1. leht 2-st

Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 09:16, 16 12 2007
Postitas kalifa
Natuke ärevaks teevad viimaste päevade uudised, kui telekas mainitakse, et pärast tulekahju likvideerimist tuleb veel tagasi tulla järelkustutusele või peab kohalik elanik veel paar pange vett hõõguvatele tukkidele viskama! Lammutavate meeste vähesus annab esimesi märke!
Ma ennustan, et see on alles algus, sest vahetused on praegu veel vaid hommikul, mis siis uuel aastal saab, kui ka õhtul tuleb vahetuse aeg.
Olen lugenud, et kuumaanduritega on võimalik varjatud tulekoldeid avastada, ehk saab neid ka päästeautode komplekti tellida, mis hõlbustaksid meeskonna vanema tööd tulekahju likvideerimisel!

Re: Teenuse kvaliteedist!

Postitatud: 17:02, 16 12 2007
Postitas sosku
kalifa kirjutas: Olen lugenud, et kuumaanduritega on võimalik varjatud tulekoldeid avastada, ehk saab neid ka päästeautode komplekti tellida, mis hõlbustaksid meeskonna vanema tööd tulekahju likvideerimisel!
Ükskord "112"-s näitas sellist asjapulka Tartu op-i käes. Põles puumaja ning andur näitas varjatud tulekollet seina taga, kuhu kohe ka mootorsaag sisse löödi. Aga seade oli (vist?) ainult 5-1 auto koosseisus.

Re: Teenuse kvaliteedist!

Postitatud: 20:21, 16 12 2007
Postitas Doktor
sosku kirjutas:
kalifa kirjutas: Olen lugenud, et kuumaanduritega on võimalik varjatud tulekoldeid avastada, ehk saab neid ka päästeautode komplekti tellida, mis hõlbustaksid meeskonna vanema tööd tulekahju likvideerimisel!
Ükskord "112"-s näitas sellist asjapulka Tartu op-i käes. Põles puumaja ning andur näitas varjatud tulekollet seina taga, kuhu kohe ka mootorsaag sisse löödi. Aga seade oli (vist?) ainult 5-1 auto koosseisus.
Seade on tegelikult Tartu 11- s. Asub väikses kovrikeses mis on riiulil rühmapealiku pea kohal. Mingi kasu sellest muidugi on, kuid seade ei ole mõeldud töötama miinus kraadide juures. Ka ei ole see põrutus- ega veekindel ning kinnastega ei saa seda käsitseda. Samas on see parem kui mitte midagi ja ega meil tööinimesed :wink: s.t. päästjad sellega ringi käigi. Rohkem ikka punakuued :mrgreen:

Re: Teenuse kvaliteedist!

Postitatud: 20:23, 16 12 2007
Postitas Doktor
kalifa kirjutas:Natuke ärevaks teevad viimaste päevade uudised, kui telekas mainitakse, et pärast tulekahju likvideerimist tuleb veel tagasi tulla järelkustutusele või peab kohalik elanik veel paar pange vett hõõguvatele tukkidele viskama! Lammutavate meeste vähesus annab esimesi märke!
Ma ennustan, et see on alles algus, sest vahetused on praegu veel vaid hommikul, mis siis uuel aastal saab, kui ka õhtul tuleb vahetuse aeg.
Olen lugenud, et kuumaanduritega on võimalik varjatud tulekoldeid avastada, ehk saab neid ka päästeautode komplekti tellida, mis hõlbustaksid meeskonna vanema tööd tulekahju likvideerimisel!
Millistest uudistest jutt käib? Mul on vist midagi kahe silma vahele jäänud.

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 23:44, 16 12 2007
Postitas kalifa
Järgnevad näited on avalikkuse ette jõudnud, kuid neid teistkordseid sõitmisi tuleb ka mujal ette, mis õnneks jäävad süsteemi teada!
http://www.reporter.ee/index.php/2007/1 ... a-puumaja/
http://www.postimees.ee/131207/esileht/ ... -elektrita

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 16:21, 18 12 2007
Postitas kert.
Naised saunas rääkisid, et selliste asjade peale mõeldakse. Koolis pidavat vist ka üks testimiseks olema. No aga tulgem ikka maa peale tagasi. Selliste asjade hind algab 100000.- eesti kroonist. Ei ole meil ju veel mõni tuhat maksvat GPS seadetki. :|

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 12:35, 19 12 2007
Postitas vanapEEr
Mis asi on järelkustutamine, kas see on midagi sellist nagu järelsünnitamine?

