4. leht 6-st

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 21:37, 27 10 2009
Postitas sosku
"Krimi" saates näidati seda intsidenti. Õnnetusse sattus Tartu 1-2, ehk siis Barbara. Esimesena startinud Teele mahtus Kreenholmi poe juurde pargitud kaubaautost puhtalt mööda, talle järgnenud B. aga mitte. Vigastused on juhipoolsel küljel ja värvikriimustuste laadi.
Süüdi jääb suure tõenäosusega päästeauto juht. Loodetavasti ei pea mees kogu kahju omast taskust kinni taguma. Tobe lugu kokkuvõttes.

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 22:05, 27 10 2009
Postitas kalifa
Nägin ka ise seda lõiku, eks viga oli liiga kiires ümberpõikelt tagasi lõikamises. Hea, et ukserulood terveks jäid! Sündmuselt tagasi sõites võiks tegeleda enesekindluse arendamisega, vaadata küljepeeglist, kui täpselt ja napilt suutsin pöördel kõnniteenurgast mööduda või kitsastel linnaradadel(joonte vahe 2,8m.) otse sõites, kui täpselt ma suutsin raja keskel paikneda- see tõstab enesekindlust ja aitab vältida selliseid apsakaid! :roll:
Ise sõites veel suurema Volvoga, vaatan ka pöörde vastassuunalisse peeglisse, et mitte ära rihtida kõrvalrajal pööret sooritavat sõiduautot.
Tallinna poolt siis tervitused klipis nähtud tuttavatele meestele ja rahulikku!

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 01:35, 30 10 2009
Postitas Sarka
Nägin asja televiisori vahendusel,küsimus:Kas kaubaauto ikka peatus/parkis sellisel lõigul õigesti?Vot ei näinud märke hästi.

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 17:29, 30 10 2009
Postitas Klamber
Kisub jälle kuidagi jahumiseks. Kindlasti peab olema ettevaatlik aga tihti pole midagi parata, sellepärast neid kutsutaksegi õnnetusteks.

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 20:39, 30 10 2009
Postitas kalifa
Peab vist vabariiklikud päästeautojuhtide kutsemeisterlikkuse võistlused ellu kutsuma, siis tekib juhtidel huvi ka enda sõiduoskuseid parandada! :razz:
Olen algõppes näinud neid juhi kandidaate, kes sõiduautoga on kõvad mehed, aga päästeautot pöördega garaazi uksest sisse ei saa, ega alarmsõit ei paranda juhi oskuseid, vaid esitab juhile kõrgendatud nõudmised! :roll:

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 09:05, 31 10 2009
Postitas anttil
See peaks olema tegelikult päästekeskustele õpetuseks koolituse ja seda puudutavate küsimuste lahendamises.

Olen rääkinud juba pikemat aega, et meie alarmsõiduki juhtide koolitamises on midagi väga valesti. Raiutakse nagu silmaklappidega libedasõitu, kus auto ei ole nii või naa juhitav ja sõltub heast õnnest. Samas jäetakse täiesti tähelepanuta see, mis teeb autojuhist autojuhi. Liikluses ei ole kõik asjaolud laestvõetavad. Samas saab need asjaolud lakke panna.

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 14:43, 03 12 2009
Postitas estfire112
Üks mu vana hea sõber-rekkamees korrutab ala-lõpmata oma tarka lauset: "heaks autojuhiks ei ole võimalik saada,
ega õppida, heaks autojuhiks sünnitakse ja kõik eeldused heaks liiklejaks saamisel, aga saadakse juba emapiimaga". :cool:
Tundub lihtne ja loogiline.

Autojuhtide koolitus

Postitatud: 19:16, 19 01 2010
Postitas anttil
Lääne- Eestis käib autojuhtide koolitus täie hooga. Mis toimub mujal eestis?

Re: Autojuhtide koolitus

Postitatud: 19:58, 19 01 2010
Postitas Doktor
anttil kirjutas:Lääne- Eestis käib autojuhtide koolitus täie hooga. Mis toimub mujal eestis?
Järsku on võimalik programmi lugeda?

Re: Autojuhtide koolitus

Postitatud: 20:21, 19 01 2010
Postitas anttil
Tegelikult on programm suuresti ette kirjutatud. Olen ise seda täiendanud ja improviseerinud. Kahjuks on materjal nii mahukas, et seda ei saa saata vaid Lääne poolt algallikast.

