külm raskendab kustutustöid

Siin arutleme teemadel, mis puudutab meie varustust. Raadiojaamadest hansalauani, joatorust autodeni.
Vasta
janark
Postitusi: 330
Liitunud: 17:19, 17 01 2006
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

külm raskendab kustutustöid

Postitus Postitas janark »

Viimase kahe ööpäeva jooksul on mitmete tulekahjude kustutamist raskendanud külmast ilmast tingitud tõrked kustutustehnika kasutamisel. Kõige sagedasemateks probleemideks on olnud veepumpade kinnikülmumine ja külmale sobiva autokütuse leidmine.

Kõige keerulisemaks kujunes 19.jaanuari varahommikul kell 5.53 Jõgevamaal Puurmani vallas Tõrvakülas süttinud tulekahju, mille kustutustööde käigus tekkisid tehnilised probleemid järgemööda viiel tulekustutus- ja päästeautol. Tõrkeid kustutustehnika kasutamisel on tekkinud veel lisaks viies maakonnas. Eriti raske on olukord vanemat tüüpi kustutusautodega, mille veepumbad asuvad autode ninas ning saavad sündmuskohale sõidu käigus kõige suurema külmakoormuse.
Lisaks veepumpadele on kinni külmunud ka autode pidurisüsteemid.

Päästeameti operatiivteenistuse osakonna juhataja Mart Haljaste sõnul tuleb päästeteenistustel pea igal talvel sarnaseid probleeme ette, kuid enamasti ei mõjuta need üldist operatiivteenistuslikku valmisolekut. „Kustutustööd 30-ne ja enama külmakraadi juures, panevad meid olemasolevast kustutustehnikast välja võtma viimast. Teatavasti hakkab vesi külmuma juba 0 °C juures ja see füüsikaseadus ei tee erandeid isegi meie jaoks,“ nentis Haljaste.

Külmade ilmade jätkumisega on süvenemas ka probleem kustutusvee kättesaadavusega, sest kinni külmavad nii hüdrandid kui looduslikud veekogud. Lisaks paksule jääkorrale on paljud looduslikud veevõtukohad ka vihmavaesest sügisest tingitud madala veetaseme tõttu kasutud.

Lisaks põlenguaja pikenemisele kaasnevad kustutusvee katkestustega ka voolikute jäätumise probleemid, mis omakorda raskendavad kustutustööde jätkamist ka täiendava veekoguse saabumisel.

Tõsiseks katsumuseks on pikki tunde väga madala välistemperatuuri juures vältavad hoonepõlengute kustutamised ka päästemeeskondadele, kuna lisaks suurtele temperatuurikontrastidele jäätub kustutusvee kasutamisel kiiresti ka meeste kaitseriietus ning muudab päästjate töö eriti raskeks ja vaevaliseks.

Seoses külmade jätkumisega ning sellega seotud probleemidest tulekahjude kustutamisel, paneb Päästeamet inimestele eriti südamele tuleohutusnõuete täitmist nii kütterežiimi valikul kui ka lahtise tule ja elektriseadmete kasutamisel.


Allikas: rescue.ee
muuseumipapa
Postitusi: 11
Liitunud: 21:43, 17 01 2006
Asukoht: Järva-Jaani
Kontakt:

On jah külm ...

Postitus Postitas muuseumipapa »

Meil kasutuseloleval kustutusautol Bedford on ka esiasetusega pump. Sellel on ühendus mootori jahutussüsteemiga, mis talvel küll toimib soojendusena, aga paagist tulev toitetoru on ilma meelevalla all. Mingi soojustus küll on, aga pikema teekonna läbimisel külmub ära ikka. Ja siis pole 8 tonnist kustutusveest kasu ka midagi ...
Doktor
Postitusi: 1307
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Väike faktike

Postitus Postitas Doktor »

18.01.2006 Jäätus kohalesõidul ära Tartu 12 pump. Tegemist on Katariina III tüüpi autoga. Tartust Kolkjale on ca. 45 km. Külma oli 25 C. Paagitoru klapp ei avane ja kooma, ei mingit vett...
muuseumipapa
Postitusi: 11
Liitunud: 21:43, 17 01 2006
Asukoht: Järva-Jaani
Kontakt:

Re: Väike faktike

Postitus Postitas muuseumipapa »

Doktor kirjutas:18.01.2006 Jäätus kohalesõidul ära Tartu 12 pump. Tegemist on Katariina III tüüpi autoga. Tartust Kolkjale on ca. 45 km. Külma oli 25 C. Paagitoru klapp ei avane ja kooma, ei mingit vett...
Mis edasi sai?
Doktor
Postitusi: 1307
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Edasi

Postitus Postitas Doktor »

Masin võeti lahingarvelt maha. Mehed jäid Alatskivi masinatega (Alatskivi jõudis varem) kustutama ja Tartu 12 saadeti koju pumpa sulatama. Enne tõsteti masin voolikutest tühjaks, sest väiksemagi veevahe korral külmus kogu liin kinni ja nii pandigi pea iga veevahe järel uus liin maha.
Doktor
Postitusi: 1307
Liitunud: 14:24, 11 01 2006
Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
Kontakt:

Veel...

Postitus Postitas Doktor »

Teema jätkuks üks pisut kummaline Postimehest pärit artikkel.


Käre pakane suretab välja Ida-Viru päästeteenistuse viimastel aastatel soetatud nüüdisaegsed tuletõrje- ja päästeautod ning kogu töö raskus langeb vanadele veneaegsetele ZILidele, kirjutab Põhjarannik.

Ida-Viru päästeteenistuse töötajad teavad, et kui väljas paugub 16 miinuskraadi ületav pakane, tuleb kogu lootus väljasõitudel panna vanadele veneaegsetele ZILidele.

Need küll lausa hävitavad kütust, kuid käivituvad probleemideta.

Ida-Viru päästeteenistuse direktori asetäitja Sergei Aleksandrov ütles, et külmade ilmadega on päästeteenistusel saanud reegliks, et pääste- ja tuletõrjeautodena kasutatakse vanu nõukogudeaegseid ZILe.

Nende kütusekulu on küll 50 liitrit 100 kilomeetri kohta, ent erinevalt uutest diislikütusel töötavatest päästeautodest pole ZILide käivitamisel külma ilmaga probleeme.

«Kui külma on üle 16 kraadi, siis me teame, et Scaniad näiteks ei taha käivituda,» lisas ta.

Mitmendat päeva vältav käre pakane ajas eile kokku maakonna kriisikomisjoni, kes tõdes, et tõsiste ilmast tingitud probleemide ärahoidmiseks on tarvis senisest tihedamalt infot vahetada.

Sergei Aleksandrov kinnitas, et Ida-Viru päästjatel on juba möödunud aasta lõpust kokkulepped kaitseväega, mitmete tanklate ning majutusasutustega, et näiteks liiklusõnnetuste korral pakuvad nad avariisse sattunud inimestele peavarju ja kuuma jooki.

Ka on päästeteenistusel komplekteerimisel erivarustusega haagis, mis võimaldab õnnetuspaikades varustada kannatanuid soojade tekkide ning muu vajalikuga.

Maavalitsuse sotsiaal- ja tervishoiuosakonna juhataja Merike Peri ütles, et kõik maakonna linnad on valmis pakkuma kodututele sooje ruume ning toitu.

Kodutute varjupaigad ning sotsiaalmajad on käreda pakase tõttu erinevalt tavaolukorrast avatud ka päeval.

«Kiviõlis tekkis sellega probleeme, sest seal lihtsalt sellist kodutute varjupaika pole. Kuid saime kokkuleppele Kiviõli hooldushaiglaga, kes on valmis neile inimestele varjupaika andma,» sõnas Peri.

Kriisikomisjoni aseesimees Eve East sõnas, et mitmesuguste riigiasutuste vahel on pidev kontakt olemas ning mingeid tõsiseid vahejuhtumeid tugeva pakase tõttu toimunud pole.
janark
Postitusi: 330
Liitunud: 17:19, 17 01 2006
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

Re: Veel...

Postitus Postitas janark »

Doktor kirjutas:Teema jätkuks üks pisut kummaline Postimehest pärit artikkel.



"Kui külma on üle 16 kraadi, siis me teame, et Scaniad näiteks ei taha käivituda" lisas ta.
Ma ei saa nüüd aru, kas neil seisavad autod õues ?? :o Ja kui ei käivitu siis miks? Kas on autodel sees suvine kütus või on akud omadega õhtul!? Tegelikult peaks Scaniad ka -16-ga käivituma probleemideta ju.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist