3. leht 6-st

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 20:47, 21 01 2008
Postitas kalifa
Reeglina alarmsõitu tegevat sõidukit ei peatata, kui ei ole kahtlust rikkumiseks. Kui istud sõiduki rooli, mille reg. tunnistusel on sissekanne- alarmsõiduk, siis peab Sul olema ette näidata kontrollijale ka vastav tunnistus, mis lubab sellise sõidukiga sõita. Keegi ju ei vaidlusta, et peab esitama Man roolis ka C-kat. load!

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 21:11, 21 01 2008
Postitas Doktor
real kirjutas:Aga kas alarmsõidukijuhi koolitus peab olema tehtud alarmsõiduki juhtimiseks või alarmsõidu tegemiseks? St. Kui passis on märge "alarmsõiduk", kas siis C-kat. autojuht temaga lihtsalt punktist A punkti B võib sõita? Kus seaduses see kirjas on?
Alustada võid järgnevast, seal on kirjas mis "loom" see alarmsõiduk on.
Liiklusseadus § 71
Eritalituse sõidukite loetelu, nende tähistamise ja liiklemise kord

Siit edasi on hea lugeda jällegi Autoveaoseaduse § 27. Saad teada, et alarmsõidukijuht peab kooli minema.

Ning lõpuks jällegi Liiklusseadus § 71 Seal on ka kaude defineeritud, mis asi on alarmsõit. Alarmsõitu tehakse kiireloomuliste ülesannete täitmiseks. Sealt järeldub, et eritalituse sõidukit võib juhtida ka ilma alarmsõidukijuhi koolituseta, kuid alarmsõitu (vilkurid, sireen, eeskirjade eiramine) teha ei tohi.

Huvitaval kombel ei ole ma leidnud kohta, kus oleks alarmsõit otsesõnu defineeritud. Samas pole seda ka nagu tarvis kui on juba öeldud, et eritalitusesõiduk täidab kiireloomulisi ülesandeid. Sõidukiga saab ülesandeid täita vaid siis kui see liigub ehk sõidab.

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 21:35, 21 01 2008
Postitas kalifa
Siin ma vaidleksin vastu, kui kaubaveol tööd tegev juht peab esitama koolituse tunnistuse ja ADR juht ka lisaks vastava tunnistuse, kui sõitjateveoga tegelev juht peab omama koolitust ja esitama selle kohta vastava tunnistuse, siis ei hakka ju eelnevalt nimetatud juhid teel kontrollile tõestama, et praegu mul tsistern tühi ja selle pärast ma tunnistust ei esita. Kogu nõue taandub uuele suunale pidevast enesetäiendamisest ja selle tõendamisest.
Olete isegi kergelt pääsenud, sest praegu on sellele alarmitunnistusele veel kehtivusaeg määramata, meeldivam on teatud erialadel, kus pead viie aasta jooksul kursustel pidevalt punkte korjama, et tunnistust uuendada!

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 22:12, 21 01 2008
Postitas real
Loeb vist tõesti välja, et kui otseselt alarmsõitu ei tee, siis kaarti ka vaja pole. Kui alarmsõit - vilkurid-signaalid jne - siis on kaart vajalik.

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 10:13, 22 01 2008
Postitas Doktor
kalifa kirjutas:Siin ma vaidleksin vastu, kui kaubaveol tööd tegev juht peab esitama koolituse tunnistuse ja ADR juht ka lisaks vastava tunnistuse, kui sõitjateveoga tegelev juht peab omama koolitust ja esitama selle kohta vastava tunnistuse, siis ei hakka ju eelnevalt nimetatud juhid teel kontrollile tõestama, et praegu mul tsistern tühi ja selle pärast ma tunnistust ei esita. Kogu nõue taandub uuele suunale pidevast enesetäiendamisest ja selle tõendamisest.
Olete isegi kergelt pääsenud, sest praegu on sellele alarmitunnistusele veel kehtivusaeg määramata, meeldivam on teatud erialadel, kus pead viie aasta jooksul kursustel pidevalt punkte korjama, et tunnistust uuendada!
Jälle õigus. See probleem nõuab natuke rohkem seadustes tuustimist.

Põhimõtteliselt võib asja vaadelda ka sellest seisukohast, kas juht sõidab kõrgendatud ohu allikaga. Juhul kui ADR masin on ainest tühi, siis tegelikuses pole tegemist kõrgendatud ohu allikaga (jätame selle 1,5kg põhja peal oleva jäägi arutluse alt välja) ja tegemist on täitsa tavalise veoautoga. Liinil mitte olev bussijuht võib tühja bussiga sõita, aga reisjaid vedada ta ilma koolituseta ei saa.

Aga nagu öeldud, vaja veel täpsemalt uurida. Teadjad pange viiteid kui saate.

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 15:58, 22 01 2008
Postitas tulehull
Praeguses olukorras tuleb ette juhuseid,kus valves olles koosseisuga 1+1 polegi alarmsõiduki paberitega mehi valves,aga välja sõitma peab.Kas tuleb sõita hilma vilkuriteta ja tasapisi,või kuidas.

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 20:02, 22 01 2008
Postitas Sarka
Siis on kaks päevniku ja asi mutt.

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 21:53, 24 01 2008
Postitas VÄIKE PIGI
Siis ju komandopealiku rida see asi teha nii et igas vahetuses on alarmsõiduki juht.Kui seda ei võimalda teha siis tuleb leida sellele teine variant.Egas meie tavalised pritsumehed pea tegema ülemate tööd midagi peame jätma ka neile,sest meie saame ju lihtlabast palka (MILLE KOHTA PUUDUVAD IGASUGUSED TEADMISED KUNA POLE ISEGI JÕUTUD TEHA LEPINGU LISASID) :^o

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 22:02, 29 01 2008
Postitas Doktor
Doktor kirjutas:
kalifa kirjutas:Siin ma vaidleksin vastu, kui kaubaveol tööd tegev juht peab esitama koolituse tunnistuse ja ADR juht ka lisaks vastava tunnistuse, kui sõitjateveoga tegelev juht peab omama koolitust ja esitama selle kohta vastava tunnistuse, siis ei hakka ju eelnevalt nimetatud juhid teel kontrollile tõestama, et praegu mul tsistern tühi ja selle pärast ma tunnistust ei esita. Kogu nõue taandub uuele suunale pidevast enesetäiendamisest ja selle tõendamisest.
Olete isegi kergelt pääsenud, sest praegu on sellele alarmitunnistusele veel kehtivusaeg määramata, meeldivam on teatud erialadel, kus pead viie aasta jooksul kursustel pidevalt punkte korjama, et tunnistust uuendada!
Jälle õigus. See probleem nõuab natuke rohkem seadustes tuustimist.

Põhimõtteliselt võib asja vaadelda ka sellest seisukohast, kas juht sõidab kõrgendatud ohu allikaga. Juhul kui ADR masin on ainest tühi, siis tegelikuses pole tegemist kõrgendatud ohu allikaga (jätame selle 1,5kg põhja peal oleva jäägi arutluse alt välja) ja tegemist on täitsa tavalise veoautoga. Liinil mitte olev bussijuht võib tühja bussiga sõita, aga reisjaid vedada ta ilma koolituseta ei saa.

Aga nagu öeldud, vaja veel täpsemalt uurida. Teadjad pange viiteid kui saate.
No nii, alustan siis oma sõnade söömist.

Kõigepealt loeme liikluseadust ja saame teada järgnevat.
  • § 1. Seaduse reguleerimisala
    (1) Käesolev seadus sätestab liikluse korraldamise Eesti teedel ning liiklusohutuse tagamise alused ja põhinõuded.
Edasi loeme
§ 71. Eritalituse sõiduk

(1) Eritalituse sõiduk on:
1) kiireloomulisi ameti- või tööülesandeid täitev sõiduk (edaspidi alarmsõiduk);
2) teehoiuülesandeid ja teel möödapääsmatuid tööülesandeid täitev sõiduk (edaspidi hooldussõiduk);
3) sõiduk, mida jälitusasutuse või tema halduses oleva asutuse jälitustegevusega tegelev töötaja kasutab jälitustegevuse seaduses (RT I 1994, 16, 290; 1995, 15, 173; 1996, 49, 955; 1997, 81, 1361; 93, 1557; 1998, 47, 698; 50, 753; 51, 756; 61, 981; 98/99, 1575; 101, 1663; 1999, 16, 271; 31, 425; 95, 845; 2000, 35, 222; 40, 251; 102, 671) ettenähtud jälitustegevuse teostamisel (edaspidi jälitussõiduk).

(2) Alarmsõiduki juht, kelle sõidukil on sisse lülitatud sinine vilkur koos erilise helisignaaliga või helisignaalita, võib ametiülesannete täitmisel eirata käesoleva seaduse § 47 lõigetes 1–4 nimetatud suurimat lubatud sõidukiirust.
Nii palju kui mina leidsin, siis on see ainuke koht seaduses, mis ütleb, et alarmsõidukil peavad ametiülesannete täitmisel vilkurid peal olema. Sireen nagu näha on valikuline. Siit järeldan, et alarmsõit kui selline saab alguse kiireloomulise ametiülesande tekkimisel kusjuures selle sõnumi edastamiseks on vilkurid.[/quote]

Autoveoseaduset saame siis teada, et tulevane alarmsõidukijuht peab kooli minema.
§ 27. Autojuhi ametikoolitus

(1) Autojuht, kes on läbinud ametikoolituse kursuse Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tunnustatud õppeasutuses ja sooritanud selle kursuse lõpueksami, võib riigisisesel või rahvusvahelisel autoveol töötada lepingu alusel või osutada tasulist veoteenust füüsilisest isikust ettevõtjana järgmistel juhtudel:
1) veose veol C- või C1-kategooria auto või CE- või C1E-kategooria autorongiga (edaspidi veoautojuht);
2) sõitjate veol D- või D1-kategooria bussi või DE- või D1E-kategooria bussirongiga (edaspidi bussijuht);
3) sõitjate taksoveol.

