1. leht 2-st

Konteinerveod

Postitatud: 20:24, 03 05 2010
Postitas Vollli
Tere
Paneks siia uue teemana kirja konteinerite veod. Nimelt Lõunas kipuvad minema konteinerid üle lubatava kõrguse. Kuidas on teistes regioonides??????????????
Kui tuleb korraldus sõita, siis ju sõidetakse - aga kui korraldus läheb liiklusseadusega vastuollu...??? Kannataja on, kui juhtub midagi -autojuht!!!! :?: :?:
Liikluseeskiri: §192. Sõiduki ja autorongi üksainuski mõõde koormaga või koormata ei tohi üldjuhul ületada “Liiklusseaduse” § 15 lõike 1 alusel kehtestatud suurimat lubatud suurust.
Teeseadus:
Paragrahv 33. Veoste ja sõitjate vedu
(4) Nii koormaga kui ka koormata liikleva sõiduki suurimad lubatud mõõtmed ning massi ja teljekoormused kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määrus nr 50
Kood 1204. Lubatud suurim kõrgus
Nõuded: 1) kõigil sõidukeil, v.a L kategooria sõidukid, 4,00 m;
2) L kategooria sõidukil 2,50 m.

Re: Konteinerveod

Postitatud: 22:13, 03 05 2010
Postitas anttil
Lisan siia lingid, mis on antud teemaga seotud

Teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrus nr 50 täistekst:

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13261839

E-reeglite (UNECE reeglid) otsing:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html

Kõik vajalikud viited on leitavad ka Autoregistrikeskuse
kodulehelt:
http://www.ark.ee

Re: Konteinerveod

Postitatud: 22:28, 03 05 2010
Postitas anttil
...

Re: Konteinerveod

Postitatud: 12:20, 04 05 2010
Postitas Sarka
Parandus,koos konteineriga.

Re: Konteinerveod

Postitatud: 09:52, 07 11 2010
Postitas kalifa
Selle uue Liiklusseadusega on üsna viletsalt, paranduse määrus tuleb vist ligi 100 punktiline- meie seadusloome kvaliteet! :shock:
Erand võidakse ju sisse kirjutada, aga see ei sunni elektri- ja sidekaableid kõrgemale tõstma, tänapäeva elektriliin koos tross-soonega tõmbab maha päris mitu postivahet ja purustab ka sõiduki päris korralikult. Pöörakem siis pilgud kõrgemale ja vaadakem, kuidas liikluses kõrge veosega käituda.
Liinide taastamine on päris kulukas- tund paigaldusbrigaadi tööd maksab mõned tuhanded kroonid, lisaks veel materjali kulu, kaasa arvatud uued postid.
Soomes kõrgus lubatud 4.20, Rootsis 4.50 ja nii kõrged poolhaagised-furgoonid ka sõidavad, kõik liinid ja enamik sildasid seda ka võimaldavad.

Re: Konteinerveod

Postitatud: 10:52, 16 11 2010
Postitas Vollli
kohtumisel ministriga 5. 11. 2010 sõnas minister, et see muudatus tuleb kunagi hiljem, mitte praegu. Kuna on kiiremaid asju mis vaja liiklusseadusesse panna

Re: Konteinerveod

Postitatud: 15:20, 16 11 2010
Postitas anttil
Julged mehed. teevad seaduse ümber ja lambad lasevad kõrvad lonti ja sõidavad.
Selliselt käitudes tahab minister teha ilmselt ümber ka füüsikareeglid. Kahju.

Re: Konteinerveod

Postitatud: 20:48, 16 11 2010
Postitas anttil
Tegelikult on kogu selle karusselli juures ära unustatud asjaolu, et politsei eskort ei anna õigust suuregabariidilise/ ülegabariidilise sõidukiga liikluses liigelda. Sellise loa saab anda ainult teede omanik/ valdaja, ehk maanteeamet. Erateedel sõites tuleb samamoodi küsida luba tee valdajalt. Paludes selliselt politsei eskorti rikuvad kehtivat seadusandlust nii PT kui Politsei, ärge öelge, et te seda ei teadnud. Sõidukitele kehtestatud tehnonõuded kehtivad kahjuks ka alarmsõidukitele.

Samuti tekkis minu pisikeses rumalas peas rumal küsimus- kes sellise hanke välja mõtles ja valmis kirjutas. Kui raske on tegelikult ikkagi vastava ala inseneride käest nõu küsida, mitte hiljem ennast vabandama hakata. Masinaehitajaid ju ikka Eestimaal ringi liigub.

Re: Konteinerveod

Postitatud: 21:18, 16 11 2010
Postitas Doktor
anttil kirjutas:Tegelikult on kogu selle karusselli juures ära unustatud asjaolu, et politsei eskort ei anna õigust suuregabariidilise/ ülegabariidilise sõidukiga liikluses liigelda. Sellise loa saab anda ainult teede omanik/ valdaja, ehk maanteeamet. Erateedel sõites tuleb samamoodi küsida luba tee valdajalt. Paludes selliselt politsei eskorti rikuvad kehtivat seadusandlust nii PT kui Politsei, ärge öelge, et te seda ei teadnud. Sõidukitele kehtestatud tehnonõuded kehtivad kahjuks ka alarmsõidukitele.

Samuti tekkis minu pisikeses rumalas peas rumal küsimus- kes sellise hanke välja mõtles ja valmis kirjutas. Kui raske on tegelikult ikkagi vastava ala inseneride käest nõu küsida, mitte hiljem ennast vabandama hakata. Masinaehitajaid ju ikka Eestimaal ringi liigub.
Kui sa juhtumisi ametisse tahad kirjutada, siis kirjuta Päästetööde osakonna osakonnajuhatajale, kelleks on Kuno Tammearu. kuno.tammearu@rescue.ee See tehnika küsimus on vähemalt ametijuhendi järgi tema vastutada. Alati võid kirjutada ka sama osakonna alla kuuluvale Päästetööde planeerimise- ja analüüsi talitusele, mida juhib Tarmo Terep tarmo.terep@resuce.ee Ühtlasi võid kirjutada ka Avalike suhete büroosse. Viimast sellepärast, et Viola Murd enamasti vastab ka viola.murd@rescue.ee

Re: Konteinerveod

Postitatud: 21:36, 16 11 2010
Postitas Doktor
Doktor kirjutas:
anttil kirjutas:Tegelikult on kogu selle karusselli juures ära unustatud asjaolu, et politsei eskort ei anna õigust suuregabariidilise/ ülegabariidilise sõidukiga liikluses liigelda. Sellise loa saab anda ainult teede omanik/ valdaja, ehk maanteeamet. Erateedel sõites tuleb samamoodi küsida luba tee valdajalt. Paludes selliselt politsei eskorti rikuvad kehtivat seadusandlust nii PT kui Politsei, ärge öelge, et te seda ei teadnud. Sõidukitele kehtestatud tehnonõuded kehtivad kahjuks ka alarmsõidukitele.

Samuti tekkis minu pisikeses rumalas peas rumal küsimus- kes sellise hanke välja mõtles ja valmis kirjutas. Kui raske on tegelikult ikkagi vastava ala inseneride käest nõu küsida, mitte hiljem ennast vabandama hakata. Masinaehitajaid ju ikka Eestimaal ringi liigub.
Kui sa juhtumisi ametisse tahad kirjutada, siis kirjuta Päästetööde osakonna osakonnajuhatajale, kelleks on Kuno Tammearu. kuno.tammearu@rescue.ee See tehnika küsimus on vähemalt ametijuhendi järgi tema vastutada. Alati võid kirjutada ka sama osakonna alla kuuluvale Päästetööde planeerimise- ja analüüsi talitusele, mida juhib Tarmo Terep tarmo.terep@resuce.ee Ühtlasi võid kirjutada ka Avalike suhete büroosse. Viimast sellepärast, et Viola Murd enamasti vastab ka viola.murd@rescue.ee
Ja seda ka veel, et ÜRO E reeglid leiab siit. Juurde on ilmunud venekeelsed tõlked. http://www.unece.org/trans/main/welcwp2 ... andable=99

Ja veel. Antti ma olen hiljuti moodustanud gravitatsiooni- ja entroopiatõrjeühingu. Tuled ka...?

Re: Konteinerveod

Postitatud: 13:38, 24 11 2010
Postitas Doktor
Olen sunnitud tõdema, et Päästeameti jurist Margit Gross on ennast ületanud. Niisiis kutsun teda siia foorumisse ja palun, et ta seletaks veelkord kuidas ja mis alustel on lubatud Eesti Vabariigi teedel sõidukid, mis koormatuna või koormata saavad olla kõrgemad kui 4 meetrit.

Re: Konteinerveod

Postitatud: 13:48, 24 11 2010
Postitas Doktor
anttil kirjutas:Siinjuures tuletan kõigile meelde, et sõidukeid, mis ei vasta Eestis kehtivatele normidele/standarditele ei tohi teeliikluses kasutada. ( Kahjuks tähendab see seda, et ükski viimase 4 aasta jooksul soetatud auto ei tohi reaalses elus teel liigelda).

http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13251504
Mida sa praegu täpselt mõtled? Koormamata võivad konteinerveokid sõita, nii et retarder hõõgub. Või millest ma praegu aru ei saa?

Re: Konteinerveod

Postitatud: 15:30, 24 11 2010
Postitas anttil
Kui koormatuna või koormamata ei ületa sõiduk mistahes määratud maksimaalset parameetrit ei ole probleemi. Probleem tekib sellest hetkest, kui ületatakse mistahes lubatud parameeter. Sellise sõidukiga tohib teel liigelda tee valdaja kirjalikul loal. Mõõdud saadakse mõõtmise teel. Mõõtmise tulemusena saame lugemi, mis vajadusel teisendatakse SI süsteemis kasutatavateks mõõtühikuteks.


Võibolla on abiks:
https://www.riigiteataja.ee/akt/13275753

Lugedes juristi märkust alarmsõidu kohta suuremõõtmelise sõidukiga tuleb tunnistada, et ma olen peenelt öeldes loll. :oops: Aga minu rõõmuks mulle on riigi poolt antud võimalus oma arvamus (mis küll osutus valeks ) välja öelda. Seda ma olen saanud teha. Aga ilmselt tuleb minna uuesti autokooli :YMBRINGITON: liiklust õppima. Ilmselt tuleb mul järgmise sammuna hakata tagasi maksma kooliraha TTK-le minu koolitamise eest.

Küsigem siis niipidi: mis saab siis kui ülemõõdulise sõidukiga ( alarmsõidul olles) tekitati liikluskahju? LKF? PA? Ei sõbrad, siis vastutab autojuht.

Re: Konteinerveod

Postitatud: 11:22, 29 11 2010
Postitas VÄIKE PIGI
Nüüd siis suure sõdimise peale tehtud ka mõõtmised masinatele asetatud konteinerite kohta ja tulemused on siin:
Elva 7-2 olme konteiner 4,3 m
staabi konteiner 4,3 m
metsa konteiner 1,2,3 4,15 m
Tartu õli 1 4,0 m
Tartu poom 4,0 m

Põlva 7-2 olme konteiner 4,2 m
staabi konteiner 4,2 m
metsa konteiner 1,2,3 3,95 m
Tartu õli 1 3,8 m
Tartu poom 3,8 m

Tartu 7-2 olme konteiner 4,25 m
staabi konteiner 4,25 m
metsa konteiner 1,2,3 4,05 m
Tartu õli 1 3,9 m
Tartu poom 3,9 m




Loodan siinkohal, et härrased päästjad vaataksite mõõte ja teeksite selgeks, mis lubatud mis mitte.
Mõistvat suhtumist.

Re: Konteinerveod

Postitatud: 11:27, 29 11 2010
Postitas Doktor
VÄIKE PIGI kirjutas:Nüüd siis suure sõdimise peale tehtud ka mõõtmised masinatele asetatud konteinerite kohta ja tulemused on siin:
Elva 7-2 olme konteiner 4,3 m
staabi konteiner 4,3 m
metsa konteiner 1,2,3 4,15 m
Tartu õli 1 4,0 m
Tartu poom 4,0 m

Põlva 7-2 olme konteiner 4,2 m
staabi konteiner 4,2 m
metsa konteiner 1,2,3 3,95 m
Tartu õli 1 3,8 m
Tartu poom 3,8 m

Tartu 7-2 olme konteiner 4,25 m
staabi konteiner 4,25 m
metsa konteiner 1,2,3 4,05 m
Tartu õli 1 3,9 m
Tartu poom 3,9 m




Loodan siinkohal, et härrased päästjad vaataksite mõõte ja teeksite selgeks, mis lubatud mis mitte.
Mõistvat suhtumist.
Aitäh andmete eest. Millisele autole olid konteineri asetatud?