 16:33, 14 11 2006

Ikka ja jälle näeme me pilti, kus meie ameti autode juhid ei arvesta teiste liiklejatega. Kas tõesti on nii raske sündmuskohale jõudes lülitada välja sõidutuled parktuledeks ja sisse lülitada ohutuled. Ilm on kohati ikkagi äärmiselt kehva, pea iga päev sajab,nähtavus on ääretult ebamugav liiklemiseks. Lisaks peale kehva nähtavuse peegeldavad vilkurid ja pooltuled teekattelt tagasi. Milleks tekitada kaasliiklejates segadust? Mõtleme ikka teiste liiklejate peale ja teeme ennast nähtavaks, mitte ärgem pimestagem teisi liiklejaid, sest nende tulede taha ei näe keegi, on sul luugid lahti või toimetab keegi ümber tuletõrjeauto. Kui te mind ei usu, siis jalutage kui on võimalus autost ettepoole eemale ja vaadake mida te näete.
Või jääme ootama hetke, millal pimestatud autojuhid kellegist teie meeskonnast üle sõidavad, kuna nad lihtsalt füüsiliselt ei näinud , kes, kus ja mida teeb.
P.S. Bussiparki tuli juba kevadel kuri kiri, mis nõudis peatuses seisval ja inimestega tegeleval bussijuhil tulede ümberlülitamist. Samuti armastasid politseinikud meile bussijuhtidels selle eest trahvi teha tulede vale kasutamise eest.

Katsume ka ise endi ja teiste ohutuse eest seista, mitte ärgem jäägem ootama kuni midagi juhtub. Ja katsume ennast samuti panna kaasliiklejate olukorda.
Antti
tel. 58279009

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Doktor » 18:18, 15 11 2006

See üleskutse on igati mõistlik. Ise olen ikka välja lülitanud. Tõsi sageli ma ei sõida, olen rohkem tagapingi mees. Tänaval seisva auto ümber liikudes ei võta ma kunagi suuri poognaid, vaid ikka võimalikult lähedalt, et autot niiöelda kattevarjuna kasutada ja veel säärane tähelepanek, et teepoolsed lastimisalused võiksid ikka üleval olla.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

s-2
Postitusi: 1
Liitunud: 12:27, 16 12 2012
Kontakt:

Re: Pooltulede põlemine sündmuskohal

PostitusPostitas s-2 » 12:39, 16 12 2012

Siin oleks ju paks vahe, kas protseduur toimub asulas või väljaspool.

LS §40 lg 5:
"Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata asulavälisel teel peatatud või pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulateel peatatud sõidukil ei tohi põleda kaug- ega udutuled, välja arvatud juhul, kui udutulesid kasutatakse lähitulede asemel. Asulateel pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulatee vasakul teepoolel peatatud sõidukil ei tohi põleda ka lähituled."

Liiklusseaduse mõttes on päästeautod üldjuhul peatunud, mitte pargitud, kuna autost toimub lastimine (päästjad, päästetehnika ja vesi). Seega selle sätte järgi võivad asulas sel ajal lähituled põleda, väljaspool asulat mitte.

Kõigel sellel pole tegelikult mingit tähtsust - tegelikult võivad lähituled põleda, isegi kaugtuled võivad. Kui alarmsõidukil on sisselülitatud sinine vilkur, siis LS 2. peatüki sätteid võib eirata sh tulede kasutamist reguleerivaid.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.