Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

Siin arutleme toimunud õnnetuste likvideerimise üle.
Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 12:15, 21 03 2010

pealikk kirjutas:piltide link veel...siin on ka näha lennujaama uut masinat..http://www.publicevents.net/news/news101/

Tänud selle lingi eest, siin on võimalik määratleda arengu aeg.
Olen üritanud suhelda ka sündmuse juhtidega- sealt soovitati soojalt asi rahule jätta! :oops:
Püüan siiski tuleviku huvides mingid lahendused välja pakkuda, et järgmisel korral läheks ladusamalt.
mõtetes olen veel Teiega!

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas anttil » 12:24, 21 03 2010

Meie õnnetu lennuki teema on tekitanud elavat huvigi mujal kui siin.


http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=15706
Antti
tel. 58279009

mrali
Postitusi: 253
Liitunud: 16:59, 20 03 2008
Asukoht: Tallinn-Läänemaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas mrali » 14:25, 21 03 2010

Kui siin palgatakse Temiiri (saatuse irooniana Temiiri kopp sõitiski Raua 2 juures liinibussile sisse), siis terve Eesti jaoks võiks Päästeametil vähemalt üks kraana/puksiir Tadano Faun BKF küll olla (ühendab endas nii kraana kui ka puksiiri, BKF saksa keeles Bergekranfahrzeug ehk päästekraana).

http://www.tadanofaun.com/web/home.nsf/bkf_eng.htm

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 23:28, 21 03 2010

Minu arusaamist mööda on FOORUM liikmete arvamuste avaldamise koht. :razz:
Alustaksin sündmuse käsitlemist seadusandlusest:
Kehtiv "Päästeseadus": https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13249892 sätestab:
§ 18. Lennupääste
(1) Lennupääste on riiklike meetmete süsteem, mille eesmärk on luua valmidus ning suutlikkus erinevate institutsioonide tegutsemiseks hädaolukorra puhul tsiviillennunduses, korraldada häireteenindust ning otsingu- ja päästetööde koordineerimist lennuõnnetuste korral ning päästetööde tegemist ja kannatanute abistamist.
(2) Valmisoleku eest hädaolukordadeks tsiviillennunduses vastutab Lennuamet, häireteenindust teostavad Tallinna lennuinfopiirkonnas sertifitseeritud lennuliiklusteenistused.
[RT I 2004, 54, 390 – jõust. 1.07.2004]

§ 19. Otsingu- ja päästetööd lennuõnnetuse korral
(1) Päästetööd lennuõnnetuse korral on õhusõiduki ning sellel olnud inimeste otsimiseks ja päästmiseks tehtavad tööd.


(2) Otsingu- ja päästetöid Eesti merealal, Peipsi, Lämmi- ja Pihkva järvel ning otsingutöid maismaal teeb lennuõnnetuse korral politsei.
[RT I 2009, 62, 405 – jõust. 1.01.2010]
(3) Lennuõnnetuse korral korraldatakse otsingutöid maismaal Vabariigi Valitsuse määrusega kehtestatud korras.
(4) Lennuõnnetuse korral maismaal teevad päästetöid riigi ja kohaliku omavalitsuse päästeasutused ning lennujaama päästeallüksused. Päästetööde tegemist maismaal korraldab lennuõnnetuse korral Päästeamet.
(5) Lennuõnnetuse korral, mis toimub lennuvälja piirkonnas raadiusega viis meremiili, korraldavad otsingu- ja päästetöid lennuväljade valdajad ning sertifitseeritud lennuliiklusteenistused.

[RT I 2004, 54, 390 – jõust. 1.07.2004]

§ 191. Otsingu- ja päästetööd õnnetuse korral veekogul
(1) Otsingu- ja päästetöid, sealhulgas merereostuse avastamist ning likvideerimist Eesti merealal, Peipsi, Lämmi- ja Pihkva järvel teeb politsei.
[RT I 2009, 62, 405 – jõust. 1.01.2010]
(2) Otsingu- ja päästetöid, sealhulgas merereostuse avastamist ning likvideerimist Eesti merealal, Peipsi, Lämmi- ja Pihkva järvel korraldatakse Vabariigi Valitsuse määrusega kehtestatud korras.

(3) Otsingu- ja päästetöid siseveekogudel teevad riigi ning kohaliku omavalitsuse päästeasutused.

