real kirjutas:Aga kas alarmsõidukijuhi koolitus peab olema tehtud alarmsõiduki juhtimiseks või alarmsõidu tegemiseks? St. Kui passis on märge "alarmsõiduk", kas siis C-kat. autojuht temaga lihtsalt punktist A punkti B võib sõita? Kus seaduses see kirjas on?
kalifa kirjutas:Siin ma vaidleksin vastu, kui kaubaveol tööd tegev juht peab esitama koolituse tunnistuse ja ADR juht ka lisaks vastava tunnistuse, kui sõitjateveoga tegelev juht peab omama koolitust ja esitama selle kohta vastava tunnistuse, siis ei hakka ju eelnevalt nimetatud juhid teel kontrollile tõestama, et praegu mul tsistern tühi ja selle pärast ma tunnistust ei esita. Kogu nõue taandub uuele suunale pidevast enesetäiendamisest ja selle tõendamisest.
Olete isegi kergelt pääsenud, sest praegu on sellele alarmitunnistusele veel kehtivusaeg määramata, meeldivam on teatud erialadel, kus pead viie aasta jooksul kursustel pidevalt punkte korjama, et tunnistust uuendada!
Doktor kirjutas:kalifa kirjutas:Siin ma vaidleksin vastu, kui kaubaveol tööd tegev juht peab esitama koolituse tunnistuse ja ADR juht ka lisaks vastava tunnistuse, kui sõitjateveoga tegelev juht peab omama koolitust ja esitama selle kohta vastava tunnistuse, siis ei hakka ju eelnevalt nimetatud juhid teel kontrollile tõestama, et praegu mul tsistern tühi ja selle pärast ma tunnistust ei esita. Kogu nõue taandub uuele suunale pidevast enesetäiendamisest ja selle tõendamisest.
Olete isegi kergelt pääsenud, sest praegu on sellele alarmitunnistusele veel kehtivusaeg määramata, meeldivam on teatud erialadel, kus pead viie aasta jooksul kursustel pidevalt punkte korjama, et tunnistust uuendada!
Jälle õigus. See probleem nõuab natuke rohkem seadustes tuustimist.
Põhimõtteliselt võib asja vaadelda ka sellest seisukohast, kas juht sõidab kõrgendatud ohu allikaga. Juhul kui ADR masin on ainest tühi, siis tegelikuses pole tegemist kõrgendatud ohu allikaga (jätame selle 1,5kg põhja peal oleva jäägi arutluse alt välja) ja tegemist on täitsa tavalise veoautoga. Liinil mitte olev bussijuht võib tühja bussiga sõita, aga reisjaid vedada ta ilma koolituseta ei saa.
Aga nagu öeldud, vaja veel täpsemalt uurida. Teadjad pange viiteid kui saate.
§ 1. Seaduse reguleerimisala
(1) Käesolev seadus sätestab liikluse korraldamise Eesti teedel ning liiklusohutuse tagamise alused ja põhinõuded.
§ 71. Eritalituse sõiduk
(1) Eritalituse sõiduk on:
1) kiireloomulisi ameti- või tööülesandeid täitev sõiduk (edaspidi alarmsõiduk);
2) teehoiuülesandeid ja teel möödapääsmatuid tööülesandeid täitev sõiduk (edaspidi hooldussõiduk);
3) sõiduk, mida jälitusasutuse või tema halduses oleva asutuse jälitustegevusega tegelev töötaja kasutab jälitustegevuse seaduses (RT I 1994, 16, 290; 1995, 15, 173; 1996, 49, 955; 1997, 81, 1361; 93, 1557; 1998, 47, 698; 50, 753; 51, 756; 61, 981; 98/99, 1575; 101, 1663; 1999, 16, 271; 31, 425; 95, 845; 2000, 35, 222; 40, 251; 102, 671) ettenähtud jälitustegevuse teostamisel (edaspidi jälitussõiduk).
(2) Alarmsõiduki juht, kelle sõidukil on sisse lülitatud sinine vilkur koos erilise helisignaaliga või helisignaalita, võib ametiülesannete täitmisel eirata käesoleva seaduse § 47 lõigetes 1–4 nimetatud suurimat lubatud sõidukiirust.
§ 27. Autojuhi ametikoolitus
(1) Autojuht, kes on läbinud ametikoolituse kursuse Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tunnustatud õppeasutuses ja sooritanud selle kursuse lõpueksami, võib riigisisesel või rahvusvahelisel autoveol töötada lepingu alusel või osutada tasulist veoteenust füüsilisest isikust ettevõtjana järgmistel juhtudel:
1) veose veol C- või C1-kategooria auto või CE- või C1E-kategooria autorongiga (edaspidi veoautojuht);
2) sõitjate veol D- või D1-kategooria bussi või DE- või D1E-kategooria bussirongiga (edaspidi bussijuht);
3) sõitjate taksoveol.
(2) Autojuht, kes veab ohtlikke veoseid või juhib alarmsõidukit töölepingu alusel või tööülesandest tulenevalt, peab olema läbinud sellekohase koolituskursuse Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tunnustatud õppeasutuses ja sooritanud selle kursuse lõpueksami.
§ 28. Autojuhile kohaldatavate kutseoskusnõuete kehtestamine
Autojuhi ametikoolituse ning ohtlikke veoseid vedava autojuhi ja alarmsõidukijuhi koolituse eeskirjad, koolituskursuse õppekavad, autojuhi kutseoskusnõuded ja koolitustunnistuse vormi kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.
Doktor kirjutas:Ja see ka veel, et alarmsõidukijuhi tunnistuse olemasolu võib kontrollida politseinik või abipolitseinik.
Kokkuvõtteks, ilmselt oli minu eelenev loogika seaduse silmis pisut vildakas. Alarmsõiduk on alarmsõiduk kogu aeg, hoolimata sellest, kas sellega täidetakse kiireid ülesandeid või mitte. Kuivõrd koolitatakse ikka ja ainult alarmsõidukite juhte, mitte alarmsõidul oleva alarmsõiduki juhte, siis tuleb välja, et seda võib juhtida ainult koolituse läbinu.
Teisalt on siin arvatavasti tegemist ka teatava seadusandliku möödapanekuga, kuna tegelikult ei ole midagi katki kui mõni "roheline" tulekahjudelt koju sõidab ja kätt harjutab
VÄIKE PIGI kirjutas:Huvitav kas päästekamehi hakkavad siis koolitama vennad Sõmermaad järjekordselt.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline