Uued MAN päästeautod

Siin arutleme teemadel, mis puudutab meie varustust. Raadiojaamadest hansalauani, joatorust autodeni.
Mihkel
Postitusi: 11
Liitunud: 10:49, 10 05 2007
Asukoht: PEPK
Kontakt:

PostitusPostitas Mihkel » 08:26, 30 07 2007

Mis sellel Tõrvandi autol täpsemalt siis ei tööta?

ruudolf06
Postitusi: 145
Liitunud: 19:08, 05 02 2006
Asukoht: TÕRVANDI
Kontakt:

PostitusPostitas ruudolf06 » 09:23, 30 07 2007

eelmine päev käis väljasõidul,järgmine hommik vastuvõtu aegu näitas armatuur,et pump sees(kuigi tegelikult polnud),käike lülitada ei lasknud ja kohapealt minema ei saand.mehed kiskusid akujuhtmed maha,aga sellest ei midagi.siis võeti käikukasti küljest pistik lahti ja pandi tagasi,see aitas saime auto 1-1 kohalt minema ja scania asemele.armatuuri jäi aga veasignaal alles.täna läks siis teenendusse.
e.torro lihtne pritsumees aastast 1995

Doktor
Postitusi: 1303
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Doktor » 21:10, 01 08 2007

Tartu suundub ka arvele saamise poole. Täna avastatu pole küll otseselt auto viga, kuid siiski.

Autoga on kaasas 5,47kW generaator. Genraatoril on üks tööstusvoolu (2 faasi 32A) ja üks "tavaline" (1 faas 16A) pistikupesa.

Valgustusmastis on 4 x 500 W pro¾ektorit. Täisvõimsusel tarvitab 2000W

Mobiilsena on mõeldud 2 x 1000W pro¾ektorit. Täisvõimsusel tarvitab 2000W.

Peaks nagu piisama :roll: , kuid pro¾ektoreid ja valgustusmasti korraga järgi panna ei saa, kuna pistikupesi ei piisa. Lisaks on kaasas vaid üks 25m pikendus juhe (Kata III- l oli meil 2 x 50m). Lisaks kannatab pikendusjuhe vaid 3500W ja seda ka täielikult lahti kerituna. Läbi mõtlemata mis muud.

Lisaks oli generaatori maandusjuhe kinnitatud poldiga värvitud pinnale, kust elekter kohe kuidagi läbi ei lähe.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Mihkel
Postitusi: 11
Liitunud: 10:49, 10 05 2007
Asukoht: PEPK
Kontakt:

PostitusPostitas Mihkel » 12:40, 08 08 2007

Doktor kirjutas:Tartu suundub ka arvele saamise poole. Täna avastatu pole küll otseselt auto viga, kuid siiski.

Autoga on kaasas 5,47kW generaator. Genraatoril on üks tööstusvoolu (2 faasi 32A) ja üks "tavaline" (1 faas 16A) pistikupesa.

Valgustusmastis on 4 x 500 W prožektorit. Täisvõimsusel tarvitab 2000W

Mobiilsena on mõeldud 2 x 1000W prožektorit. Täisvõimsusel tarvitab 2000W.

Peaks nagu piisama :roll: , kuid prožektoreid ja valgustusmasti korraga järgi panna ei saa, kuna pistikupesi ei piisa. Lisaks on kaasas vaid üks 25m pikendus juhe (Kata III- l oli meil 2 x 50m). Lisaks kannatab pikendusjuhe vaid 3500W ja seda ka täielikult lahti kerituna. Läbi mõtlemata mis muud.

Lisaks oli generaatori maandusjuhe kinnitatud poldiga värvitud pinnale, kust elekter kohe kuidagi läbi ei lähe.



Natukene kannatust ja see generaatori pistikute mure laheneb. Siis saad panna kasvõi kolm voolu tarbijat korraga külge. Kuid siiski ei tohi ära unustada generaatori kogu võimsust ja seda ületada ei tohiks. Mis puutub pikendus juhtmetesse, siis tuleb alati pikendusjuhe lahti kerida ennem, kui midagi sinna külge ühendada. Mis võimsusega pikendusjuhet siis tarvis oleks? Praegu on autol olemas kaks prozektorit võimsusega 1000w+1000w=2000w Seega piisab täiesti 3500w pikendusjuhtmest selle tarvis.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 927
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas kalifa » 13:00, 08 08 2007

Mihkel kirjutas: Praegu on autol olemas kaks prozektorit võimsusega 1000w+1000w=2000w Seega piisab täiesti 3500w pikendusjuhtmest selle tarvis.


Soovitaks neil kavandajatel ja otsustajatel vahest ka kohal käia, et näha, milleks on valgustid öisel tulekahjul vajalikud, siis ei tuleks sellist arusaamist, et ühest 25 m. pikendusest piisab ja mast ning 2 prozet tekitavad generaatori ülekoormuse!
mõtetes olen veel Teiega!

Doktor
Postitusi: 1303
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Doktor » 21:37, 08 08 2007

Mihkel kirjutas:
Doktor kirjutas:Tartu suundub ka arvele saamise poole. Täna avastatu pole küll otseselt auto viga, kuid siiski.

Autoga on kaasas 5,47kW generaator. Genraatoril on üks tööstusvoolu (2 faasi 32A) ja üks "tavaline" (1 faas 16A) pistikupesa.

Valgustusmastis on 4 x 500 W pro¾ektorit. Täisvõimsusel tarvitab 2000W

Mobiilsena on mõeldud 2 x 1000W pro¾ektorit. Täisvõimsusel tarvitab 2000W.

Peaks nagu piisama :roll: , kuid pro¾ektoreid ja valgustusmasti korraga järgi panna ei saa, kuna pistikupesi ei piisa. Lisaks on kaasas vaid üks 25m pikendus juhe (Kata III- l oli meil 2 x 50m). Lisaks kannatab pikendusjuhe vaid 3500W ja seda ka täielikult lahti kerituna. Läbi mõtlemata mis muud.

Lisaks oli generaatori maandusjuhe kinnitatud poldiga värvitud pinnale, kust elekter kohe kuidagi läbi ei lähe.



Natukene kannatust ja see generaatori pistikute mure laheneb. Siis saad panna kasvõi kolm voolu tarbijat korraga külge. Kuid siiski ei tohi ära unustada generaatori kogu võimsust ja seda ületada ei tohiks. Mis puutub pikendus juhtmetesse, siis tuleb alati pikendusjuhe lahti kerida ennem, kui midagi sinna külge ühendada. Mis võimsusega pikendusjuhet siis tarvis oleks? Praegu on autol olemas kaks prozektorit võimsusega 1000w+1000w=2000w Seega piisab täiesti 3500w pikendusjuhtmest selle tarvis.

Eks olen kannatanud ja on hea meel kuulda, et see probleem laheneb. Kui et sa selle lahenemist lubad, siis järeldan ma, et oled selle hankega miskit pidi seotud. Räägin siis veel natuke elektirjuttu.
  • Pikendusjuhtmed peavad olema piisavalt pikad, et ulatuda vajadusel kõrghoonetesse. Orienteeruvalt võib võtta 5 korrusega paneelelamu kõrguseks 18m. Lisaks peab jääma ka liikumisvaru. Seega oli Katade 2 x 50m hea lahendus. Silmas tuleb pidada ka tõmbetugevust, et see iseenda raskuse mõjul ei katkeks. Mida tugevam seda parem.
  • Pikendusjuhtmeid toodetakse erinevaid tüüpe ja paksema isolatsiooniga juhtmeid võib kasutada kokku kerituna. Millist võimsust võib kokku kerituna järgi ühendada sõltub otseselt juhtme konstruktsioonist. Muuseas ka autoga kaasas olnud juhet on lubatud kuni 1000W puhul kokku kerituna kasutada.

    Tunnistan ka, et väljendasin ennast enne puudulikult. Mõtlesin nimelt seda, te kogu generaatori võimsust ei saa sellest juhtmest läbi lasta. Generaator on 5, 47kW juhe 3,5kW.
  • Generaatoris valgusmasti energiat viiv juhe on katmata ja hõõrub sõidu ajal vabalt vastu generaatoririiulit ja pealisehitust. Kata III oli see kaetud kofreeritud installatsioonikõriga, mida võiba leida enamikust ehituspoodidest. Katsin need vana 38mm voolikuga. Juhtme läbihõõrdumine on pikaajaline protsess, kuid ma ei taha olla see päästja kes lühiühenduses pealisehitusest haarab.
  • Mobiilsetel pro¾ektoritel puuduvad sangad ja klaasikaitsed. S.t. nende tööpostile viimine ja sealt toomine on aeganõudev. Enne võimalik klaasi ja pirni purustamine, pärast lisaks tulikuum korpus. Ma ei ole leidnud andmeid pro¾ektorite veekindluse kohta. Võimalik, et midagi jäi kahe silma vahele. Tehases ei ole pro¾ektorite riiulile paigutatud pehmendust, vältimaks kriimustusi ja purunemist. Kata III oli vilditaoline materjal.
  • Maandus. Auto pealisehitise maandus ja maandusvahendid ülepea on puudulikud. Vaatamata sellele, et üks LõEPK töötaja mind isegi natuke pilkas kui maandusest juttu tegin jätkan seda juttu siin. Nimelt kõrgepinge seadmete kustutamisel on absoluutne ohutusnõue, et kõik töövahendid peavad olema maandatud ja sa pead töötama kahe maanduse vahel. Seega esimene maandus peab asuma joatoru juures. Teisena peab maandatud olema kogu auto. Kogu auto maandatud ei ole. Vaid generaatori, selle riiuli ja pealisehitise saab 4mm juhtme abil maapinda ühendada. Olen ise näinud 15mm maandusjuhet tilkadena kruusal kui sinna vool kogemata sisse lasti.
  • See on rohkem idee, aga ehk saab tulevikus nii olema, et valgusmasti saab ka keerata ja seal sella küljes võiks olla mõni suunatav valgusti. Aga see on väga tulevikumuusika.
    Muud ei tule hetkel pähe... õhtu ka juba...
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Mihkel
Postitusi: 11
Liitunud: 10:49, 10 05 2007
Asukoht: PEPK
Kontakt:

PostitusPostitas Mihkel » 11:14, 09 08 2007

Üritan mõnele asjale leida loogilist lahendust:
-Pikendusjuhtmed peavad olema piisavalt pikad- Kindlasti õige väide, kuid kas 50mX2 just see õige on. Sinule meeldib nii, kuid sinu kõrval seisvale pritsumehele 25mX2 ja teises komandos olevale mehele üldse meeldib 6 meetrine juhe 6 pistikupesaga. Sellel teemal rohkem ei arutle, kuna eri arvamused on ja jäävad.

-Generaatoris valgusmasti energiat viiv juhe on katmata- Ei ole veel probleeme esinenud, et läbi oleks kulunud. Aga kui kulub selle 10 aasta jooksul, millal me neid autosid kasutame, siis selle eest vastutab auto pealisehituse tootja, kuna tema ei ole sellega arvestanud.

-Mobiilsetel prožektoritel puuduvad sangad ja klaasikaitsed- ehk leiad siit infot selle kohta: http://www.rosenbauer.com/index.php?USE ... tnr=312293

-Maandus- Sellise asja eest peaks auto pealisehituse tootja vastutama, et mõni asi on natuke lohakalt tehtud.

-Idee- Sellepäast ongi prozektorid nelja külga paigutatud

kalju
Postitusi: 206
Liitunud: 09:19, 13 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas kalju » 11:29, 09 08 2007

Vastutab tootja jne. Ise Sa ei osta ka ju endale Hiinas toodetud kiivrit, kuna tead, et tegu on saastaga. Ometi nad ka vastutavad, et toode on kvaliteetne :)
Ärge siis ostke meile ka saasta!
Madala palgaga surmani välja! (Muidugi mitte minu surmani)

Doktor
Postitusi: 1303
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Doktor » 09:24, 10 08 2007

Mihkel kirjutas:Üritan mõnele asjale leida loogilist lahendust:
-Pikendusjuhtmed peavad olema piisavalt pikad- Kindlasti õige väide, kuid kas 50mX2 just see õige on. Sinule meeldib nii, kuid sinu kõrval seisvale pritsumehele 25mX2 ja teises komandos olevale mehele üldse meeldib 6 meetrine juhe 6 pistikupesaga. Sellel teemal rohkem ei arutle, kuna eri arvamused on ja jäävad.

-Generaatoris valgusmasti energiat viiv juhe on katmata- Ei ole veel probleeme esinenud, et läbi oleks kulunud. Aga kui kulub selle 10 aasta jooksul, millal me neid autosid kasutame, siis selle eest vastutab auto pealisehituse tootja, kuna tema ei ole sellega arvestanud.

-Mobiilsetel pro¾ektoritel puuduvad sangad ja klaasikaitsed- ehk leiad siit infot selle kohta: http://www.rosenbauer.com/index.php?USE ... tnr=312293

-Maandus- Sellise asja eest peaks auto pealisehituse tootja vastutama, et mõni asi on natuke lohakalt tehtud.

-Idee- Sellepäast ongi prozektorid nelja külga paigutatud

Juhtme pikkus ei olene mitte minule meeldimisest, vaid pikendusjuhtme kui töövahendi omadustest lähtuvalt päästjate ootustest ja vajadustest. Seega mitte juhtkonna ettekujutusest. 25m juhe ei ole piisav, et hargneda isegi 5 korrusega majja. Hiljuti nägin Tartu- Viljandi mnt. 8km (peale Haaget) kuidas katusel auto oli teest rohkem kui 50 m eemal. Õnneks oli päev. Veelkord, ma väga loodan, et Eestis ei osteta päästevahendeid meeldivuse alusel vaid lähtudes asjalikest kaalutlustest.

Auto kõiki osi kattev kõrgepinget (330kV, 110kV) ja madalpinget kannatav maandusjuhtmestik puudub. Mis puutub tootja vastutusse, siis minu lesk võib neilt muidugi raha saada. Ainult, et mina olena elektrilöögiga liiva manu.

Aitäh viite eest. Standard ip55 (International protection rating 55) tähendab, et seade (antud juhul pirn):
  • on kaitstud tahtmatu kokkupuute eest;
  • (antud juhul korpus) on tolmukindel (dust- proof), mis tähendab, et tolm võib väikestes kogustes seadmesse tungida, kuid ei tohi selle tööd segada. Seade ei ole tolmutihe (dust- tight). Väike emakeele väänamine.
  • (antud juhul korpus) on veekindel ja kannatab 6,3mm joaga kastmist, kõigis suundades, survega 30kPa (0,3bar), 3min jooksul 3m kauguselt. Seega korpus pole veekindel ja selle vastupidavus lausvihmas on kaheldav. Korpus peaks kannatama vette kastmist, sest teenistuse tööriistad peavad olema varuga.


Nelja külge osutavatest pro¾ektoritest nii palju, et tule komandost õhtul läbi ja ma näitan sulle kuidas tekivad varjud ümber auto ehk miks on vaja masti keerata.
Viimati muutis Doktor, 11:33, 11 08 2007, muudetud 1 kord kokku.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

jõmm
Postitusi: 50
Liitunud: 09:27, 28 04 2006
Asukoht: tartumaa
Kontakt:

PostitusPostitas jõmm » 20:14, 10 08 2007

täna oli raadiojaamast kuulda,et tartu autol oli väljasõidu ajal vilkurid ja sireen vait jäänud.Kas MAN-il?

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 927
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas kalifa » 23:29, 10 08 2007

Telekast oli näha, et PEPK Kesklinna meeskond ka MAN-iga sõidab, see paras katsepolügon masinale, muudkui mäest üles ja alla, paarkümmend kilomeetrit vahest ka linnast välja Tartu poole, saab näha, kas rohkem arves või remondis, edu neile igatahes!
Nüüd siis hea ligi ka juhtkonnal vigu kaemas käia, ainult 3 või 4 korrust allapoole!
mõtetes olen veel Teiega!

rax
Postitusi: 16
Liitunud: 15:07, 02 07 2006
Asukoht: PEPK
Kontakt:

PostitusPostitas rax » 16:28, 13 08 2007

to jõmm: tartu Man-il tõesti väljakutsele sõites kadusid vilkurid ja sireenid ära, põhjuse kohta hetkel jään vastuse võlgu.

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

PostitusPostitas anttil » 18:40, 13 08 2007

Meie uuemal Teelel hakkasid ka paar valvet tagasi "päevad".
Antti
tel. 58279009

Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 19:38, 28 04 2007
Kontakt:

PostitusPostitas Huviline » 20:19, 13 08 2007

anttil kirjutas:Meie uuemal Teelel hakkasid ka paar valvet tagasi "päevad".


jälgides viimaseid kommentaare tundub et teelel on lausa menopaus :(

Doktor
Postitusi: 1303
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

PostitusPostitas Doktor » 11:11, 16 08 2007

Päriskin seda, kuidas on teised komandod lahendanud pootshaagi paigaldamise. Kuivõrd autole ei ole sellise töövahendi paigutamiseks kohta ette nähtud, siis oleksin kasutusel olevatest variantidest huvitatud. Pean silmas pikka pootshaaki.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.