(2) Autojuht, kes veab ohtlikke veoseid või juhib alarmsõidukit töölepingu alusel või tööülesandest tulenevalt, peab olema läbinud sellekohase koolituskursuse Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tunnustatud õppeasutuses ja sooritanud selle kursuse lõpueksami.
Ääremärkusena võib öelda, et alarmsõiduki juhi koolitamise korra kehtestab majandusministeerium, mis on üsna huvitav :cry: , sest eritalituse sõidukite loendi alusel on selles ministeeriumis täpselt üks eritalituse auto ja see on ministri auto. Samal ajal kui Siseministeeriumi ja Kaitseministeeriumi ning isegi Sotsiaalministeeriumi haldusalas on neid murdu.
§ 28. Autojuhile kohaldatavate kutseoskusnõuete kehtestamine

Autojuhi ametikoolituse ning ohtlikke veoseid vedava autojuhi ja alarmsõidukijuhi koolituse eeskirjad, koolituskursuse õppekavad, autojuhi kutseoskusnõuded ja koolitustunnistuse vormi kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.
Ja see ka veel, et alarmsõidukijuhi tunnistuse olemasolu võib kontrollida politseinik või abipolitseinik.
Kokkuvõtteks, ilmselt oli minu eelenev loogika seaduse silmis pisut vildakas. Alarmsõiduk on alarmsõiduk kogu aeg, hoolimata sellest, kas sellega täidetakse kiireid ülesandeid või mitte. Kuivõrd koolitatakse ikka ja ainult alarmsõidukite juhte, mitte alarmsõidul oleva alarmsõiduki juhte, siis tuleb välja, et seda võib juhtida ainult koolituse läbinu.

Teisalt on siin arvatavasti tegemist ka teatava seadusandliku möödapanekuga, kuna tegelikult ei ole midagi katki kui mõni "roheline" tulekahjudelt koju sõidab ja kätt harjutab

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 01:58, 30 01 2008
Postitas kalifa
Doktor kirjutas: Ja see ka veel, et alarmsõidukijuhi tunnistuse olemasolu võib kontrollida politseinik või abipolitseinik.
Kokkuvõtteks, ilmselt oli minu eelenev loogika seaduse silmis pisut vildakas. Alarmsõiduk on alarmsõiduk kogu aeg, hoolimata sellest, kas sellega täidetakse kiireid ülesandeid või mitte. Kuivõrd koolitatakse ikka ja ainult alarmsõidukite juhte, mitte alarmsõidul oleva alarmsõiduki juhte, siis tuleb välja, et seda võib juhtida ainult koolituse läbinu.

Teisalt on siin arvatavasti tegemist ka teatava seadusandliku möödapanekuga, kuna tegelikult ei ole midagi katki kui mõni "roheline" tulekahjudelt koju sõidab ja kätt harjutab
Nüüd oleme lõpuks välja selgitanud tõe! =D>
Muretsemiseks pole põhjust, sest just täna lõpevad Väike- Maarjas alarmsõidukijuhtide koolitajate 2 lennu kursused, varsti siis koolitatakse kogu Eestis Teid ja antakse tunnistusi!

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 15:12, 30 01 2008
Postitas VÄIKE PIGI
Huvitav kas päästekamehi hakkavad siis koolitama vennad Sõmermaad järjekordselt.

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 16:11, 30 01 2008
Postitas kalifa
VÄIKE PIGI kirjutas:Huvitav kas päästekamehi hakkavad siis koolitama vennad Sõmermaad järjekordselt.
Värsked jõud said koolitust!

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 00:16, 16 03 2008
Postitas Andreas.R
Minu küsimus ei haaku küll otseselt eelneva teemakäsitlusega aga kuna siiski operatiivautode juhtimisega seotud loodan siin kuulda vastuseid ilma, et peaks selle tarbeks uut teemat avama. Kas vastavad tõele siia allapoole jõudnud kuuldused, et vähemasti Tallinnas ja Harjumaal autojuhtidest selline puudus käes on, et nende puhul raske üldiselt kehtivas töögraafikust kinni pidada on ja mehed nö. nõudmise peale tööl käivad? Samuti on kuulda olnud, et erinevatel põhjustel 12h töörešiim murenema on hakanud ja tasapisi juba ka juhtkonnas 24h mõtteid heietatakse... :P

Re: operatiivautojuhid

Postitatud: 11:41, 04 05 2008
Postitas anttil
Võtan vana teema jällegi üles, kuna talvel sai koolitusel käidud, aga......... Jäädes õpetajana koolitusbüroo peale lootma. Kui palju meil teenistustes on siis nüüd selle aasta jooksul paberitega alarmsõiduki juhte juurde tulnud.

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 13:36, 24 10 2009
Postitas kalifa
Ehk on täpsemat infot antud sündmuse kohta ja teada ka vigastuste asukoht ja suurus?
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=26462341