(4) Politsei ning päästeasutuse koostöö Eesti mereala, Peipsi, Lämmi- ja Pihkva järve kaldal kehtestab siseminister määrusega.
[RT I 2009, 62, 405 – jõust. 1.01.2010]

Uues "Päästeseaduse" eelnõus: http://www.riigikogu.ee/?page=en_etapid ... 0321231100
tehakse muudatus Lennuseaduses:
EELNÕU
514 SE I
PÄÄSTESEADUS
56. Lennundusseaduse muutmine
Lennundusseaduses (RT I 1999, 26, 376; 2009, 4, 26) tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 48 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Lennuõnnetuse korral, mis toimub lennuvälja piirkonnas raadiusega viis meremiili, korraldavad otsingu- ja päästetööd lennuväljade valdajad.”;
2) paragrahvi 48 täiendatakse lõikega 11 järgmises sõnastuses:
„(11) Lennuõnnetuse korral Eesti merealadel ning Peipsi, Lämmi- ja Pihkva järve Eesti jurisdiktsiooni alla kuuluval osal teeb otsingu- ja päästetööd Politsei- ja Piirivalveamet, kui rahvusvaheliste kokkulepetega ei ole sätestatud teisiti. Lennuõnnetuse korral maismaal teeb otsingutöid Politsei- ja Piirivalveamet ning päästetööd päästeasutus.“.

Lennundusseadus: http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13255371
Väljavõte lennundusseadusest:
§ 48. Otsingu- ja päästetööd lennuõnnetuse korral ning lennuõnnetuse ja -intsidendi uurimine
(1) Otsingu- ja päästetööd lennuõnnetuse korral toimuvad vastavalt päästeseadusele.

Tallinna lennuvälja päästeteenistusest saate lugeda ajakirjast "Häire 112" nr. 1.2009. http://www.rescue.ee/orb.aw/class=file/ ... 1+2009.pdf

Lennupääste arengud:
http://www.siseministeerium.ee/36795/
Viimati muutis kalifa, 00:39, 22 03 2010, muudetud 1 kord kokku.
mõtetes olen veel Teiega!

Andreas.R
Postitusi: 536
Liitunud: 17:26, 09 01 2008
Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Andreas.R » 00:38, 22 03 2010

Enne kui see "Hõbevalge" teema tasapisi ära vajub ja ilma suurema kärata juhtkonna poolt kalevi alla üritatakse sokutada kui ebameeldivalt avalikkust asjade tegelikust seisust informeerinud juhtum, veel üks väike nüanss millele viidati ka ühes kommentaaris kus oli juttu konteineri varjus konutavatest päästjatest ja pinnaltpäästjatest... Eks suurem osa meestest kes olid üle riigi komandodes valmisolekut tagamas kuulas kõrv kikkis (seal kus levi lubas) sündmuste arengut ESTER´i vahendusel. Oli ikka juba hiline õhtutund ja viimane tross oli just puruks tõmmatud või parasjagu just purunes kui Lilleküla P11 sai korralduse vahetada välja Kesklinna mehed. Küsis siis Lilleküla meeskonna vanem, et mis ülessanne neil seal tuisus (minu illustreeriv lisandus) täita jääb. Vastuseks oli, et ülessannet ei ole ja vahetuse aeg 1,5 tundi... Soojas komandos istudes võttis selline suhtumine tõsiselt kiruma. Ei kujuta siis ettegi mis mõtlesid sellisest "ajugeeniusest" mehed kes välja kamandati - lihtsalt passima...

Veel: arvatavasti ei oleks kogu see lennukiteema avalikuse poolt nii suure kriitika osaliseks saanudki kui meie "suur juht ja õpetaja" ei oleks suust sellist jama, viiekümnest harjutamisaastast, välja ajanud...
Abiteenistuja

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 00:52, 22 03 2010

Eks eelmisest seaduste kirjutisest võib igaüks leida oma tõlgenduse sündmuse lahenduseks!
Läheme aga sündmuse juurde, olen püüdnud siia teemasse koondada kõikvõimalikku ajakirjanduslikku infot, mida järgmise arutluse juures vastavalt viidetena kasutan.
Esimene pilt sündmusest sai salvestatud arvatavasti Ülemiste keskuse kontorihoonest ja avaldati "Õhtulehe" lugeja fotona:
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=371131 Kui palju sealt infot näha?
Arvata võib, et see vanem poola lendur oli oma tegevuses väga proff, kui oskas nii ilusti maanduda, et lennuk jää peal!
Süvenemata nüüd sinna seadusterägastikku, tuleks määratleda suunad edaspidiseks:
Päästetöid teostatakse minu teada põhimõttel:
1. Päästjate ohutus. 2. Inimeste päästmine: 3. Süttimisohu vältimine ja kustutamine. 4. Lennuki stabiliseerimine. 5.Reostuse vältimine ja likvideerimine. 6.Lennuki kaldale toimetamine.
Väga õnneliku maandumise tõttu olid inimesed ise välja pääsenud, samas polnud välistatud lennuki või kütuse süttimine. Ainuke lähedale sõita suutev kustutusauto oli lennupäästel, kustutuseks valmisolekut ei tagatud, vaid seisis niisama teeääres! http://www.publicevents.net/news/news10 ... esize.html Olen tähele pannud, et lennupääste peab selle autoga turvama ka teatud tankimistoiminguid lennuväljal, kas need on siis ohtlikumad, kui õnnetusse sattunud lennuk!
Käevitati siis ulatuslik päästeoperatsioon esialgu teadaolevate andmete põhjal. Põhja-Eesti Päästekeskusel oli kasutada üsna suur maastikusuutlik tehniline park, (kasutan pilte päästekeskuse kodulehelt ja estrescue galeriist):
Maastiku kustutusauto Assaku 3-1 Unimog 4x4
http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... =30&pos=11
Paakauto Keila 2-1 või Muuga 2-1 Scania 6x6
http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... =31&pos=12
Mustamäe komandost:
Käsijuhtimisega maastur ehk "Raudhobu" http://www.pepk.ee/picture.php?img=reso ... &width=800
Mustamäe ATV kastiga 4x4 (analoogne, pildil Kehra ATV 6x6)
http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... =30&pos=27
Maastikusõiduk "Argo" http://www.pepk.ee/picture.php?img=reso ... &width=800
Mustamäe 7-2-1 Man 8x8
http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... =31&pos=36
Mustamäe 7-2-2 Volvo 6x4 Hüdrokraana ja vints
http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... =31&pos=45
Mustamäe 7-2-3 Kamaz 6x6
http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... =31&pos=46
Soojendusega furgoonauto Mustamäe 7-5 Zil 131 6x6,
Kohale toodi ka staap:
Staabibuss Mustamäe 500
http://galerii.estrescue.eu/displayimag ... =31&pos=33
Nimekiri on päris pikk, aga napib töötegijaid- autojuhte, et logistiliselt korraga palju kohale tuua.
Põhja-Eesti päästekeskuses on võimekus reageerida koheselt: tulekahjule, liiklusõnnetusele, keemiaõnnetusele, õnnetusele veekogul pinnaltpäästevarustusega, õnnetusele kõrgustes, väljasõidu aeg on pikem reageerimisel varingutele, samuti eritehnika vajadusega õnnetused.
Mind huvitab väga, millised võimekused selle sündmuse kestel Tallinnas puudusid- siin vist aeg "Aktivistil" väljasõiduplaanidesse sukelduda! :shock:
Minnes sündmuse juurde tagasi, kuhu kõrgendatud väljasõidu astme järgi saabusid pooled Tallinna meeskonnad, oli ju loogiline, et jagatakse ära töösuunad edasiseks tegutsemiseks: Teie toestate, Teie asute reostust piirama, Teie julgestate, paraku kujunes olukord hoopis selliseks: http://www.publicevents.net/news/news10 ... esize.html
Kõik on muidugi ilus, aga kahjuks on lennuk altpoolt jäälõhkuja kujuga ja arvatavasti täitub ja vaikselt veega! :shock:
Viimati muutis kalifa, 04:43, 22 03 2010, muudetud 2 korda kokku.
mõtetes olen veel Teiega!

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 02:49, 22 03 2010

Olen kohtunud seda sündmust juhtinud PTJ-ga ja ei soovi neile mitte halba, kuid oleksin käitunud vähe teisiti:
Sündmuskohale jõudes ja juhtimist üle võttes koheselt lennupääste auto süttimist julgestama, kui tee sai sisse(need traktorid-kopad olid täiesti tasemel), siis lähimasse punkti ja tööliini hargnemine vahurünnakuks.
Samal ajal oleks uurinud, kas lennuväljal on kergplaate jääle toetamiseks, Mustamäelt teise kastiga kiiresti prussid, tõstepadjad, vänttungrauad ja pikendatavad toed, "Raudhobune" varustuse transportimiseks, elektripump vee välja pumpamiseks.
Kiledest vannide tegemine oli muidugi hea mõte, samas oli meeskonnal aega ka nende paagi korkidega tegeleda ja ümberpumpamisele mõelda.
Et vabastada lennupääste auto, oleks ehk kutsunud Keila 2-1, Scania 6x6, asendama, sest Paldiski ja Nõmme paak oleks katnud seda osa regioonist.
Toestamine: Kui lennujaam ei oleks plaate leidnud, siis vineer 3000x1250x40 mm,14 tk. igale poole topelt, plaatide vahele prussid risti jäikuseks.
suuremalt täiendatud.jpg
(109.56 KiB) Allalaaditud 283 korda

Fotona kasutasin http://www.taevapiltnik.ee/blog foto fragmenti autori nõusolekul.
Selline toestamine oleks õnnestunud 1,5 tunni jooksul pärast õnnetust, siis hakkas vajuma!
Pärast toestamist paakida tühjendus ja tugiplaatide tõmbamise poolsete otste ülespoole painutamine koormarihmadega, vajadusel kergitamine pneumaatiliste tõstepatjade ja 2 varuplaadi abil, vänttungrauaga oleks saanud telikust kergitada.
Ekskavaatori kaasamine tõmbamisse oli minu arust viga, samas on AS Temiiril piisavalt tehnilisi vahendeid, et kiiresti vajalikku kohta tee rajada.
Oleks sõjaväe logistikuid kaasatud päästetöödele kohe algfaasis, kui otsustati, et tõmbame kaldasse, oleks see ka samal õhtul õnnestunud, samas tagaosa oleks kerkinud, kui ühe lühema risttropiga lennuki saba alt läbi oleks need tõmbetropid omavahel ühendatud.
Teise päeva tegemiste kohta pole midagi lisada- tuldi kokku, kõik vajalik kaasa, igaüks teadis oma ülesannet ja tehti kiiresti lõpuni. :razz:
Mõned mõtted veel:
Antud õnnetus oli väga heas kohas, läheduses olid ehitusmaterjali poed, tropivalmistaja Certex, Peterburi mnt. 47, kust kohe töö ajal vajalik valmis tehakse, samas ei ole vist tehtud blankette, millega asutusse sisenedes saaks "Päästeseaduse"
meetmeid kiiresti rakendada:
§ 16. Päästetööde juhi ning päästeteenistuja õigused
(1) Päästetööde juhil on õigus:
[RT I 2004, 54, 390 – jõust. 1.07.2004]
1) kutsuda sündmuskohale politsei toimkond avaliku korra ja liikluskorralduse tagamiseks ning vara kaitseks õigusvastaste rünnete eest;
2) rakendada päästetöödel töövõimelisi füüsilisi isikuid alates 18. eluaastast;
3) anda korraldusi siseneda päästetööde tegemiseks mis tahes territooriumile, hoonesse ja ruumi ning avada selleks uksi, väravaid, aknaid ja muid konstruktsioone;
4) anda korraldusi teha lammutustöid, maha raiuda puid, teha tõkestustuld, tõkestada kraave ja ojasid ning teha muid päästetöödega seotud töid;
5) anda korraldusi võtta füüsiliste ja juriidiliste isikute vett, liiva, kruusa ning muid päästetöödeks vajalikke aineid ja materjale;
6) kasutada päästetööde käigus tasuta ja väljaspool järjekorda elektersidevahendeid ja elektrivõrke;
7) anda korraldusi kasutada päästetöödel füüsiliste ja juriidiliste isikute seadmeid ja vahendeid;
8) kaasata kaitseväge ja Kaitseliitu päästetöödele Vabariigi Valitsuse kehtestatud korras.

§ 33. Kulude hüvitamine
(1) Riik hüvitab omanikule ning valdajale ainete, materjalide, seadmete ja muude vahendite päästetöödel kasutamisega tekkinud kulud. Riik hüvitab üle nelja tunni päästetöödele rakendatud füüsiliste isikute, sealhulgas päästeteenistujate toitlustamiskulud. Käesolevas lõikes loetletud kulude hüvitamise ulatus ja kord kehtestatakse Vabariigi Valitsuse määrusega.
[RT I 2004, 54, 390 – jõust. 1.07.2004]
Erasektoris on selliseks paberiks garantiikiri, millega kohustub tasuma- kõikide vajalike asutustega ei ole ju aega lepinguid sõlmida. Võiks olla sündmuse juhtidel kahepoolse koopiana kaasas.
Viimati muutis kalifa, 04:33, 22 03 2010, muudetud 1 kord kokku.
mõtetes olen veel Teiega!

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 04:20, 22 03 2010

Olen nüüd oma esimesed mõtted kokku pannud- saate hakata seda "ninatarka" materdama! :cry:
Kui see kirjatükk kedagi ka kaasa mõtlema sundis ja kasvõi sisimas vastu vaidlema ärgitas, siis on juba kasu olnud, kel võimalust, saab OVA-s aegu vaadata, mina lähtusin ajakirjanduslikest allikatest.
Jätame need ministrite ja peadirektori väljaütlemised Nende hingele, see näitab vaid teadmiste kaugust tegelikkusest!
Ma loodan, et need fotod tunde külmetavatest päästjatest sunnivad tulevikus ka Mustamäe 7-5-le hääle sisse panema!
mõtetes olen veel Teiega!

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Doktor » 09:02, 22 03 2010

Mõni sõna patjadest. Aasta 1999 talvel kuulasin lennujaamas loengut lennupääste võimalustest. Juba toona oli lennujaam korralikult varustatud. Uus depoo, uued autod jne. Jutuks tulid ka padjad. Midagi täpset küll ei öeldud, kuid esineja sõnul tehakse plaane ja loodetakse ikka kunagi osta. Nagu näha on aastad (11 aaastat ) läinud ja patju kahjuks ei ole. Ei ole mõtet rääkida, et padjad on väga kallid. Kogu päästeteenistuse varustus maksab ebanormaalselt palju. Asi on rohkem selles millele raha kulutada. Patjade olemusest annab aimu järgnev pilt Pilt Lohistamisel neist abi ei ole, kuid stabiliseerimisel on need suurepärased. Kasutades alusplaate saab erisurvet vähendada lausa 10 astmete kaupa.

Pilt
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Innar
Postitusi: 131
Liitunud: 15:15, 19 01 2006
Asukoht: Tallinn - Emmaste
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Innar » 15:05, 22 03 2010

Mainiks siia vahele,et lennupäästest olid ikka kohal kõik autod : 1-1, 2-1 ja 3-1. Ehk siis kolm masinat mis kõik peaksid olema 6x6. Esimesed neist vist sõitsid mööda seda järveäärset teed edasi ja seega ei olnud pidevalt kaadris, kui aga pilte hoolikalt uurida siis leiab fototõestusi küll nende kohal viibimisest seal.

Lennujaama 2-1 : http://pilt.delfi.ee/picture/8807961/
Hetkel ma ei leia fotosüüdistust 1-1 kohta,aga tean,et kusagil on see pilt ka olemas.

manivald
Postitusi: 48
Liitunud: 09:55, 06 04 2007
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas manivald » 15:35, 22 03 2010

Küll on huvitav lugeda kuidas need mehed, kes kohal polnud, oleksid kõiki asju teistmoodi ja palju paremini teinud. Nad on ju palju targemad ja palju paremad kui kõik teised. Mis siis et kohapealseid olusid ei tea ja ei tea miks üks või teine otsus mingill ajahektel vastu võeti. Loomulikult võib ideaali taga ajada ja analüüsida, et kuidas järgmine kord paremini, aga kuhu selline foorumis vingumine viib?

anttil
Postitusi: 242
Liitunud: 21:43, 07 02 2006
Asukoht: Pärnu päästekomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas anttil » 20:31, 22 03 2010

Manivald ära päris nii ütle. Ma lähtusin oma jutust elementaarsest inseneriloogikast ja sellest tulenebast tervest mõistusest. Aga teadaolevalt ei saa muidu op. korrapidajaks kui ei ole kõrgharidust. Teatavasti saab kõrghariduse SKA-st. Millegipärast raiuvad selle kooli vilistlased endale käega vastu rida ja nimetavad ennast insenerideks. Aga antud juhul jäi inseneri mõtte küll teisele poole järve.


Aga kahjuks sellised päästeoperatsioonid lausa karjuvad inseneri järele, kes suudab ka mõelda nagu insener. Ainult väga rumal saab öelda et jõudu tõmmata on küll ja veel. Ja nii lõhutakse stoilise rahuga enda või kellegi teise väga kallist varustust ning hiljem kurdetakse kui kallid need trossid olid. :evil:

Kõige selle valguses tuleb tunnistada et võrreldes aastaga 1993 väga suuri muutusi toimunud ei ole.


Kõik see siin on minu Antti Lääts' e subjektiivne arvamus ja see ei pretendeeri absoluutsele tõele. Aga see foorum ongi ju koht oma arvamuse välja ütlemiseks. Kuna eestis on 2658 päästetöötajat ( Antti Lääts ''Meie päästjad'' lk 12) on ka niipalju erinevaid arvamusi. :lol:
Antti
tel. 58279009

Doktor
Postitusi: 1304
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Doktor » 21:04, 22 03 2010

manivald kirjutas:Küll on huvitav lugeda kuidas need mehed, kes kohal polnud, oleksid kõiki asju teistmoodi ja palju paremini teinud. Nad on ju palju targemad ja palju paremad kui kõik teised. Mis siis et kohapealseid olusid ei tea ja ei tea miks üks või teine otsus mingill ajahektel vastu võeti. Loomulikult võib ideaali taga ajada ja analüüsida, et kuidas järgmine kord paremini, aga kuhu selline foorumis vingumine viib?

Manivald, seda kutsutakse diskussiooniks.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.

Kasutaja avatar
kalifa
Postitusi: 928
Liitunud: 06:37, 17 02 2006
Asukoht: endine Harjumaa
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas kalifa » 23:28, 22 03 2010

Eelteade:
Teisipäeval, 23. märtsil 2010.a. ETV programmis kell 20:05 otsesaade Vabariigi kodanikud.
Räägime sellest, milline on Eesti päästealane võimekus ja kas me peaksime seda milleski parandama.
Stuudios on päästeameti peadirektor Kalev Timberg, Riigikogu liige Mati Raidma, Eestimaa Looduse Fondi naftaprojekti juht Agni Kaldma ja priitahtlik pritsumees Orm Tammepuu.
Saate külalistele saab ka küsimusi esitada, olge aktiivsed! :razz:
mõtetes olen veel Teiega!

Andreas.R
Postitusi: 536
Liitunud: 17:26, 09 01 2008
Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
Kontakt:

Re: Lennuki hädamaandumine Ülemiste järve jääle 18.03.10

PostitusPostitas Andreas.R » 10:33, 24 03 2010

kalifa kirjutas:Eelteade:
Teisipäeval, 23. märtsil 2010.a. ETV programmis kell 20:05 otsesaade Vabariigi kodanikud.


Aitähh kalifale jagatud põhjalike kokkuvõtete ja ka eelteate eest. Käivitasin siis ka õhtul oma valge reaktiivi ja tegin 30 km tiiru, et saadet näha - asjata, tuleb tunnistada... Täitsa "tühi" saade... Kõrva jäi, et inseneri mõte levis järve kaldal ja üldse päästeoperatsioonidel massiivselt. Seega võib öelda, et meie foorumi verisulis insener teeb kolleegidele liiga... :shock: Samuti sai kuulda kuidas "on esile tõusmas noored, aktiivsed ja asjalikud op korrapidajad". Süsteemis töötanud vaid 24a. Vabandan aga nimi ei meenu... :cool:

Viide kah: http://www.postimees.ee/?id=240729

Muuseas, kas oskab keegi seletada direktori hääletämbri muutust? Ilmselt tingitud pikkadest ja põhjalikest planeerimisistungitest sikutamise küsimustes...? Ilma pildita poleks hääle järgi ära tundnudki. Retoorika muidugi oleks viidanud kellega tegu... :-|


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron
Creative Commonsi litsents
Siin foorumis avaldatu on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine 4.0 Rahvusvaheline litsentsi all.
Based on a work at http://foorum.estrescue.eu/.