Päästeteenuse arvutiseerimine.
- kalifa
- Postitusi: 928
- Liitunud: 06:37, 17 02 2006
- Asukoht: endine Harjumaa
- Kontakt:
Päästeteenuse arvutiseerimine.
Avaksin uue teema, kuna praegu võib mõttevahetusest kasugi tulevikus olla.
Ajakirjanduses on veksel välja käidud, ehk saab siia RIVO-lt ka täpsemat juttu.
http://www.epl.ee/artikkel/581743
Ajakirjanduses on veksel välja käidud, ehk saab siia RIVO-lt ka täpsemat juttu.
http://www.epl.ee/artikkel/581743
mõtetes olen veel Teiega!
-
- Postitusi: 1307
- Liitunud: 14:24, 11 01 2006
- Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
- Kontakt:
Re: Päästeteenuse arvutiseerimine.
Projektist endast võib lugeda Päästeameti kodulehelt. Täiendava info koos joonistega leiab siit. Kalifa lisas galeriisse ka mõned pildid Soome Vabariigis kasutusel olevast süsteemist.
Kuna kasutajad reeglin kiruvad ikka kasutajaliidest siis teen mõningad märkused kasutajaliidese ja selle ekraani kohta mis peaks siis autodesse tulema.
Ekraan peaks olema puutetundlik. Loodan, et keegi ei plaani valest kohast kokku hoida ja ei hakka sinna hiirt külge pookima.
Ekraan peaks olema nii suur kui võimalik. Isegi 14'' ei teeks paha. Süsteemi rakendamist pärsib tunduvalt asjaolu, et piisavalt suurt osa kaardist ei saa ekraanile kuvada. Nähtud, kogetud igasugu gpsssssssidega. Juhul kui ekraan tuleb väike, siis paratamatult tekib olukord kus asukoht vaadatakse ekraanilt, tee sinna määrtakse aga paberkaardilt. Sa ei jõua neid ekraanitäisi edasi ja tagasi kerida.
Ekraani värisemine. Kõigil kes planeerivad ja ostavad varustust tasuks enesehariduslikus mõttes paluda ennas pritisautoga kruusateel täiskiirusel sõidutada. Ja ärge naerge . Häirekeskus ja SMIT asuvad meil kõvakattega Tallinnas ja küllap elab ka enamik töötajaid heade teedega Tallinnas. Niisiis muretsega neile ekraanidele parim amortisatsioon mida leida on. Vastasel juhul ei ole neid halval teel võimalik lugeda. Viimast eriti olukorras, kus üks mees peab sõitma, pidama raadiosidet, vaatama kaarti ja kiiresti kohale jõudma. Ekraani ei peaks paigutama mingisuguse jala otsa nagu juuresolevalt pildilt näha. Isegi kergekaaluline ekraan kogub jõuõla kaudu nii palju momenti, et seda statiivi otsas vibreerimist on võimatu kompenseerida.
Erilist tähelepanu tuleb pöörata ekraanide loetavusele. Kaasa peaks antama sirmid, mis peavad olema kergesti kinnitatavad ja maha võetavad. Loodan, et ekraanidele lisatakse "öine režiim".
Ekraanil ei ole vaja kuvada sisulist väärtust mitte omavat infot. Selliseks infoks oleks kiirus, eeldatav jõudmisaeg, asimuut, hetke koordinaadid jmt. Need on toredad asjad teada, kuid kiire saabumise seisukohalt tähtsusetud.
Loodan ka seda, et kasutajaliides ekraanil tuleb eriti lihtne. Nagu teada, olulised asjad on ikka lihtsad.
Kuna kasutajad reeglin kiruvad ikka kasutajaliidest siis teen mõningad märkused kasutajaliidese ja selle ekraani kohta mis peaks siis autodesse tulema.
Ekraan peaks olema puutetundlik. Loodan, et keegi ei plaani valest kohast kokku hoida ja ei hakka sinna hiirt külge pookima.
Ekraan peaks olema nii suur kui võimalik. Isegi 14'' ei teeks paha. Süsteemi rakendamist pärsib tunduvalt asjaolu, et piisavalt suurt osa kaardist ei saa ekraanile kuvada. Nähtud, kogetud igasugu gpsssssssidega. Juhul kui ekraan tuleb väike, siis paratamatult tekib olukord kus asukoht vaadatakse ekraanilt, tee sinna määrtakse aga paberkaardilt. Sa ei jõua neid ekraanitäisi edasi ja tagasi kerida.
Ekraani värisemine. Kõigil kes planeerivad ja ostavad varustust tasuks enesehariduslikus mõttes paluda ennas pritisautoga kruusateel täiskiirusel sõidutada. Ja ärge naerge . Häirekeskus ja SMIT asuvad meil kõvakattega Tallinnas ja küllap elab ka enamik töötajaid heade teedega Tallinnas. Niisiis muretsega neile ekraanidele parim amortisatsioon mida leida on. Vastasel juhul ei ole neid halval teel võimalik lugeda. Viimast eriti olukorras, kus üks mees peab sõitma, pidama raadiosidet, vaatama kaarti ja kiiresti kohale jõudma. Ekraani ei peaks paigutama mingisuguse jala otsa nagu juuresolevalt pildilt näha. Isegi kergekaaluline ekraan kogub jõuõla kaudu nii palju momenti, et seda statiivi otsas vibreerimist on võimatu kompenseerida.
Erilist tähelepanu tuleb pöörata ekraanide loetavusele. Kaasa peaks antama sirmid, mis peavad olema kergesti kinnitatavad ja maha võetavad. Loodan, et ekraanidele lisatakse "öine režiim".
Ekraanil ei ole vaja kuvada sisulist väärtust mitte omavat infot. Selliseks infoks oleks kiirus, eeldatav jõudmisaeg, asimuut, hetke koordinaadid jmt. Need on toredad asjad teada, kuid kiire saabumise seisukohalt tähtsusetud.
Loodan ka seda, et kasutajaliides ekraanil tuleb eriti lihtne. Nagu teada, olulised asjad on ikka lihtsad.
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.
-
- Postitusi: 536
- Liitunud: 17:26, 09 01 2008
- Asukoht: Alates 01.03.08 endine Viljandi KK, hetkel Türi PK
- Kontakt:
Re: Päästeteenuse arvutiseerimine.
Lugesime ka komandos seda artiklit paberkandjalt ja eriti pani imestama järgnev lõik: "2009. aastal osteti esmakordselt kõikidesse Eesti päästekeskuste autodesse abiks ka GPS-seadmed." Ilmselt ei kuulu Türi PK ühegi Eesti päästekeskuse alla või mismoodi seda uudist mõista? Kas nii, et kõik ülemuste autod varustati selle süsteemiga? See oli siis küll väga mõistlik rahapaigutus ja aitab pritsuautol kindlasti kiiremini sündmuskohale jõuda! Seniajani üritame siin oma vahenditest ja iseenese tarkusest kokku kombineeritud seadmega läbi ajada...
Doktori nõuanded/tähelepanekud asjalikud aga arvata on, et härrad ei suvatse taaskord päästja (mis siis, et endise) arvamusega arvestada ja tulemus on jälle...
Doktori nõuanded/tähelepanekud asjalikud aga arvata on, et härrad ei suvatse taaskord päästja (mis siis, et endise) arvamusega arvestada ja tulemus on jälle...
Abiteenistuja
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 10:11, 07 10 2007
- Asukoht: L-Viru
- Kontakt:
Re: Päästeteenuse arvutiseerimine.
Kuidas kusagil.
Lääne-Virus on kõigil päästeautodel (nii 11-d kui ka 21-d) Garmini navid peal
E: lisaks on kaardile märgitud ka suurem osa L-Viru hüdrantidest ja lahtistest veevõtukohtadest + kõigi eesti päästekomandode asukohad.
Lääne-Virus on kõigil päästeautodel (nii 11-d kui ka 21-d) Garmini navid peal
E: lisaks on kaardile märgitud ka suurem osa L-Viru hüdrantidest ja lahtistest veevõtukohtadest + kõigi eesti päästekomandode asukohad.
Viimati muutis ipi, 09:31, 21 08 2010, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21:43, 07 02 2006
- Asukoht: Pärnu päästekomando
- Kontakt:
Re: Päästeteenuse arvutiseerimine.
Pärnus sõidame siiamaani teadmiste ja tunde järgi . Aga loodame meiegi. Türi mehed kombineerisid ju ise endale midagi . Nii, et Teid arvatakse nii või naa sellest programmist välja. Ühtedele õpetuseks ja teistele hoiatuseks.
Antti
tel. 58279009
tel. 58279009
- kalifa
- Postitusi: 928
- Liitunud: 06:37, 17 02 2006
- Asukoht: endine Harjumaa
- Kontakt:
Re: Päästeteenuse arvutiseerimine.
Eks olnud ju dresside laiemaks kuulutajaks ka foorum, kui Tallinnas olid dressid käes, siis maakomandod polnud kuulnudki!
Olen kuulnud, et GPS-e soetati 230 komplekti ja need olid mõeldud kõikidele komadode autodele, erandeid polnud madalamate kategooria komadodele plaanitud, seega küsige oma ülemuste käest, ehk jagati hoopis nendele vastutajatele, nende abidele. valve autojuhtidele ja osakonnajuhatajatele! OP-idele lisaks veel läpakad.
Olen kuulnud, et GPS-e soetati 230 komplekti ja need olid mõeldud kõikidele komadode autodele, erandeid polnud madalamate kategooria komadodele plaanitud, seega küsige oma ülemuste käest, ehk jagati hoopis nendele vastutajatele, nende abidele. valve autojuhtidele ja osakonnajuhatajatele! OP-idele lisaks veel läpakad.
mõtetes olen veel Teiega!
-
- Postitusi: 1307
- Liitunud: 14:24, 11 01 2006
- Asukoht: Kuni Nov ' 07 Tartu Keskkomando
- Kontakt:
Re: Päästeteenuse arvutiseerimine.
Mis tüüpi gpsssssidega on tegemist?kalifa kirjutas:Eks olnud ju dresside laiemaks kuulutajaks ka foorum, kui Tallinnas olid dressid käes, siis maakomandod polnud kuulnudki!
Olen kuulnud, et GPS-e soetati 230 komplekti ja need olid mõeldud kõikidele komadode autodele, erandeid polnud madalamate kategooria komadodele plaanitud, seega küsige oma ülemuste käest, ehk jagati hoopis nendele vastutajatele, nende abidele. valve autojuhtidele ja osakonnajuhatajatele! OP-idele lisaks veel läpakad.
Mis tüüpi arvutitega on tegemist?
Millal gpppssssid osteti?
Olukord on pisut keerulisem kui esialgu tundub.
- kalifa
- Postitusi: 928
- Liitunud: 06:37, 17 02 2006
- Asukoht: endine Harjumaa
- Kontakt:
Re: Päästeteenuse arvutiseerimine.
Tehnika areneb ka pääste valdkonnas. Soome "Iltalehtis" on video hoone põlengu kustutamisest, mis filmitud kiivrile kinnitatud kaameraga: http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 3_v0.shtml
Kas selline on siis päästetööde tulevik, algul kõik põleng videosse ja siis tagataskust termokaamera välja ning tulepesi otsima.
Kas selline on siis päästetööde tulevik, algul kõik põleng videosse ja siis tagataskust termokaamera välja ning tulepesi otsima.
mõtetes olen veel Teiega!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist