1. leht 1-st

Scania P340 Wawrzaszek TLF 3000 "Barbara" (2008) - 3000L

Postitatud: 11:31, 21 05 2008
Postitas anttil
Kuna jutuks on olnud, aga kõik on vägagi kidakeelsed, siis avamegi nüüd uue teema Poolast tulnud autole.
Meil Pärnus on auto olnud arvel umbes paar nädalat. Esimese suurema tulekahjugi üle elanud.
Alusvanker: auto suhteliselt hästi tasakaalus, kallutab ja loobib vähem (ristirööpad/ lohud)kui MAN või Katariina. Õnnestunud on ka käigukasti valik. Kiirendab suht hästi, roolitunnetus on päris hea, aga mitte nii hea kui Katariinal. Oma pikkuse kohta manööverdab päris mõnusalt. Taga on olemas mõistlikud panipaigad isiklike asjade hoidmiseks(mob tel jne.). Negatiivsema poole pealt: kui kiirus läheb nii 100+ km/h muutub auto tunduvalt rahutumaks ja hakkab pikirööbastes teed otsima ja loopima- selline ootamatult järsk muutus auto käitumises võib ehmatada nii nõrgema närviga autojuhti kui MV-d. Mõistlik oleks järske kurve võtta nagu paakautoga.MV kurdab kõrval ebamugavuse üle istmel. Aga üldjoontes autojuhi seisukohalt suht mugav ja hea juhitavusega auto.

Pealisehitus ja varustus: Kappides enamus varustust viisakalt kinnitatud, kapid ise lühema mehe jaoks natukene kõrged. Pump ise suht loogiline ja töö sellega tahab natukene harjumist. Õnnestunud on valgustusmast- sellel on võimalik prozektoreid suunata sobivas/vajalikus suunas üles-alla-kõrvale ja on eraldi juhtimispuldiga, nii et Sa ka näed kuhu Sa valgust suunad. Pumba väljunditel on poole pöördega kraanid ja pump+ torustik tühjeneb mugavalt ühe nupuvajutusega. Suureks probleemiks on meile saanud vaht ja sellega seotu. Vaht tuleb ainult ühest mikseriga 52mm väljundist ja nii ei saa näiteks anda märgajat tüviliini. Tõmberedel katusel tahab lihtsalt harjumist ja loomingulist lähenemist.
Kuna pumba- paagi klapid ja kraanid liiguvad kõik suruõhuga ja teevad seda kõva pauguga on mõistlik ja tervislik eemale hoida kõigist survestatavatest ja survestatud voolikutest ning mitte lasta ennast toimuvast häirida. Paaki saab mugavalt täita mõlemalt küljelt. Pumbaruumis olevalt tabloolt näeb ära kõik autojuhile vajalikud ja mittevajalikud andmed.

Re: Uus Scania

Postitatud: 08:57, 22 05 2008
Postitas kert.
anttil kirjutas:Tõmberedel katusel tahab lihtsalt harjumist ja loomingulist lähenemist.
Kas tegemist selle 80 kg kaaluva redeliga?

Re: Uus Scania

Postitatud: 22:22, 22 05 2008
Postitas anttil
kert. kirjutas:
anttil kirjutas:Tõmberedel katusel tahab lihtsalt harjumist ja loomingulist lähenemist.
Kas tegemist selle 80 kg kaaluva redeliga?

Ei see redel on natukene kergem. See raskem redel on meil 21 peal

Re: Uus Scania

Postitatud: 11:37, 23 05 2008
Postitas janark
Sain sõita tühja autoga st ilma varustuse ja tühja veepaagiga ning emotsioon on positiivne. Miinuseks on kindlasti kõrged astmelauad ja juhi parema käe all olev plastikust kast, mille pihta on hea küünarnukk ära lüüa. Paide autol oli kohalejõudes probleemiks õli tilkuv vahekast (Põlva omal vist sama häda!?), kuid see sai lahendatud ja auto on nüüd ka arvel. Rapla omal on/oli kuuldatavasti mingi probleem põhjaklapiga.

Re: Uus Scania

Postitatud: 11:36, 26 05 2008
Postitas anttil
Meil pole seni väga suuri probleeme esinenud. Üks asi mis ei ole pidanud on paagitäite voolikute klambrid, mis otsast ära lendavad. Oleme nüüdseks targemaks saanud ja täidame paaki manuaalselt, kestab kenasti. Samuti taheti mind ära süüa, kui panin pumba automaatset rõhku hoidma. Sai ka see välja lülitatud ja oli parem tööd teha. Sõitmise koha pealt on iga sõidukiga nii, et tühi koormatud sõiduk käituvad erinevalt. Kui Scania piirjasse sõita siis peab ikka natukene juhti kah olema. Kehvema tee peal sõites( pikirööbas jms.) loobib ikka päris kõvasti. Natukene nagu meenutab oma käitumiselt täislastis kahekordset bussi. Talvel ja märjal- libedal asfaldil võib liigse uljuse ja enesekindluse korral tekkida suuri probleeme kuna auto on pideva nelikveoga ja see ei jäta eriti mänguruumi- kui on minek, siis on minek Tudeerigem natukene füüsikat [-X ja harjutage seni kuni on selleks ideaalseid tingimusi. Ma tõesti väga loodan, et ehk õnnestub varsti proovida autot ka libedarajal. Või kui kusagil on seda tehtud andke teada.

Re: Uus Scania

Postitatud: 22:20, 27 05 2008
Postitas kalifa
Kuidas see pidev nelivedu siis välja näeb, kas esisild on pidevalt vedamas ja sildadevaheline blokeering peal. Oma kogemustest võin öelda, et Unimog suutis turbaväljal sõita vaid 10 meetrit ja siis oli väljaastumine nagu sõiduautos!
Veel juhiks tähelepanu pealisehituse üle ulatusele taga, mis vähendab auto maastikusuutlikust. Kui tavaliselt loetakse maastikusõidukil tõusunurgaks 30 kraadi ja rohkem, siis Kehra sõidukil oli see vaid 20 ligi ja haagise pistik veel astmelaua alla pandud.

Re: Uus Scania

Postitatud: 23:19, 27 05 2008
Postitas anttil
Selle uue Scaniaga ei ole kahjuks eriti võimalik raskele maastikule ronida- autol on ees veerevad rehvid ja taga topeltrattad. Kõik see ei tähenda muidugi seda, et me vähemalt ei ürita autot erinevates oludes katsetada.

Re: Uus Scania

Postitatud: 23:51, 27 05 2008
Postitas Innar
Paide masinast leidub selline video :

Re: Uus Scania

Postitatud: 21:58, 11 07 2008
Postitas kalifa
Sai ka ise täna nähtud neid esirehve, sellised oleksid ehk head linnadevahelisel maanteesõidul, maastikule esiveolisele autole on selline täielik mõttetus, kaob poole võrra esiveo efekt.
Peaks vist minema Scania esindusse küsima, kes sellise komplekti välja pakkus!

Re: Uus Scania

Postitatud: 19:39, 28 08 2008
Postitas janark
Esmaspäeval võttis Lõuna-Eesti päästekeskuse Valgamaa päästeosakond arvele uue tuletõrjeauto Scania, mis tuli järgmisel päeval rikke tõttu arvelt maha võtta.


«Testime igat uut autot, enne kui selle töösse võtame,» ütles eile Valgamaa päästeosakonna juhataja Alar Roop Valgamaalasele. Tema sõnul ilmnes viga selle auto puhul väga kiiresti, nimelt ei läinud käigud sisse.

«Scania esindusest tulid spetsialistid kohale ja võtsid kaasa «aju», mis juhtis käigukasti tööd,» lisas Roop.

Möödunud aastal allkirjastas päästeamet kahekümne päästeteenistuse põhiauto täisliisinguga kasutusrendile võtmise.

Scania esindusest kohale tulnud töötajate sõnul ei ole neist ülejäänutega probleeme olnud. Valgale saabunud auto viga pidasid spetsialistid aga suisa harukordseks, sest üles ütles uue auto «aju».

http://www.postimees.ee/?id=29557