Tulevikus ostetavad autod

Siin arutleme teemadel, mis puudutab meie varustust. Raadiojaamadest hansalauani, joatorust autodeni.
anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas anttil » 19:44, 05 02 2010

Vaadates siin foorumis ringi kohtame vingumist ja virisemist uue ja ostetud tehnika teemadel Ausalt öeldes pole isegi sellest patust puhas.
Võtamegi nüüd siis kätte ja hakkame siia kirja panema seda, mida me ootame uutelt ja tulevikus ostetavatelt autodelt. Selge on see, et kõike seda, mida me tahame ei saa, aga mingi ülevaate jne. saab vast ikka välja lugeda ja kindlasti saavad tuleviku päästeautode ostjad ja planeerijad siit erinevaid mõtteid ja nii on ka meil ikkagi võimalus oma sõna öelda.

Palun siiski mitte hakata ehitama kosmolselaeva, vaid autot millega me ise tahame tööle hakata.
Antti
tel. 58279009

Mihkel
Postitusi: 11
Liitunud: 10:49, 10 05 2007
Asukoht: PEPK
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas Mihkel » 14:14, 05 03 2010

Tundub, et kõik on OK.
Kuu aega ja mitte ühtegi ettepanekut.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas kalifa » 15:24, 05 03 2010

On siin foorumis ka autohangete tingimused üleval olnud, seal ju kirjutatakse, et peab vastama teatud direktiivile. niikaua, kui hankeid koostavad ja kinnitavad autode võhikud, saavad hangete võitjad omi lahendusi peale suruda! Näide siis uue paagi monitori juhtkangist, mis antud asukohas hea vaid lennujaamade autodele.
Selle teema all võiks avalikustada ka selle delekatsiooni, kes Saksamaal neid konteiner autoronge vaatamas ja kinnitamas käis. Kas nüüd haagiste ümberehitus tuleb neil omaks võtta- oli väike näpukas! :shock:
Käisin sõjaväelasi koolitamas ja nägin nende 6x6 vedukeid, miks pidi päästeteenistus 8x8 võtma? Selle vaheraha eest oleks mõne lisahaagise saanud, mis annaks laadimisel aja arvelt kokkuhoidu.
Niikaua, kui päästeameti akadeemikud arvavad, et kõrgharidus annab automaatselt ka kõik elukogemused, jäävad ka mõttetused kestma.
Ma tean, et antud teemat loevad ka otsustava komisjoni liikmed, eks siis kirjutage sellest otsustuse korrast ja ka sellest, miks Soome Sauruse hange lõpetati?
mõtetes olen veel Teiega!

Andreas.R
Postitusi: 536
Liitunud: 17:26, 09 01 2008
Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas Andreas.R » 16:50, 05 03 2010

Sa kalifa võidki ootama jääda, et keegi sulle sealt otsustajate poolepealt midagi vastab... Küsisin ka otse ühelt härralt kes ka minu arusaamist mööda nende tellimistega väga lähedalt seotud, et kuidas nende ülekaaluliste massinatega siis sõita kavatsetakse aga selgus, et ei mingit ülekaalulisust... :lol: millele Sa kunagi vihjasid. Olevat vaid need staabikonteinerid veidi kõrgemad kui lubatud...
Abiteenistuja

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas kalifa » 17:09, 05 03 2010

Andreas.R kirjutas:Sa kalifa võidki ootama jääda, et keegi sulle sealt otsustajate poolepealt midagi vastab... Küsisin ka otse ühelt härralt kes ka minu arusaamist mööda nende tellimistega väga lähedalt seotud, et kuidas nende ülekaaluliste massinatega siis sõita kavatsetakse aga selgus, et ei mingit ülekaalulisust... :lol: millele Sa kunagi vihjasid. Olevat vaid need staabikonteinerid veidi kõrgemad kui lubatud...

Siin ei olegi vaja midagi öelda, kes mõelda oskab, saab isegi aru, et pandi täiega puusse. Ka erasektoris on selle Man saksa pealisehitusega firmajuhte ära räägitud, nüüd mehed kiruvad ja soovivad vanu autosid tagasi! See on meil nüüd suurushulluse näide, mida saab aastaid meenutada!
Õige omanik tellib auto ikka vastavalt vajadustele ja kindlasti arvestab ka selle sõiduomaduste ja manööverdusvõimega. Mõnel harjutusel või maasikupõlengul saab ehk võrrelda sõiduomadusi koormatud vedukil ja 6x6 paagil,pange siis juhtkond rooli väntama! :roll:
mõtetes olen veel Teiega!

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas anttil » 18:59, 05 03 2010

Kuna aastaid ja aastaid sõitnud meeste suud on lukus ja kõigega rahul teen siinjuures ise oma suu lahti.

Kõigepealt tuleb päästesõidukid värvida õigete värvidega ja kasutada õigeid värvikombinatsioone. Päästesõiduk peab olema korrektselt värvitud ja eralduma lihtsale sõidukijuhile ümbritsevast keskkonnast. Vahepeal läks moodi suurte päästeautode reklaamidega ülekleepimine. Kui te midagi hullult kleepida tahate, siis kleepige MAN- ja Scaniate esiosad valgeks ja kleepige ka pimedas loetavate kirjadega tuulesuunajale kiri PÄÄSTE: praegu on veoautode ninad punased ja üleval mingisugune must loetamatu kiri.
Visake minema kõik ülearused helkurribad külgedel. Eriti alumised. Uued päästeautod tekitavad oma suurte helkivate pindadega ristisuunas kohtudes või seistes meeletult palju nähtavat müra. Sellised helkivad pinnad ei ole ülejäänud liiklejatele üheselt mõistetavad ja tekitavad häirivaid ja arvestades inimfaktorit ohtlikke peegeldusi.

Vilkurid.
Vilkurid, mis on on paigaldatud on tundub, et paigaldatud kellegi suva järgi ja auto oleks nagu sõitnud vastu seina, mille küljes on vilkurid. Suurel päästeautol peaks olema vähemat kaks paari lisavilkureid ees. Ühed päris madalal et nad oleks näha ka sõiduauto tahavaatepeeglist ja teised siis natukene kõrgemal. Ideaalilähedane lisavilkurite paigaldus on Politsei VW bussidel- sõiduki kerest eemale toodud ja on hästi nähtavad.

Sireen.
Päästeauto katusel üle 3m kõrgusel olev sireen ei täida tegelikult oma eesmärki ja ülesannet. Võimalusel viia sireen madalamale või tekitada lisavaljuhääldi või õhkpasunad esistange alla. Ära keelati vene autodele paigaldatud starteritest ehitatud lisasireenid. Aga selline lahendus on kahjuks jällegi ideaalilähedane. Selle koha pealt on vähemalt Scanial võimalik kasutada autopasunaid. MAN- il kaob vilkureid sisse lülitades isegi auto enda helisignaal ära ja sellega oled nagu täielik kätetu idioot!!!!! ( kuidas selline asi ülevaatuselt läbi on läinud ei tea).

Lisatuled
Siinjuures võib öelda, et võiks võtta eeskuju Scania tuledekombinatsioonidest. Eriti ebaõnnestunud on MAN- tuled. Sõidutuled ise on ääretult kehvad ja näitavad halvasti. Puuduvad igasugused lisa kaugtuled.
Suurel päästesõidukil peaksid olema ideaalilähedased tuled. Ideaalne on ka lisa kaugtulede olemasolu võimalikult kõrgel.
Peale selle võiks mõelda sellele, et panna vilkuma ka sõidutuled. Kuna teised liiklejad näevadki tegelikult ainult viluvaid tulesid mitte vilkureid!!!!! Siinjuures peaks eeskujuks võtma Ameerika. Mida paremini ja rohkemate tuledega on päästesõiduk tähistatud seda suurem on tõenäosus, et seda nähakse. Siinjuures ei tohi alahinnata liikluses liikuvat inimfaktorit, liiklusohutust ja liikluspsühholoogiat. Sisselülitatud vilkuritega päästesõiduk peab olema üheselt arusaadav, valgustatud, kuuldav- nähtav ja tõmbama liikluses respekteerima panevat tähelepanu. Mitte seda ise otsima.

Retarder või Telma.
Rääkides, et selline lisavarustus on kallis või mõttetu on sõnaselge idioodi jutt. On ju vaja pidevalt kiirenda/ pidurdada. See koormab sõidukit ja väsitab juhti. Pidurdada saab ka lihtsamalt- ühe käeliigutusega. Samas koos sõiduki enda piduritega jääb pidurdusteekond märgatavalt lühemaks. Eriti kasulik on retarder või Telma talvetingimustes ja sõites libedal- juht saab lihtsalt juhtida ja peab tegema ainult lõpupidurduse. Siinjuures ilmselt plaksutavad koos minuga käsi paljud rekka- ja bussijuhid.

Kere ja varustuse kapid
Kõik numbrid jms. purunevad plastdetailid tuleks viia kõrgemale. Jällegi on siin ääretult ebaõnnestunud MAN. Sõites tagurpidi või manööverdades rebivad tagumised rattad alt ära tagumised porikummid. Piisab pisikesest lumehangest, et sinna jääks numbrimärk koos alusega.
Kappide käepidemed tuleks altpoolt kaitsta. Juba pisemgi lumevall väänab kõveraks kappide alumise käepideme. EMPEL- i ehitatud pealisehitus kõigub meeletu amplituudiga ja väga raske on autoga manööverdada kitsastes kohtades olevatel ebatasastel kallakutel.
Varustus tuleb sõidukile paigutada ja kinnitada tehases. Ei saa ju päästevarustust kinnitada hiljem komandos ja väljavenivate koormakummidega MAN- iga kaasas olnud kinntused on ebakvaliteetsed. Siin võiks võtta eeskuju Rosenbauerilt. Palju on kasutamata ja mõttetud ruumi.
Tuletõrjevoolikute jaoks peaks tehas suutma toota sellise kapi kuhu neid saab lihtsalt panna ja võtta. Proovige Poolast ostatud autode voolikuriiulisse voolikuid panna ja sealt neid võtta. Selline lahendus on äärmiselt ebaõnnestunud. Siinjuures on õnnestunud EMPEL.

Pumbaruumis olevad väljundi- ja sisendiotsad tuleks viia võimalikult madalale. Talvel külmaga ei saa kapiust koomale tõmmata, sest väljunditorud on väga kõrgel( MAN) ja pumbaruum külmub kõige täiega ära. Maatingimustes on sedasi juba lõhki külmenud nii mõnigi toru ja kraan. Kappide soojendusseade ei suuda aga nii madalatel temperatuuridel enam tuba soojaks kütta.

Alusvanker
Siin on õnneks mindud üle automaatkäigukastidele. Nelikveolised autod on suht kahtlane teema, kuna meie autojuhid ei oska veel selleste sõidukitega sõita ja uputavad need oskamatusest. Tagajärjed on tegelikult hullemad kui ainult tagaveoga sõidukitel. Siinjuures saab ilmselt tõesti lähtuda päästeauto veoskeemi valides komandost ja selle väljasõidupiirkonnast ja siis vastavalt vajadustele autojuhte koolitada.

Esialgu lõpetan. Kui tuleb uusi mõtteid panen need siia kirja.

Ma loodan, et Doktor loobib minema või viib mujale siia kirjutatud teemasse mittepuuutuva müra.
Antti
tel. 58279009

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas anttil » 19:06, 05 03 2010

Unustasin öelda et minu eelnev jutt ei ole kontruktiivne kriitika kellegi mahategemiseks vaid juba natukene inseneri moodi mõtleva inimeselooma nägemus päästesõidukist.
Lihtsalt hilisema hädaldamise ennetamiseks.
Antti
tel. 58279009

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas Doktor » 23:56, 05 03 2010

Mihkel kirjutas:Tundub, et kõik on OK.
Kuu aega ja mitte ühtegi ettepanekut.

Mihkel 10 punkti sulle. ^:)^
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

pets 96
Postitusi: 49
Liitunud: 14:02, 08 07 2007
Asukoht: Põltsamaa
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas pets 96 » 17:15, 06 03 2010

Postitas Mihkel » 05 Mär 2010, 14:14

Tundub, et kõik on OK.
Kuu aega ja mitte ühtegi ettepanekut.

Kui küsitakse konkreetselt millegi kohta siis oleks see teema PUNANE aga üldiselt ei oska soovitusi anda olgugi et juba
1996 a. päästes ja nii mõndagi näind. :roll:
Tark ei torma

mrali
Postitusi: 253
Liitunud: 16:59, 20 03 2008
Asukoht: Tallinn-Läänemaa
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas mrali » 19:37, 06 03 2010

Peale selle, MILLISEID asju osta, tuleks minu meelest ka küsida, MIDA vaja osta - eriti oluline minu silmis oleks just tõstetehnika muretsemine - ei ole normaalne, etvajadusel nt Rakverre või Paidesse või Haapsallu Tallinnast või siis Valka-Viljandisse Tartust masin tuleb. Näiteks Metz müüb oma veebilehel ka tehases taasteremonditud masinaid (mis minu silmis sobiksid just vähematesse maakonnakeskustesse).

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas kalifa » 22:11, 06 03 2010

Netiaadressid ilmuvad ja kaovad, kuid õnnestus leida siiski arengukavasse 2009-2015 sisse kirjutatud planeeritavad komandode uuendused ja autotehnika ostud:
Riiklike päästekomandode hoonete ehitamine ja renoveerimine . Eesmärk on parem päästeteenuste valmisolek piirkondades, kus on vaja uute hoonete ehitamine, mida teenindavad Sillamäe, Kohtla-Järve, Kiviõli, Väike-Maarja, Lasnamäe, Assaku, Kose, Paide (Paide ja Türi piirkond), Vändra, Tõstamaa, Kuressaare ,Häädemeeste, Suure-Jaani (Suure-Jaani ja Võhma piirkond), Tartu, Elva, Antsla, päästekomandod ja hoonete renoveerimine, mida teenindavad Kunda, Kehra, Mustamäe, Lihula, Haapsalu, Orissaare, Leisi, Koeru, Mustvee, Jõgeva, Otepää, Põlva, Räpina,Mõniste, päästekomandod.
Püsiasustusega väikesaartel päästekomandode ehitus (Vormsi, Kihnu, Ruhnu, Piirissaar, Prangli)
Seotud: Päästetööde baas teenusgrupiga. 300 000 000 kr 2011-2014 ( 4 aastat) Argo Länik, 628 2043, argo.lanik@rescue.ee

Paakautode soetamine (30 tk) metsatulekahjude ja põlevvedelike kustutustööde tegemiseks ning päästetööde tegemiseks veevaestes piirkondades
Eesmärk on tagada võime vesivarustuse tagamiseks tulekahjude kustutamisel olukordades, kus ei saa või pole otstarbekas kasutada pumba-ja voolikusüsteeme (veekogu kaugel, üksikud tulekolded, tulekahju kiire levik).
Seotud: Päästetööde baas teenusgrupiga. 135 000 000 kr Al. 2011 (3 aastat) Tarmo Terep tarmo.terep@rescue.ee 628 2070

Redelautode soetamine (7 tk) päästetööde tegemiseks kõrgustes . Eesmärgiks on tõsta hoonete tulekahjudel, mis on kõrgemal kui kolmas korrus, elupääste võime osutamise kiirust ning naftasaaduste tulekahjude kustutamiseks terminalide mahutiparkides ja suure pindalaga tööstushoonete tulekahjude võimet.
Seotud: Päästetööde päästmine kõrgustest teenusgrupiga. 59 500 000 kr Al 2011 (3 aastat) Leonid Fjodorov, 6282015, leonid.fjodorov@rescue.ee

Metsatulekahjude kustutamise pääste tulekustutus-põhiautode soetamine (8 tk).
Eesmärgiks on valmisoleku tõhustamine päästetööde läbiviimiseks maatingimustes, sh metsa- ning maastikutulekahjudel.
Seotud: Päästetööde baas teenusgrupiga. 32 000 000 kr Al 2011 (3 aastat) Tarmo Terep, 6282070, tarmo.terep@rescue.ee
Vastutavate kontaktandmed ilusasti näha! :razz:
mõtetes olen veel Teiega!

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas anttil » 16:24, 07 03 2010

Olge palun kenad ja ärge risustage seda konkreetset teemat ülearuse müraga. Ma loodan et Doktor emmaldab või tõstab siia mittesobiva teistesse teemadesse.
Antti
tel. 58279009

Andreas.R
Postitusi: 536
Liitunud: 17:26, 09 01 2008
Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas Andreas.R » 19:46, 07 03 2010

anttil kirjutas:Olge palun kenad ja ärge risustage seda konkreetset teemat ülearuse müraga. Ma loodan et Doktor emmaldab või tõstab siia mittesobiva teistesse teemadesse.


anttil on nüüd kohe nii kange kirjanik, et teised ei tohi enam üldse sulge teritada... :lol: Muuseas, Siimul endal peaksid olema "emmaldamiseks" samad õigused kui Doktoril...
Abiteenistuja

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas anttil » 20:49, 07 03 2010

Ei. See teema ongi mõeldud lugemiseks neile, kes tulevikus hakkavad uusi autosid teenistusele ostma. See, et ma kirjanik olen ei mängi siin mingit rolli. äkki me suudame kirjutada konkreetsetest asjadest konkreetsete teemade all.
Antti
tel. 58279009

manivald
Postitusi: 48
Liitunud: 09:55, 06 04 2007
Kontakt:

Re: Tulevikus ostetavad autod

PostitusPostitas manivald » 11:44, 08 03 2010

Värv värviks ja helkur helkuriks aga õiged rehvid võiks küll autodel all olla, kas siis aastaringseks kasutamiseks või talve ja suverehvid eraldi.

Kalifa võiks oma väidete kinnitamiseks tuua ka 6x6 ja 8x8 autode kandevõime erinevused.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.