Olen kohtunud seda sündmust juhtinud PTJ-ga ja ei soovi neile mitte halba, kuid oleksin käitunud vähe teisiti:
Sündmuskohale jõudes ja juhtimist üle võttes koheselt lennupääste auto süttimist julgestama, kui tee sai sisse(need traktorid-kopad olid täiesti tasemel), siis lähimasse punkti ja tööliini hargnemine vahurünnakuks.
Samal ajal oleks uurinud, kas lennuväljal on kergplaate jääle toetamiseks, Mustamäelt teise kastiga kiiresti prussid, tõstepadjad, vänttungrauad ja pikendatavad toed, "Raudhobune" varustuse transportimiseks, elektripump vee välja pumpamiseks.
Kiledest vannide tegemine oli muidugi hea mõte, samas oli meeskonnal aega ka nende paagi korkidega tegeleda ja ümberpumpamisele mõelda.
Et vabastada lennupääste auto, oleks ehk kutsunud Keila 2-1, Scania 6x6, asendama, sest Paldiski ja Nõmme paak oleks katnud seda osa regioonist.
Toestamine: Kui lennujaam ei oleks plaate leidnud, siis vineer 3000x1250x40 mm,14 tk. igale poole topelt, plaatide vahele prussid risti jäikuseks.
Fotona kasutasin
http://www.taevapiltnik.ee/blog foto fragmenti autori nõusolekul.
Selline toestamine oleks õnnestunud 1,5 tunni jooksul pärast õnnetust, siis hakkas vajuma!
Pärast toestamist paakida tühjendus ja tugiplaatide tõmbamise poolsete otste ülespoole painutamine koormarihmadega, vajadusel kergitamine pneumaatiliste tõstepatjade ja 2 varuplaadi abil, vänttungrauaga oleks saanud telikust kergitada.
Ekskavaatori kaasamine tõmbamisse oli minu arust viga, samas on AS Temiiril piisavalt tehnilisi vahendeid, et kiiresti vajalikku kohta tee rajada.
Oleks sõjaväe logistikuid kaasatud päästetöödele kohe algfaasis, kui otsustati, et tõmbame kaldasse, oleks see ka samal õhtul õnnestunud, samas tagaosa oleks kerkinud, kui ühe lühema risttropiga lennuki saba alt läbi oleks need tõmbetropid omavahel ühendatud.
Teise päeva tegemiste kohta pole midagi lisada- tuldi kokku, kõik vajalik kaasa, igaüks teadis oma ülesannet ja tehti kiiresti lõpuni.
Mõned mõtted veel:
Antud õnnetus oli väga heas kohas, läheduses olid ehitusmaterjali poed, tropivalmistaja Certex, Peterburi mnt. 47, kust kohe töö ajal vajalik valmis tehakse, samas ei ole vist tehtud blankette, millega asutusse sisenedes saaks "Päästeseaduse"
meetmeid kiiresti rakendada:
§ 16. Päästetööde juhi ning päästeteenistuja õigused
(1) Päästetööde juhil on õigus:
[RT I 2004, 54, 390 – jõust. 1.07.2004]
1) kutsuda sündmuskohale politsei toimkond avaliku korra ja liikluskorralduse tagamiseks ning vara kaitseks õigusvastaste rünnete eest;
2) rakendada päästetöödel töövõimelisi füüsilisi isikuid alates 18. eluaastast;
3) anda korraldusi siseneda päästetööde tegemiseks mis tahes territooriumile, hoonesse ja ruumi ning avada selleks uksi, väravaid, aknaid ja muid konstruktsioone;
4) anda korraldusi teha lammutustöid, maha raiuda puid, teha tõkestustuld, tõkestada kraave ja ojasid ning teha muid päästetöödega seotud töid;
5) anda korraldusi võtta füüsiliste ja juriidiliste isikute vett, liiva, kruusa ning muid päästetöödeks vajalikke aineid ja materjale;
6) kasutada päästetööde käigus tasuta ja väljaspool järjekorda elektersidevahendeid ja elektrivõrke;
7) anda korraldusi kasutada päästetöödel füüsiliste ja juriidiliste isikute seadmeid ja vahendeid;
8) kaasata kaitseväge ja Kaitseliitu päästetöödele Vabariigi Valitsuse kehtestatud korras.
§ 33. Kulude hüvitamine
(1) Riik hüvitab omanikule ning valdajale ainete, materjalide, seadmete ja muude vahendite päästetöödel kasutamisega tekkinud kulud. Riik hüvitab üle nelja tunni päästetöödele rakendatud füüsiliste isikute, sealhulgas päästeteenistujate toitlustamiskulud. Käesolevas lõikes loetletud kulude hüvitamise ulatus ja kord kehtestatakse Vabariigi Valitsuse määrusega.
[RT I 2004, 54, 390 – jõust. 1.07.2004]
Erasektoris on selliseks paberiks garantiikiri, millega kohustub tasuma- kõikide vajalike asutustega ei ole ju aega lepinguid sõlmida. Võiks olla sündmuse juhtidel kahepoolse koopiana kaasas.