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 13:44, 19 12 2007
Postitas Doktor
vanapEEr kirjutas:Mis asi on järelkustutamine, kas see on midagi sellist nagu järelsünnitamine?
Üldiselt mõistetakse järelkustutamise all olukorda, kus tule levik on peatatud, lahtist leeki näha ei ole ning toimub tulepesade lahti võtmine. :roll:

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 17:40, 19 12 2007
Postitas saarebeebi
Muuseas Viljandis on selline asjandus täitsa olemas ja P-5 poolt kasutusel.

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 19:01, 19 12 2007
Postitas vanapEEr
Doktor kirjutas:
vanapEEr kirjutas:Mis asi on järelkustutamine, kas see on midagi sellist nagu järelsünnitamine?
Üldiselt mõistetakse järelkustutamise all olukorda, kus tule levik on peatatud, lahtist leeki näha ei ole ning toimub tulepesade lahti võtmine. :roll:
Andestust, aga kas võiks kasutada mõistet likvideeritud või ei ole likvideeritud.
Seni kuni ei ole tulepesi leitud ja kustutatud ei peaks kasutama mõistet likvideeritud.

Mulle tundub, et termin, järelkustutamine, annab võimaluse tegevusi edasi lükata.

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 19:48, 19 12 2007
Postitas kalifa
Mina mõtlesin siin järelkustutust, kui mittepõhjaliku likvideerimise tagajärjel teistkordset väljasõitu sündmuskohale, mis on seotud teistkordse väljakutsega samale aadressile. Mitte segamini ajada omaalgatusliku kontrollsõiduga, kui seda peetakse vajalikuks või teistkordse tahtliku süütamisega. Eks see on sündmuse juhi otsuses kinni, millal Ta annab likvideeritud ja lahkumiskorralduse!

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 23:26, 19 12 2007
Postitas vanapEEr
kalifa kirjutas:Mina mõtlesin siin järelkustutust, kui mittepõhjaliku likvideerimise tagajärjel teistkordset väljasõitu sündmuskohale, mis on seotud teistkordse väljakutsega samale aadressile.
Kas see on siis nii, et järelkustutus=praak?

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 16:14, 20 12 2007
Postitas janark
vanapEEr kirjutas:
kalifa kirjutas:Mina mõtlesin siin järelkustutust, kui mittepõhjaliku likvideerimise tagajärjel teistkordset väljasõitu sündmuskohale, mis on seotud teistkordse väljakutsega samale aadressile.
Kas see on siis nii, et järelkustutus=praak?
Tihti juhtub seda, et omanik või naaber ei viitsi/ei taha ise võtta ühte ämbrit veega ja suitsevale tukile seda peale valada. Lihtsam on ju kutsuda päästjad, kes seda teevad. Suure tulekahju puhul, kus on saepuru, turvast, heina jms siis kui päästjate lahkumisel ei ole näha tulekollet ega suitsu siis põleng vindub kuskil seal sees tunde enne kui hapnik ligi pääseb ja see uuesti süttib. Mina loeksin järelkustutuseks ka seda, kui üks meeskond jääb sündmuskohale ootama, et aur hajuks ja oleks võimalik veel viimaseid koldeid leida ja kustutada.

Aga teemasse ka:

Eks see kvaliteet sõltub suuresti päästetööde juhist, kes otsustab jõudude lahkumise või paigalejäämise. Päästjad tahavad ikka alati ruttu depoosse tagasi saada, sest suurem action on siis juba läbi. Ei loputata koldeid korralikult üle ja nii tulebki hiljem samasse kohta uuesti minna.

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 22:12, 26 06 2008
Postitas Klamber
Seade mida sai koolis katsetatud on infarpunakaamera. Selle abil toimub kannatanute ja ka tulekollete leidmine, suitsuga täidetud ruumist, sekunditega. Väga asjalik ja vajalik seade. Raportis oli ka väike kaamerat tutvustav lõik aga ei suuda seda netist leida.

Re: Järelkustutuse kvaliteet ja kollete termomeetritega leidmine

Postitatud: 11:06, 05 07 2008
Postitas kalifa
Järgnev sündmus haakub ka natuke selle teemaga, sest järelkustutuseks saadi väljasõit.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=19279278
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=286172
Paraku saab siit artiklist lugeda ka selle päästeingli -kindlustuse- arusaamu tulekahjus kannatada saanud hoonete hüvitamisest. Sellise hüvitamispoliitika juures tulevad varsti omanikud päästjaid takistama!, et hüvitist maksimaalselt saada.
Pole küll teoreetiliselt lisaharidust saanud, kuid teades põlemise olemust, jäid need üksikud veejoad küll tulekahju summutamiseks ebapiisavaks, kuigi kohal oli vist kogu Võrumaa tehnika!
Pildilt hakkab silma ka püsti jäetud korsten, mis on suureks ohuks, sest võib suvalisse suunda vajuda ja õnnetuse põhjustada!