1. leht 1-st
Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 23:26, 21 10 2008
Postitas sihi
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 11:03, 22 10 2008
Postitas kert.
Reklaam?
Uute Scaniate vilkurid on ikka mitu suurt sammu edasi vana Katariina omast. Aga sireeni juhtimise nupud on ikkagi lae alla, mille kasutamine sõidu ajal ebamugav ja minu arvates isegi ohtlik.
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 11:35, 22 10 2008
Postitas janark
Tiiudel ja Barbaratel on vilkuri sees ka väikesed sinised ääretuled, mis gabariitidega koos põlevad. Uus standard.
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 20:39, 22 10 2008
Postitas sihi
Ei ole reklaam, lihtsalt tutvustus. See on lihtsalt üks võimalus mida võiks kasutada, et alarmsõidukid ei näeks kõik ühesugused välja. Nt. politseil, kiirabil, päästel on peaaegu kõik vilkurpaneelid ühesugused.
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 04:00, 19 11 2008
Postitas sihi
Baasautodele ma installeeriks sellised Elektra vilkurpaneelid - mõlemal pool vähemalt 3 valguselementi (sümmeetriliselt). Külgedel/vasakul ja paremal kõige äärmised on pöörlevad vilkurid, edasi strobo ("välk"), ja võiksid olla ka rütmiliselt vilgutavad märgutuled (parem-vasak-parem-vasak.. või mõlemad üheaegselt) ning keskel valjuhääldi või ilma selleta.
Kusjuures Elektral vist iga stroboskoop lamp vilgutab oma rütmis
(pö)(st)(st)(mä)(HÄÄL)(mä)(st)(st)(pö)
(pö)(st)(st)(HÄÄL)(st)(st)(pö)
Vahet ei ole kas LZ või LZP tüüpi vilkur.
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 13:57, 12 05 2009
Postitas ERN
Ma ei tea mida teised foorumiliikmed arvavad, aga minu arust võiks operatiivkorrapidaja autodel olla Federal Signal Visioni paneelid:
http://www.youtube.com/watch?v=SIStgf_3eEM
ainult siis kombinatsiooniga sinine-valge.
Teine võimalus oleks Whelen Edge 9M mis on siinpool suurt lompi vähe tuntud firma aga näide paneelist:
http://www.youtube.com/watch?v=2a4HaAL7 ... re=related
Muidugi tekib küsimus kas need paneelid on kooskõlas EU direktiividega, aga nähtavad on nad küll rohkem kui näiteks praegused politsei ja kiirabi poolt kasutatavad Federal Signal P8000 seeria paneelid. 8)
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 22:40, 13 05 2009
Postitas Doktor
ERN kirjutas:Ma ei tea mida teised foorumiliikmed arvavad, aga minu arust võiks operatiivkorrapidaja autodel olla Federal Signal Visioni paneelid:
http://www.youtube.com/watch?v=SIStgf_3eEM
ainult siis kombinatsiooniga sinine-valge.
Teine võimalus oleks Whelen Edge 9M mis on siinpool suurt lompi vähe tuntud firma aga näide paneelist:
http://www.youtube.com/watch?v=2a4HaAL7 ... re=related
Muidugi tekib küsimus kas need paneelid on kooskõlas EU direktiividega, aga nähtavad on nad küll rohkem kui näiteks praegused politsei ja kiirabi poolt kasutatavad Federal Signal P8000 seeria paneelid. 8)
Meie riigis on säherdune dokument
Eritalituse sõidukite loetelu, nende tähistamise ja liiklemise kord. Seal öeldakse, et eritalituse sõiduki vilkurid on sinised ja punkt. Valgustustugevuse ühikuna tähistatud cd on kandela. Inimese silm on kõige tundlikum rohelisele valgusele. Meenutage, et öönägemisseadmete pilt on ikka roheline ja varasemalt olid ka enamik autoarmatuure rohelised. Viimasel ajal on mood vist muutunud. Niisiis peaks kasutama üldse rohelisi vilkureid. Viidatud valged vilkurid kaovad päevavalguses üldse ära ja pealegi on inimesed õppinud sinist vilkurit ohumärgina käsitlema. Rohkelt maanteel vilkureid näinuna võin öelda, et sinised paistavad küll, kuid
need peavad olema korralikult paigutatud ja hooldatud. Paigutuse osas on aga eriti päästeteenistuse vanematel autodel kõvasti arenguruumi. Vahel tundub, et vilkur on selleks küljes, et see peab küljes olema.
Päiksepaistes on vilkur korralikult nähtav umbes 50 kuni 75 m. Väga jämedalt kaks linnaliikluse vahega poolhaagisega sadulautot. Arvestame, et 70 km/h liigub auto 19 ja natuke peale m/s. Igaüks otsustagu kui palju jõuab kaasliikleja näha veoauto katusel olevat vilkurit. Vägagi oluline on kõikidel külgedel olevad vilkurid. Miskipärast pole need aga popid. Uuematel politseisõidukitel siiski on. Siiani tegelikult ei ole leidnud mõistlikku seletust, miks pristsiautodel neid nii vähe. Odavamad maksavad 100...300 EEk tükk.
Nii palju kui tean, siis mingit "euroopa vilkurit" pole olemas. Iga maa kehtestab endale ise standardi. Euroopas on lihtsalt kombeks sinised vilkurid, nii nagu on kombeks punane tuletõrjeauto. USA'st võid leida ka laimirohelisi tuletõrjeautosid.
Ma täpselt ei tea millisest op' i autost käib jutt. Üldiselt tuleb aga tõdeda, et Nissan Patrolitele paigutatud plafoonid olid valgustiheduse poolest tõesti p.....
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 23:21, 13 05 2009
Postitas kalifa
janark kirjutas:Tiiudel ja Barbaratel on vilkuri sees ka väikesed sinised ääretuled, mis gabariitidega koos põlevad. Uus standard.
Kas ma saan nüüd õigesti aru, et uutel pääste autodel on ees üleval topelt gabariidituled, millest ühed veel sinised ja põlevad ilma vilkuriteta!
Pole nagu kohanud tehno-ülevaatuse nõuetes sellist muudatust, mis alarmsõidukile sellist topelt ülemiste gabariiditulede võimalust pakuks ja sinist värvust lubaks.
Siin vist paigaldaja polnud kursis eesti nõuete ja tähte norivate ning pidevalt targemaks saavate järelvalveametnikega.
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 00:31, 14 05 2009
Postitas ERN
Doktor kirjutas:ERN kirjutas:Ma ei tea mida teised foorumiliikmed arvavad, aga minu arust võiks operatiivkorrapidaja autodel olla Federal Signal Visioni paneelid:
http://www.youtube.com/watch?v=SIStgf_3eEM
ainult siis kombinatsiooniga sinine-valge.
Teine võimalus oleks Whelen Edge 9M mis on siinpool suurt lompi vähe tuntud firma aga näide paneelist:
http://www.youtube.com/watch?v=2a4HaAL7 ... re=related
Muidugi tekib küsimus kas need paneelid on kooskõlas EU direktiividega, aga nähtavad on nad küll rohkem kui näiteks praegused politsei ja kiirabi poolt kasutatavad Federal Signal P8000 seeria paneelid. 8)
Meie riigis on säherdune dokument
Eritalituse sõidukite loetelu, nende tähistamise ja liiklemise kord. Seal öeldakse, et eritalituse sõiduki vilkurid on sinised ja punkt. Valgustustugevuse ühikuna tähistatud cd on kandela. Inimese silm on kõige tundlikum rohelisele valgusele. Meenutage, et öönägemisseadmete pilt on ikka roheline ja varasemalt olid ka enamik autoarmatuure rohelised. Viimasel ajal on mood vist muutunud. Niisiis peaks kasutama üldse rohelisi vilkureid. Viidatud valged vilkurid kaovad päevavalguses üldse ära ja pealegi on inimesed õppinud sinist vilkurit ohumärgina käsitlema. Rohkelt maanteel vilkureid näinuna võin öelda, et sinised paistavad küll, kuid
need peavad olema korralikult paigutatud ja hooldatud. Paigutuse osas on aga eriti päästeteenistuse vanematel autodel kõvasti arenguruumi. Vahel tundub, et vilkur on selleks küljes, et see peab küljes olema.
Päiksepaistes on vilkur korralikult nähtav umbes 50 kuni 75 m. Väga jämedalt kaks linnaliikluse vahega poolhaagisega sadulautot. Arvestame, et 70 km/h liigub auto 19 ja natuke peale m/s. Igaüks otsustagu kui palju jõuab kaasliikleja näha veoauto katusel olevat vilkurit. Vägagi oluline on kõikidel külgedel olevad vilkurid. Miskipärast pole need aga popid. Uuematel politseisõidukitel siiski on. Siiani tegelikult ei ole leidnud mõistlikku seletust, miks pristsiautodel neid nii vähe. Odavamad maksavad 100...300 EEk tükk.
Nii palju kui tean, siis mingit "euroopa vilkurit" pole olemas. Iga maa kehtestab endale ise standardi. Euroopas on lihtsalt kombeks sinised vilkurid, nii nagu on kombeks punane tuletõrjeauto. USA'st võid leida ka laimirohelisi tuletõrjeautosid.
Ma täpselt ei tea millisest op' i autost käib jutt. Üldiselt tuleb aga tõdeda, et Nissan Patrolitele paigutatud plafoonid olid valgustiheduse poolest tõesti p.....
kui aus olla siis mõtlengi neid nissaneid:D, Transporteritel ja tuletõrjel on valgustus küllane, aga neid minu näidatud paneele on võimalik saada ka sinisena täiesti, ma just seda mõtlesingi, et kuna Eestis on ära märgitud vilkumissagedus stroboskoop paneelidel, siis kas need on kooskõlas Eesti kriteeriumitega.
Vabandan ka OT pärast, aga on anda ära üks Bosch RKLE 150 Blau sinine pöörlev halogeenvilkur, kui mõnel komandol on vaja siis andge teada soovist erasõnumisse vms, veelkord vabandan OT üle
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 09:57, 14 05 2009
Postitas janark
kalifa kirjutas:janark kirjutas:Tiiudel ja Barbaratel on vilkuri sees ka väikesed sinised ääretuled, mis gabariitidega koos põlevad. Uus standard.
Kas ma saan nüüd õigesti aru, et uutel pääste autodel on ees üleval topelt gabariidituled, millest ühed veel sinised ja põlevad ilma vilkuriteta!
Pole nagu kohanud tehno-ülevaatuse nõuetes sellist muudatust, mis alarmsõidukile sellist topelt ülemiste gabariiditulede võimalust pakuks ja sinist värvust lubaks.
Siin vist paigaldaja polnud kursis eesti nõuete ja tähte norivate ning pidevalt targemaks saavate järelvalveametnikega.
Ei ole need kindlasti gabariidituled, sest vilkuri gabariidid on hulga väiksemad kui auto omad. Aga seal vilkuripaneeli sees need põlevad jah.
Re: Vilkurid, helisignaalid
Postitatud: 18:16, 14 05 2009
Postitas anttil
Natukene teemast mööda aga.
Kui Teelel( Pärnu 11) lülitada sisse vilkurid kaob ära helisignaal- ehk siis kui on vaja endast märku anda tuleb seda teha kas sireeniga või vilkurid välja lülitada.
Huvitav oleks teada kuidas ülevatuspunkt sellesse suhtub.