Aga improviseerinud olen sellistel teemadel:

kiirusel üle 25 km/h ei ole suur päästeauto enam eriti juhitav ja rusikaga vastu rinda taguvast autojuhist saab tegelikult reisija
ligi 100 % autojuhte ei tunne elamentaarset LS/LE
autojuhid ei oska kasutada tulesid
autojuhtidel pole aimugi, mida kuuleb ja näeb tavaliikleja
autojuhid( eriti kiirabiautojuhid) ei oska kasutada sireeni ja vilkureid
sõidutaktika ja trajektooride valik ( suuremate tänavate näitel)
päästes on jätkuvalt pohhuistlikke autojuhte
autojuhid ei kasuta turvavööd, aga võiksid sellele mõelda
ollakse kinni 20 aastat vanades mõttemallides
autojuhid peaks tegelema rohkem enesekontrolliga ja harjutama mõttega sõitmist

Kõige sellega olen tegelenud alarmi koolitusel. Kõike eeltoodut on võimalik kahtlejatele tõestada väga lihtsate vahenditega. Iseküsimus on asja mõttest arusaamine ja enda sõiduvigade hilisem tunnistamine.

Tegelikult ma tean, et ma olen kõige siin räägitu eest hukule määratud ja varsti tuleb minugi aeg oodata avalikku hukkamist. :YMPRAY:

Re: Autojuhtide koolitus

Postitatud: 11:39, 21 01 2010
Postitas kukekas
Pärnus käib alarmsõiduki koolitus võibolla täiega aga Järvamaal on osadel meestel need paberid juba üle aasta aegunud ja pole nagu ülevalt poolt kuulda et midagi tulemas oleks.Kui mingi laks käib siis kes vastutab? Ikka see kes pulkade taga on .Usinasti aga kästakse OPISESSE ümberistumisega paagijuhte kirja panna.

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 01:03, 27 01 2010
Postitas kalifa
Paneks ka mõned tähelepanekud endisest libedasõidu koolitaja kogemusest!
Jääd on nüüd saadud teha küll kõikjale, kuhu vaja, kuid seda tuleb ka hooldada ja korras hoida, muidu see pidu on lühike.
Enne uue vee peale kastmist oleks soovitav soolalaigud kokku koristada, samuti ei mõju hästi vee kastmine lume peale, see muudab jää hapraks ja hakkab pragunema. Enne sula tulekut oleks vaja need äärtes olevad kõrged vallid madalamaks lükata-pealt kaugemale trügida, et peale sula jääksid autodel vastu lund pidurdajaks ikka rattad, mitte ei sõidetaks esinurkasid sodiks- kevade poole läheb veekihi jää peale tekkimisel veel eriti libedaks- siis ei aita ka ABS enam juhitavust veoautol taastada!!
Kaua saavad libedust nautida need, kas jääraja hooldusse on panustanud! :razz:

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 12:57, 29 01 2010
Postitas anttil
Tegelikult on see libadasõit kusagilt pliiatsist välja imetud. Me ei saa rääkida libedasõidust tegelikult enne, kui meie autojuhid on selgeks teinud ja õppinud elementaarse autosõidu. Ja peale selle on veel tegelikult LS, mida meie autojuhid tegelikult ei tea.

Alles pärast seda saame rääkid libedasõidust.

Kui tahate, hukake mind minu sõnade eest. Samas jään ma endale ja oma väljaöeldud sõnadele kindlaks ja tean, mida suust välja ajan. Katseliselt tõestatud aastaid iseenese peal ja nüüd erinevate koolituste käigus.

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 13:10, 29 01 2010
Postitas kalifa
Jätame selle Tehnikakõrgkooli teoreetikute jutu sinna seinte vahele! :cry:
Olles olnud selle täiendkoolituse alguse juures ja filminud ka selle filmi Soomes, mida nüüd piraatlikult kogu vabariigis levitatakse, oli juttu ka autojuhtide koolitusest Kuopio Päästekoolis. Sinna võetakse õppima vaid C-kat. omavad õpilased ja seejärel on põhjalik täiendkoolituse programm, mis sisaldab sõitu erinevates teeoludes ja ka näiteks maastikusõitu ja vintsimist.
Kui on kellelgi soovi seda rakendada, siis algõppe programmis palun, jätaks ikka kogenud juhid täiendkoolituse juurde ja püüaks nüüd teisel täiendkoolitusel edasi minna, mitte sama koolitust uuesti teha! :razz:

Re: Operatiivjuhtide kvaliteet

Postitatud: 13:53, 29 01 2010
Postitas anttil
See, mida mina rääkisin ei ole Tehnikakõrgkooli teoreetikute jutt vaid elust enesest võetu ja Lääne- Eesti autojuhtide koolitusel kogutu.